Surullinen katsastus...taas.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja tha022, 8.8.2005.

  1. signet

    signet Gearhead

    Just tolta se vaikutti
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    eilen iltapäivällä huonosti valmistautuneena sain kaksi hylkyäo_O audi pomppas käyttötakajarrusta, käppärin korjasin reipas vuossitten ja näköjään oli hyvä 3% heittoo, käyttis34%? 240 vokkeli jäi päästövajaaks? hc ok mut o2 4,5vai mikälie ollu)? eli ajoo ja takas näytille, nyt seissy tammikuusta;) edellisenkerran hylky on tullut oopelista viisvuotta sitten:eek:
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    -87 Chevy C20, takaiskarit näyttää 7-10%... ei ole tullut hylkyä :D
    Tosin lavalla pitäs olla joku 400-600kg painoa, että se toimis oikein.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itellä menny just päinvastoin, mitä vähempi ilmaa sitä prempi tulos
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itelle parilla konttorilla jos on ollu jotain aiheellista hylkyperustetta, keräävät väkisin samaan lappuun kaikki ihan naurettavatkin asiat epäselvä runkonumero, "voisit tonkin vaihtaa kun se varmaan hajoo ens vuoden aikana", vilkut vähän haaleat yms. muuta ihan naurettavaa.
     
    rane58 tykkää tästä.
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tasaisuudesta kyse, prosentit voi olla melkeen mitä vaan, kunhan on molemmissa suurinpiirtein sama. Ei mullakaan Comanchen takaiskarit isoja lukuja anna, mutta jo toinen antaa 5 ja toinen 35, niin ei ne kunnossa oo tai toinen rengas alapaineella...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  7. signet

    signet Gearhead

    Kytkinpolkimen liukastussuoja puuttuu,ovi roikkuu,yms...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toi % perusteinen hylkäys on ihan typerää



    Jotkut kuulemma tekee sitä et katsastus renkaat alle saadakseen niistä sen pompun, niin ei tartte nillittää jostain pakoputken kannatinkumista, et konttori saa hylkypäätöksen

    Jos prossat on kunnossa katsuri antaa suullisen kehoituksen vaihtaa renkaat, tosin rakennetussa teini bimmerissä tuskin alla pyörii ruosteisilla vanteilla olevat 185/75r14" renkaat vaikka ne otteessa lukeekin :poff:
     
  9. shr1

    shr1 Gearhead

    Nii, näkökantoja on monenlaisia esim noihin kirkkaisiin vilkkuihin ja liukastussuojan puuttumisiin. Eihän konttorilla voida tietää vaikkapa sitä, et ajaako autolla mahdollisesti perheen jälkikasvu tai parempi puolisko, jolla talvikelillä voipi korkokenkä luiskahtaa kytkinpolkimelta tahattomasti. Luiskahtaa kyllä silti ihan bootsinkin alla. Kirkas vilkku sit taas on aivan myrkkyä takana jonossa olevalle migreenikolle, vaikka se syy ei taida trafin arvosteluperusteohjeistuksessa seisoakaan...
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kyl luulen et joku nykyaikanen ledi vilkku on paljon ikävempi migreenikolle kun joku hehkulamppu.

    Mit toi ei ollu asiassa se pääpointti.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaa, no eik sitte olis fiksumpaa vaihtaa konttoria johonki fiksumpaan? En ainaka itte mene toista kertaa sellaelle asemalle mis mul on napistu turhasta
     
    urho3 tykkää tästä.
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Njaa että 13o km päästä hakemaan sitä vikalistaa?
     
    palontie tykkää tästä.
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    tällä 130kilsan päässä on 4konttoria.
     
  14. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    ja samalla voi käydä alkossa...
     
  15. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Taidan olla jotenkin harhauskoinen, kun menen katsastuskonttorille hakemaan ensisijaisesti 12-48kk:n ajoaikaa, enkä vikalistaa riippumatta siitä oliko konttorille 2 tai 40 km matkaa...
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itselle kanssa iski pieni vainoharha, kun jätin Chevyn C20 ulkopuolella ja rupesin lukemaan lehteä, niin emäntä sano "et sun chevy meni poikittain tosta ohiste" "juu juu" "kato nyt, se tulee taas" "mitä vittua"... No kun he testas että toimiiko nopeusmittari ja lämmitti konetta, et menee päästöistä läpi. No onkohan se ihan asiallista vetää vaikkakin talvella sivuluisussa konttorin ympäri pari kertaa.... Ja hylky tuli... 5 pikku asiaa, mutta käkkäri kenkkuili ihan kunnolla ja tiesin et se vaikuttaa myös ajoon.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei kyllä ihan asiallista leikkiä toisten autolla. Sitten taas lehdestä luetaan kun auto karannut seinään tms.
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. signet

    signet Gearhead

    Eikös täälläkin ollut joki juttelu kun oli ylitehokas ameriikanjenkki lähteny leimasedältä lapasesta?
     
    rane58 tykkää tästä.
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Itellä avaimet taskussa ja vasta auton ovella luovutan avaimet katsurille ja ite apparin penkille matkaan
     
  20. Kerberos

    Kerberos Gearhead

    Jos annan kattoremontin jollekin urakaksi niin kyllä haluan, että asialla on ammattitaitoinen porukka joka kiinnittää myös niihin "pikkuasioihin" huomiota. Vai eikö tämä purnaajaporukka välittäisi jos urakassa jäisi joitain "pikkuasioita" tekemättä, kun ei niillä ole väliä vaikka ohjeiden mukaan pitäisi ne tehdä?

    Katsastusohjeissa on hyvin tarkkaan määritelty mitä kohteita tarkastetaan, ja kuinka ne arvostellaan, miksi monet "vaativat", ettei katsuri saa tehdä työtään ohjeiden mukaan?
    Toki arvostelussa ei saa myöskään tulla ylilyöntejä, mutta paljoa ei ohjeissa ole pelivaraa, eikä ohjeet/lait/määräykset tunne käsitettä "maalaisjärki".
    Trafi valvoo katsastusten laatua myös niin, että suoritetun katsastuksen jälkeen auto voidaan ottaa heti pihalta uudelleentarkastukseen Trafin toimesta, ja nuhteet laiminlyönneistä saa katsastaja.
    Kuinka moni duunari tietoisesti tekee työnsä huolimattomasti josta pahimmillaan voi seurata työsuhteen ja oikeuksien menetys...? Katsastajan työ ei ole miellyttää autoilijoita, vaan hoitaa työnsä hyvin ja ammattitaitoisesti liikenneturvallisuutta ylläpitäen, ohjeita/määräyksiä ja lakia noudattaen.

    Jo ajatus, että ollaan "vikalistaa" hakemassa on hieman kummallinen...?
     
    Seevu, pas2, rane58 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!