Kokemuksia motonetin sznajder akuista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja simeoni, 15.5.2014.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Saat tarjota vapaasti ratkaisua ongelmaan, nyt olis vielä vahvistin ja soitin odottamassa asennusta joten virran tarve vaan kasvaa.
     
  2. Toope

    Toope 2nd gear

    Vaikea etänä sanoa,mut laturi varmaan on mitotettu suhteeseen virrantarpeen kanssa,ja pukkaa voltteja/amppeereja riittävästi. Voi olla että sulla on pienehkö akku mikä purkaantuu jo liikaa,kun flektit ja popit soi parkissa ollessa,ja sekin tekee hallaa akulle.Nää on vähän vaikeita laskettavia,kun ei tiedä mittaamatta kuormitusta ja paljonko se laturi pukkaa akulle takasinpäin.Noi on ihan käteviä sellaset tupakansytyttimeen tökättävät akun varaustilan näytöt,sitä seurailemalla saa vähän osviittaa siitä että missä hapessa akku on.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ikinä ollut ongelmia tai tarpeita sen kummemmin mitottaa akkuja vaikka olis kesä tai talvi ja subbarit tai ei.


    Dieseliin vähän enempi ahheja tai jos ihan hirveen hirveesti sähköjuttuja on mutta 60-80ah piisannut molempiin tarkotuksiin, 500-800a.



    Tuo liian iso ah määrä kyllä osittain totta, oli ässässä joskus semmonen 100/800 möhkäle tai mikälie mersuissa monesti muutenkin on niin pätkäajossa sen kanssa oli talvella enempi ongelmia kuin pienemmällä akulla.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    latailua silloin tällöin tai ylläpito laturi joka kytkeytyy aina pistokkeessa.

    Laita konkka ehdottomasti jos varaa on itellä menee syksyllä 2 vuotias iso akku vaihtoon ja ilmeisesti just vahvarin ja siksi valojen vilkkumisen takia. :poff:

    Ite meinaisin, et ens talveksi asentelen sellaisen defan-laturin autoon ja johdotan sen niin, että laturin tähän malliin kuuluvan katkaisijan takana on lohko ja sisäpistoke eli saa kesälläkin parkkiksen tolpassa pitää huoleti sen 2h jotta vähän latailee akkua.

    Näitä on kahta mallia kallis ja kallis toinen niistä on vain kaikki virta läpi malli ja toinen mihin saa vaikka kellon/katkaisijan ajastamaan lohkolämppärin ja sisälämppärin

    Niin ja se miks akku menee vaihtoon niin kakkoskenno miinuksen puolelta kiehuu melkein heti kun suuremmalla virralla lataa ja joskus satunnaisesti käynnistys on sellainen viittä vaille "kevväällä kevvääällä" mut yleensä on lähtenyt :poff:
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ole hyvä ja kerro ratkaisu jos isompi akku ei mielestäsi auta. On miullakin volvot, tojotat ja saabit toimineet, tossa nyt ilmeisesti tuo startti haukkaa niin reilusti että jos pidemmän seisomisen jälkeen esim. joutuu sahailemaan enemmin ja sen jälkeen ajaa vain kauppaan niin saattaa olla että kerjää kohta ikävyyksiä. Siihen vielä noi flektit niin kohta MSD sanoo että enpä annakaan kipinää.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuten sanoin niin "sen kummemmin" 60-80ah.


    On mullaki ollu semmosia autoja jotka ei ole hyvissä säädöissä. Onko se sitten akun vika jos kaasariautoa saa sahata ja sahata? Ei sellasta mikään akku kestä loputtomiin.


    En tiedä tehostarteista ja kovaruttusista ym koneista jotka vienee enempi kun vakiopeli mutta jos -35 asteessa lähtee diesel käyntiin niin väittäisin että se vie enempi virtaa kun plussakelissä tuo sun bensakonees.


    80ah akulla varmaan tulee onnellisempi loppu tarinalle kun ei ole vielä mahdottoman iso.


    Yleisesti vaan pätkäajo+sahaus ei oo kovin hyvä yhdistelmä.
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Johtuuko se sitten niistä "säädöistä" vai mistä mutta jos se kolme viikkoa seisoo niin joutuu starttaamaan kauemmin kuin että jos olisi eilen ajettu viimeksi. No eiköhän nää syyt ja seuraukset ollu nyt selviä, huomenna ostamaan akkua.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huonoilla säädöillähän se ei hyvin lähde vaikka olis samana päivänä ajettu.

    On sellasia kaasariautojakin jotka on jopa kolmen kuukauden seisomisen jälkeen lähteneet laakista kun ryyppy ja muut hommat pelaa.


    Kyllähän silti monesti niin on ettei se ekalla heti lähde mutta ei silti tarvi sahata niin että akut loppuu ja vituttaa.
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    On tuo nykybensa niin haihtuvaa, että ihme jos 3kk jälkeen on niin paljon jäljellä että lähtee heti käyntiin. Kaasutinlaitteessa siis.
    Ja meillä on ympärivuotisessa käytössä akku, jonka leima on vuodelta 1997. Se on vaan valintakysymys että kuinka hyviä akkuja halutaan tehdä.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    No kun ei ole edes ryyppyläppiä!! :lol: Joojoo ja dippaadai, en väittele tästä sen enempää... :wc:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän siitä tartte väitellä mutta hanki ihmeessä uuden akun kaveriksi ne läpät :lol:
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun ymmärtääkseni Bosch ja Varta on ihan samalta linjalta tullutta tavaraa..

    Tiedä sitten myyvätkö huonot pois Boschin nimellä ja paremmat Vartan nimellä.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Riippuu paljonkin siitä ajatteleeko ihan aivoilla+faktoilla vai onko ns mainosten orja tuotemerkkien suhteen.
    Onhan se toki vissiin hienoa maksaa tuotemerkistä jolla voi brassailla ja kehua että oli kuulkaa kallis mutta täytyy olla hyvä kun oikein jenkkilehdissä mainostetaan...
    Joo,voi se ollakkin hyvä ja paremi kuin joku toinen(yksittäiskappale-eroja löytyy rutkasti,massatuotettua tavaraa) mutta onko se niin hyvä että se on hintansa väärtti,vai onko jopa järkevämpää ostaa 2-3 "Bilteman"akkua TARVITTAESSA samaan rahaan,kas kun ei ne ns brändiakut ole sen ikuisempia kapistuksia sisuskaluiltaan eli vuodet tuntuu sisuksissa niilläkin.
    Tosiasiahan on että KAIKKI braändi+muotiakut teetetään niissä muutamassa akkutehtaassa jotka ovat Kauko-Idässä ja Puolassa ym ex-sossumaissa.
    Ihan sama ilmiö kuin kaikissa muissakin jutuissa,halpamaissa teetetään ja teettäjä antaa normit mitä tehdään+mahd halvalla tietty!
    Tarrat sitten liimaillaan ja niissä voi lukea se Biltema,Motonet tai vaikka Halpa-Halli tms ja sitten toisiin laitetaan niitä "hienompia"nimiä ja hintaa triplasti.
    Vanhoilla legendaarisilla nimillä myydään nykyään enää mielikuvia siitä laadukkaasta tuotteesta joka se joskus oli!!
    Moottorisahat-leikkurit,fillarit,perämoottorit,mopot,varaosat,autot...näitä löytyy vaatteista elektroniikkaan ja kelloista renkaisiin ym ym.
    Ainahan poikkeuksia on,tyyliin käsityönä tehdyt sikakalliit tuotteet(ei siis Turkista tai netistä ostetut aidot Rolexit tai merkkivaatteet :lol: )...ellei härskisti pakata niissäkin Kiinanpoikien paremmin teetetyt tekeleet omiin nimiin tehdyiksi,kuten usein tehdäänkin eikä USA ole yhtään jäänyt kelkasta Kaukoidän koijausten suhteen=Mistään et voi olla nykyaikana varma missä tuote on tehty,miksi siis maksaa "oppirahoja"vaan ostaa reilusti Kinkkituotteen halvalla.
    Eipähän kirpaise sitten niin kovasti jos hajoaa heti!
     
  14. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Juuri ostin motonetista tarjouksesta varalle znaider 55 akun.
    Ihan sen vuoksi, että subarun akkuun on tunnollinen edellinen omistaja kirjoittanut tussilla ”vaihdettu 2011”.
    Ihan kun olisi nimittäin tänä aamuna hieman huonosti pyörittänyt.

    Ja nykyinen on myös joku korealainen ”elec-jumbo” yms.

    Tämä uusi saa nyt itsenäisyyspäivä aattoiltana antaa virtaa mun symboliselle ”helsinki pelastui” valaisimelle, jota sopii ehkä nyt polttaa näin Suomi 100 juhlana.
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei muuten aina saa kuin kerran!
    niin kävi mun bosch Silverille,aikaa tosin on jo vuosia.
    ostin uuden joka oli sekunda jo ostohetkellä,mittasivat kuormitusmittarilla ja sanoivat ettei vikaa,latasivat täyteen ja seuraavana päivänä uudestaan jolloin myönsivät että olin oikeassa!
    antoivat uuden,se kesti puoli vuotta ja sama juttu mutta uutta eivät antaneet kun takuuaikana saa vaihtaa vain yhden kerran.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mä sain kaksi snajderia kerran. Epäilivät jo viilunkia.

    Suoraan hyllystä molemmat, valmiiksi tyhjiä eikä ottaneet virtaa. Yön yli olivat myös laturissa motonetissa.
     
  17. fenix

    fenix 3rd gear

    Täällä myös huonoja kokemuksia Sznajdereista.
    Pari akkua meni pilalle reilussa vuodessa kun pääsivät tyhjäksi.
    Toinen kesällä käyttiksen seistessä 6 viikkoa ja toinen talvipakkasilla seisottua viikon.
    Ei lähtenyt millään laturilla enää henkiin.
    Muiden akkujen kanssa ei ole ongelmia ollut.
    Tapahtumista on 5-7v. aikaa ja parempaa onnea Wbbc:lle.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Kuluttajasuojalain mukaan takuuaikana pitää antaa uusi vaikka kuinka monta kertaa. Mutta takuu aika ei jatku vaan pysyy alkuperäisen pituisena.
    Tai korvaava tuote tai rahat takaisin. Mutta ei ole rajattu yhteen vaihtoon.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Wizzy

    Wizzy 1st gear

    Mulla vielä kestänyt ihan hyvin vaikka pari kertaa tyhjentynyt omaa tyhmyyttään kun valot jättäny päälle
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vanhin snajder täyttää mulla tammikuussa 7v. Vielä sillä diesel lähtee käyntiin.


    Tyypillistä noissa ollut että joko uutena paskoja tai sitten toimineet moitteitta. Noin 10kpl tullut 8v aikana ostettua. Tuo 7v pisin omassa käytössä ollut, suurin osa mennyt autojen mukana.
     

Kerro tästä muillekin!