Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Hantan arkistoista: ´74 Impala 454 + 400

    [​IMG]
     
    Muokattu: 5.10.2017
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tämä yksilö tullut Suomeen -77, alkup. 350+350, myöh. kaikkea kivaa, mm. 427, oldsin 455 jne.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Onko tietoa, että onko kaikissa X runko letukoissa sama rattiputki?

    Siksi kyselen, kun auto on manuaaliaskilla ja talven aikana ois tarkoitus vaihtaa automaatti loota.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Pikakuukletuksella selvisi, että esim. tarvikkeena tarjolla olevat tilttipylväät on erikseen 58, 59-60, 61-62 ja 63-64. ... eli kyllä niissä jotain eroja on; tuolla jaollahan se menee muutenkin jako koreissa. Mulla olisi kotona interchange manual kirja, siitä selviäisi tarkemmin..nyt olen reissunpäällä. o_O
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muistaako kukaan, kuin pitkä on orkkis laturin hihna kuusnelosessa V8 alternatorilla? Tuo modatulla kiristysraudallakin on jo helvatan pitkä, mutta kun mallasin orkkisrautaa paikalleen, niin hihna pitäs olla vielä reilusti pidempi.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tänks, lähetääs tosta selvittään.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Lisää valmistelevia kysymyksiä... Millä pinnalla/värinen on kuusnepan jarrutehostin alkujaan? Olis uus keltapassivoitu, täsmääkö?
    Lähteekö tosta eteen purkuvasta perästä vetarit ulos niin, että jarrukilvet saa olla paikallaan? Pikkasen vuotaa ja vouvaa moottorijarrutuksessa. Pitäs vilasta.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Lähtee.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sattusko kellään olemaan hakuvalon asennussabluunaa kuusneloseen? Sehän ei tietenkään sisälly acessories manuskaan. Likimain paikan saa kuvista, mutta aika nuukaa taitaa olla sisäpuolen osumisen kanssa, että menee käyttökelposeen paikkaan. Tilttiratin kanssa joutuu jo muutenkin manuskan mukaan kääntään kahvan ylöspäin.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En löydä edes yhtä kuvaa internjetistä kuusnelosesta optiohakuvalolla, perhana. Onko kellään tollasta asennettuna kanttikorissa? Lähtis asennus edes suunnilleen oikeasta kohdasta.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No oikeestaan ei ole apua, kun läpiviennin kohta jää lampun taakse...
    Jos ottasit sellasen kuvan, missä näkyy oven sauma, läpivientihela ja tuulilasin reuna, niin kovin olisin kiitollinen. Kerro mulle, mihin välineeseen osaat kuvan laittaa vaikka yv:llä.
    Acessories manuskan piirroskuvan mukaan se läpivienti kuuluis ritiläpeltiin, mutta jotenkin epäilyttää...
     
  12. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  14. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Klikkaa ebay ilmoituksen kuvia...auttaako ne, siellä näkyy jotain mittoja, auttaako ne yhtääno_O
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyl mä olen ne kaikki kattonu läpi. Jossain myydään niitä ohjeitakin, mutta templaten kuva alimmaisena... Mulla on koko -64 acessories installation kirjanen, mutta template puuttuu. Ja piirroskuva ulkohelan paikasta on hieman epämääräinen. Ja kun pitäs sisällä osua aikalailla oikein.
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei sitä ole 63 accessory manuaalissakaan, tarkistin sen.....tuo on kyllä paikka että "milli pieleen niin se on silmässä...":oops:
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se ulkopuolen braketti on tarkkaan tehty, niin ei se oikein istukaan ku yhteen kohtaan. Mut tää projekti taitaa mennä vituiks, kun se mun valo ei taidakaan olla 64 sopiva... Varsitanko on sentin, pari liian lyhyt, kahva jäis ottaan kojelautaan kiinni. Sisäpäässä ei ole pituusäätöä, ulkopäätä en vielä kattonu, mutta tuskin sielläkään on. Läpivientihelat on kyllä kuusnepaan.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tein sit uuden varren vähän pidempänä, alkaa oleen paikallaan. Sisäosuma ei ollu ihan nappi, mutta aika kelvollinen.
    Ei kellään sattus olemaan -63-64 cruisea tai automaattista valonvaihtajaa edes toimimattomina osina? Cruisesta kävis varmaan vielä 65-66 myös... Voisin ostaa. Tossa on se hauskuus, että jos löydän noi jostain, niin tossa Belairissa on joka ikinen lisävaruste, jonka tehtaalta on voinu ruksata vuonna -64 Impalaan tai Belairiin.
     
    rane58 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  19. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Onko sama peli, josta oli joskus maailman aikaan V8-magazinessa juttu?
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä tää tais Rotin aikaan olla kasissa. Vielä ku joku muistas missä numerossa...
     

Kerro tästä muillekin!