Voiko hajota näin äkkiä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Samppi, 6.12.2017.

  1. Samppi

    Samppi 1st gear

  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kuivahko alapallero.
     
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Näköjään voi? Katsastushan ei toki kerro aina kaikkea noiden kunnosta. Joskus on saanut noista välyksen pois kiertämällä pallon eri asentoon. Vähän näyttää kumi vanhemmalta kuin 2kk/2000km. Olisko joku halvin mahdollinen alapallo Ebaysta?
     
  4. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Katsastusmiehellä ollut kiire perjantai-illan viettoon? Leima paperiin ja seuraava.
    Muutama vuosi sitten ostin auton, joka oli vasta katsastettu. Etujarrusatula oli mallia yhtä puuta. Sen näköinen että on ollut juntturissa vähintään vuoden tai kaksi. Ei ollut haitannut katsastusta :odeek:
     
  5. GULF

    GULF Gearhead

    Voi hajota noin äkkiä. Tietenkin jos ovat katsastuksessa vaihtaneet alapallonivelen
    käyttäen uutta osaa niin osassa varmaan jonkinlainen takuu.
     
  6. urho3

    urho3 Gearhead

    Tuo pitäisi nostaa alatukivarresta välyksen löytämiseksi. Onko tuo toyotan lantikka. Vai onko tossa jousi alatukivarren ja korin välissä?
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Tolleen ne lopulta antautuu,vissiinkin ollu melko helläkätinen katsuri kun ei oo huomannu.
     
  8. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Väittäisin myös, ettei tuo ole uusi osa. Tarvikekura kestää vuoden, tuon pitäisi olla alihankkijan-alihankkijan-alihankkijan-alihankkijalta, että selittäisi kestoiän.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Mulla on autoissa toi pallo toisinpäin. Ei valu vesi ja paska sisään.
     
  10. Samppi

    Samppi 1st gear

    Tuo alkuperäisosa 2002 180tkm sebringistä. Ihmetytti vain kun ei katsastuksessa huomannut.
     
  11. downtown

    downtown 3rd gear

    ei mullakaan oo monesti huomattu vanin väljiä alapalloja katastuksella, oman turvallisuuden vuoksi on kyllä tullu vaihdettua katsastuksen jälkeen vaikka väljänä menny läpi... ite pitää renkaanvaihtojen yhteydessä aina tarkastaa onko tullut väljää kun ei nykyosista koskaan tiedä...
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ne aina huomaa. Joskus hyvin harvinaisissa tapauksissa vikoja on myös peitelty vilpillisin keinoin. Luulen kohdanneeni Dartissani ostovuonna jollakin täytteellä välyksettömäksi tehdyt yläpallot ja apusimpukan. Melkein heti kun rasvasin ne, muuttuivat kaikki niin väljiksi, etten tarvinnut muuta diagnoosivälinettä kuin yritys ajaa suoraa tietä pitkin.
     
    KajS tykkää tästä.
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ei toi kyllä sitten mitenkään äkkiä ole mielestäni pettänyt jos osalla 15v. ikää, tai sit mulla meni jotain ohi...

    Ei ole omaa kokemusta, mut kyllä ne noin taitaa pettää ku tunnit tulee täyteen. Toki ne väljistyy yleensä ensin, mut joko jääny katsurilta huomaamatta tai sit yritetty jatkaa pallon elinikää jollain kyseenalaisella patentilla ku on väljistyny.
     
    cdv70, amarillo ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on mennyt -97 avoratuksesta (sebring) reilun 10v aikana ehkä 4 raidetangon päätä, ja kerran alapallero. Se kyllä kolisi pitkään eikä sitäkään leimalla huomattu.
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    hassua ettei oo huomannu,kun tuntuu että mun autoissa ne on aina väljät!
     
  16. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nykyosissa kyllä niin paljon paskaa tarjolla nykyään.Paketista otettaessa suoritettava silmämääräinen tarkastelu ja pohdittava onko osalla toimintaedellytyksiä.Muutama tarkistusmittauskaan erilaisilla mittausvälineillä ei lienee pahitteeksi.Tuossa oli just yks Transit paku,missä alapallolla oli ajettu 4000 km ja nivel aivan loppu.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kerkesit ensin.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eihän tämä muuta kerro kuin sen että katsastus on rahanhukkaa.
    Muutenhan toi kesti tosi hyvin, nipattomaksi palloksi.
     
    KajS, amarillo, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    noita ei taideta juuri muuten nykysten kattoo kun testerillä nytkytellään ja silmämääräinen tarkistus. sillon aikanaan kun toi niveltesteri tuli asemille niin nivelestä pomppautukset vikalistassa väheni huomattavasti.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    Mun mielestä sillä välystesterillä on helpompi löytää se väljä nivel. Ainakin itse olen löytäny.
     

Kerro tästä muillekin!