-67 Coronet levyt eteen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Eemeli.Stenstrom, 27.11.2017.

  1. Eemeli.Stenstrom

    Eemeli.Stenstrom 1st gear

    Coronetti tarvis jotkut levyjarrut eteen. Nykyset rummut ei tee muuta kun tärisee ja haisee pahalle, mikä olis helpoin tapa toteuttaa muutos? Jostain aspenista, vai joku kitti tilata missä olis valmiina kaikki?
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    No ihan helpoin ja halvin tie on laittaa vaan ne vahat rumpujarrut kuntoon. Ittekin olen pähkäillyt samaa asiaa, laittaisko levyt vai jättäiskö rummut...
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Onhan nuo rummut kunnossakin kyllä melko perseestä, varsinkin talvella ja sateellakin.
    Ite pohtinu kanssa samaa Satelliten kanssa, mimmonen homma lie ois jotku Aspenin levyt sinne sovitella.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    KajS tykkää tästä.
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Toi dr diff setti vaikuttais ihan viisaalta, rahtia vaan tuppaa tulee ku osat painaa. Aspenin settikin varmaan menis ja varmaan sti toimii niinku on tarkotuski
    n
     
    xarper tykkää tästä.
  6. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Mulla on 66 coronetis aspen levyt edessä parempia tekis mieli laittaa kerran meinasin ajaa yhdestä risteyksestä ohi ja jarrutin vähä kovempaa nii veti vaan takapyörät lukkoon eikä meinannu siltikään pysähtyä
     
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Aspen taitaa olla yhtä liki raskas pökäle kun 66-b kori. Kyllä aspenin jarruilla pysähtyminen onnistui. On mahdollista että siinä virityksessä on jotain vikaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Levyjen lisäksi tarttee myös muitakin osia vaihtaa. Halkaisijaltaan isolla tehostimella varustettu poljinsylinteri ja levy/rumpu tyyppinen proportionvettiili tai muu säädin, millä rajoitetaan takajarrujen tehoa.
     
  9. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    eikös se ole combination valve jossa on tuo paineenrajoitus?
    ja proportion valve pelkkä ns.letkurikkoventtiili?
     
  10. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Proportion meinaa paineen rajoitusta.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Eikai se oo ongelma kun ottaa siitä aspenista kaiken?
     
  12. Eemeli.Stenstrom

    Eemeli.Stenstrom 1st gear

    Tarviiko noissa aspenin levyissä vaihtaa kaikki tukivarret vai pelkkä "olka-akseli" mihin puristaja tulee kiinni?
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Eikö sitten kannattaisi ostaa Aspen, jos kerran haluaa nykyaikaisemman auton, missä on levyjarrutkin valmiina tehdasasennettuna ja onhan Aspen saman mallinenkin kuin Coronet.
    Eivätkä ne maksa edes paljoa.
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    :eek::rolleyes::D
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Nyt ei passais sotkeutua, mutta miten mulla on semmonen mielikuva, että aikoinaan mun 66 Coronetissa olis ollu levyjarrut ihan tehtaan jäljiltä...

    Et eiks siihen voi semmoset ruuvata, vai eikö vanhan B koppaisen levyjarruja saa enää mistään?
     
    simeoni tykkää tästä.
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miksi ei uudemmat käy? Siis -70 luvun MoPar jarrut? Eli vaikka siitä Aspenista, New Yorkerista, Gordobasta, Chargerista, Dartista... kaikissa näissä on ollut samat jarrut, ero on olka-akselissa. Pääsylkky/ tehostin kannattaa tilata ebaystä uusi, levyt ja palat ainakin Rockautosta tai vaikka uspartsilta. Teki niin tai näin niin satasia palaa, mut ei niitä rumpujarrujakaan parilla kympillä laita.
     
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Aspenista olka-akselit, levyt, satulat, pääsylinteri ja mahdollisesti se jako-bloki. Tämä on varmaan edullisin ratkaisu. Vanhemmissa on nelimäntäiset satulat ja ovat sitten huomattavasti arvokkaammat.
    C-korisissa, Cordobissa ja jossain muissakin on isommat levyt jotka vaativat isommille levyille tarkoitetut satulankannakeraudatkin. Levy sopii samaan olka-akseliin.
     
    xarper tykkää tästä.
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Voi ei, menikö pussihousun tunteisiin kun porukka on täällä B bodyyn tunkemassa Aspenin levyjä? :rotfl::rotfl::rotfl:

    Juuri näin. Miksi maksaa tonneja turhaan jostain aftermarket levyjarruista kun voit ne Aspenin jarrut sinne laittaa puol ilmasiks ja osiakin saat varaosa putkasta mistä vaan sitten.

    Terv. Fairlanessa oli 4 mäntäset levyt just itellä ja satulat oli 250€/kpl.. Ihanan halpaa.
     
  20. Eemeli.Stenstrom

    Eemeli.Stenstrom 1st gear

    Nonii, sain käytetyn levysetin -79 lebaronista halvalla mikkä meni iha suoraa tonne rumpujen tilalle. Pääsylinterin ku viä vaihan niin rupee toimiin kunnolla.
     
    Saetkae ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!