Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onneks mul on toi saab, mul on myös se tehtaan vesiruiskun ohjeet olemassa. Sil luvataan vakioautoon 10 vai 15 heppaa lisää.

    Aattelin ite pistää myös t3/4, välijäähy ja ehkä toi vesiruiskukin. Jos kantta vähän siisteis ja ehkä isompia venttiileitä laittais tai/ja parempi nokka..? No täytyy kattoa. Ainakin ne kaasarikoneen kuristukset täytyy vetää pois imupuolelta kun kansi on kaasarista.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oma rojekti oli -85 8v gti golffi. Vakio 112hp. Kynttiläjalkapakosarja, Mitsun Tdo4 hl16g7 eli volvo T5 ahdin, missä oli by-pass ja hukkaportti itsessään.. Ruisku Saab 900 -84 8v, eli 4 pyttynen määräjakaja. Näillä päästiin 0,4 ahdoilla 176hp. Ei välijäähdytintä.
    Ja mentiin todella laihalla dynottajan mukaan... Co jotain 2 luokkaa ja pakolämmöt oli yli 900C. Mutta ei nakuttanut, kun cr oli G60 männnillä 7.8:1
    Sit 300 asteinen cranen turbo nokka, itse kairattu kansi ja ahdot 0.8ahdoilla 239hp. Edelleenkään ei välijäähdytintä. Ahdin olisi parhaimmillaan 1.2bar kohdilla. Mutta ohjauspaineen säätimestä oli aukastu kuparikorkki ja lisää säätöjä sieltä ja nyt ei menty enää pahemmin laihalla ahdoilla...
    Sit lahos kori ja tuli hommattua Vr6 syncro.... joka onkin jo erijuttu.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mul on kuuspyttysen määräjakaja, aattelin jotain 0,5-0,8 ahtoja.

    Jotkut on sanonu et toi t3 olis huono ahdin mut omasta kokemuksesta ihan sopiva kun laatikot on huonoja noissa joten ihan jees jos tulee vääntämätön kone niin tulee pakosta käytettyä kierroksia. Turbo männät mul onkin jo millä tulee joku vajaa 8 puristusta. 4 vaihteinen vaihteisto mul on ja ehkä ensiövälitystä vielä lyhennän......ehkä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Passat samalla koneella mäni 4 lovisena 6.5 maantiellä. Mikähään kaasari nyt olikaan sellanen johtohelvetti. Vuosmalli oli 89. Ykspisteruiskuna aika sama, tm testinkään mukaan se ei etuja juuri tuonut ja varsinkin kylmänä päästöt oli kaasarimaiset. Tosin k jetti ei liittynyt tähän :poff:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli joskus muinoin kakkoshylsynä 244 vulva. Tietenkin ruutta ja 3v automaatti.
    Ainoa joka oli miesmäinen niin toi kulutus. Maantiellä 4 äijän kuormalla sellaiset vajaa 20litraa satkulla:poff:.
     
    sangi74 ja Rotten tykkäävät tästä.
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    Viimekesäks näperteli 548 BBC n päälee fitecin 800 ja toimi perkeleesti paremmin manuallin peressä kun 1050 Dominaattori
     
    simeoni, Herje ja Challenger Rtee tykkäävät tästä.
  7. jorkat

    jorkat Gearhead

    sä kun et tajua volvoista yhtään mitään niin toi oli sulle ihan oikein.
     
  8. jorkat

    jorkat Gearhead

    tee siittä vitun tiukka ja ota sille kunnolla ruttuakin. e85 nesteellä vetelet luokkaa 100hp yli tehtaan speksien. vesiruuttaan työnnät metanolia niin ei nakuta. koita hyuolehtia, että saa happea tarpeeksi.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jaahas jaahas

    Vapari männillä saisi ruttua kai joku 9 vai 10, turbomännillä 8,5. Et olisko sittenki vaparimännät ja se garret turbo, ränttisnokka ja isommat venttiilit ja kanava hinkkaus se juttu eikä noi turbomännät+ed mainitut ja 98.

    Gay jetroniusta täytyy kai sit säätää e85 sopivaksi lisää sobbaa? Täytyykö e85 muokata sitä ilmamittarin lautasta vai kuinka radikaaleista toimenpiteistä puhutaan? Siinä on se 6 pyttysen määräjakaja ettei kai sieltä pitäs loppua kesken kapasiteetti.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Urpoissahan on aina se kutosen määräjakaja. Sietäs viinalla ne vaparin rutut, mutta ei sit bensa enää käy oikeen mitenkään hätävarakskaan. Tosin en oo kyllä vakuuttunu, että silläkään saa tarpeeksi ainetta.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei ole aina
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    E85 ja turbo on täydellinen pari toisilleen.
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Minuakin alkamut kiinnostaa ton oman 350 päälle laittaa Fitech tai Holley sniper kun rutut on sen ~10.5 rauta kansilla ja tuntuu vähän kilisevän. Alun alkaen vähän viinaa suunnittelinkin mutta toi kaasari jumppa tolle viinalle on vaan melkoinen.

    Tolla ruiskulla vaan saisi helposti viinan käyttöön ja monta muutakin miellyttävää asiaa sen myötä.
     
    Jukka_S ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. -rs-

    -rs- 3rd gear

    Ööh..? Pyysitkö katsomaan ja jätin katsomatta, vai mitä tarkoitat?

    Kyllä on ollut katse mm TBI-koneessa moottorin käydessä. Niinkuin varmaan kumminkin tiedät, on turha verrata vanhoja ruiskutekniikoita esim uusiin kaasareihin, kehittyneet nekin ovat. Tollai aikajanassa suhteutettuna TBI-ruiskua tulisi lähes verrata avonaiseen muovimukiin jossa on pensaa, ja siinä imupilli pystyssä.

    Tosiasia on se, että jos hiuksia aletaan halkomaan niin lopputulema on se että mitään kaasaria ei saa ikinä yhtä hyvin ja yhtä laajalla käyttöalueella toimimaan yhtä hyvin kuin ruiskun saa. Tähän ei tarvita mitään muuta kuin se, että merenpinnan korkeudella täydellisesti säädetty kaasarivekotin viedään johonkin vuoristoon.

    Yhtä lailla, jos kaasarikone annostelisi pensan yhtä hienojakoisesti kuin ruiskukone, niitä varmaan valmistettaisiin vieläkin uusiin autoihin asennettaviksi tehtaan linjalla. Lisäksi ruiskukoneissa on ihan perushöttöä tietyt asiat, joihin kaasari ei vaan kertakaikkiaan pysty, tai ovat ainakin todella hankalia toteuttaa. Syötönkatkaisu moottorijarrussa, lyhyt- ja pitkäjänteinen seoskorjaus, sylinterikohtainen polttoaineen annostelu joka puolestaan mahdollistaa esim sylinterien lepuutuksen osakuormatilanteissa jne

    Olen samaa mieltä siitä ettei näitten kanssa maailmaa pelasteta, ehkä se likaantuu vähän hitaammin. Olen myös sitä mieltä, että jos kulutusta lähdetään korjaamaan vaihtamalla polttoaineen annostelujärjestelmää, ollaan hakoteillä koska terve kaasarijärjestelmä ei ole maantieajossa merkittävästi pihimpi kun puhutaan niistä laitteista jotka tälle foorumille porukkaa kerää. Tämä viimeinen kappale on mielipiteitäni. Aiemmat kappaleet ovat faktaa.
     
    Roc tykkää tästä.
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    miten sylinterikohtanen polttoaineenannostelu mahdollistaa sylinterin lepuutuksen?

    Kun lepuutuksessahan venttiilit ovat kiinni.
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Kai ne suuttimetkin on silloin kiinni niistä sylintereistä?
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Suuttimet stoppaa kanssa?
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Impala ehti ensin :D
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    verrattuna kaasariin tai TBI:n, ei niissäkään pensaa mene mihinkään kun venttiili on kiinni.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu muttei oo kyllä sylinterien lepuutustakaan :poff:
     

Kerro tästä muillekin!