rockautosta tilaaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hertta08, 11.3.2009.

  1. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ei ole tullut ennen tilattua joten kysytään!
    pre-pay custom charges,onkos niin että kun heitän rastin tuohon niin
    esim. dhl hoitaa tullit ja alvit?
    paketti tulee ovelle ja se on siinä?
    ettei tartte mitään tulli tai alviselvityksiä tehdä?
    ja electronikortilla hoituu maksu?
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Vaikka et laittaisi rastia tuohon ruutuun niin DHL:lta tulee ennen paketin saapumista tekstari, jossa kysyvät lupaa hoitaa tullaukset ja vaihtoehtona on, että hoidat itse tullin nettisivuilla. Paketti tulee ovelle sen jälkeen kun DHL on laskuttanut tullin, alvin ja käsittelykulut ja olet maksanut laskun.

    DHL tietysti veloittaa palvelusta lisähintaa, joka on 5% tavaran, rahdin ja tullin ja alvin arvosta. Lisäksi tuosta lisähinnasta maksetaan päälle vielä normaali alv 24%. Minimiveloitus on 24,80e+alv 24%.

    Jos haluaa säästää tuon palvelumaksun niin tullauksen voi tehdä itsekin. Sekään ei ole vaikeaa, DHL:lta saa lähetyksen tiedot ja sen lisäksi tarvitsee kuitin tai tilausvahvistuksen tuotteen arvosta sekä verkkopankkitunnukset. Juuri äsken tullasin yhden $99 paketin ja tullauksen tekoon kului aikaa minuutti ja maksuja kertyi pari kymppiä, jotka hoitui verkkopankin kautta suoraan tullin sivuilla.

    RockAutosta tilattaessa kannattaa huomata, että heillä on useita eri varastoja ja jos tilaat tavaraa useammasta varastosta niin rahtikulut moninkertaistuu. Kannattaa siis shoppaillessaan tarkistaa, että kamaa tulee mahdollisiman paljon samoista varastoista. Joskus kannattaa ottaa se vähän kalliimpi osa samasta paikasta kuin toinen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    ok!
    ostoskori on tehtynä ja varmistettu että kaikki tulee samasta paikasta!
    hoidan siis tullit ym. itse
    kiitän!
     
  4. elky

    elky Gearhead

    Olen tilannut "prepay customs charges"-toiminnolla aika monta kertaa ja homma menee niin, että rastittamalla tuo vaihtoehto alv ja tulli maksetaan tilauksen yhteydessä ja tavaran tullessa maahan ei tule enää lisäkuluja. DHL kysyy tekstarilla henkilötunnusta, jonka he tarvitsevat tullaukseen. Tavara tulee suoraan kotiin, kun DHL on saanut henkilötunnuksen.

    Kyse on vaan siitä, missä kohdassa alv ja tulli maksetaan. Kaikissa Rockauton lähetyksissä ei kylläkään ole vaihtoehtoa maksaa tilauksen yhteydessä. Riippuu ilmeisesti lähetyspaikasta USA:ssa.
     
  5. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    noinhan minäkin sen aattelin,tuntuisi helpoimmalta ja saisi tavarat ovelle,ilman ylimääräisiä toimenpiteitä!
     
  6. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Aaa eli noin sen pitäisi toimia. Itse kokeilin kerran tuota prepayta ja ei sillä ainakaan sillä kertaa ollut vaikutusta siihen etteikö DHL olisi vielä erikseen veloittanut 24,80+alv. Sen jälkeen olen suosiolla tullaillut omatoimisesti.
     
  7. elky

    elky Gearhead

    Tuossa yhteydessä 24,80 lisälasku saattaa johtua jostain DHL:n duunarista, joka ei tiedä miten pitäisi toimia. DHL:n pitäisi saada rahansa jo tilausta maksettaessa. Minulle tuli viimeksi viikko sitten paketti vain ilmoittamalla hetu.

    Ei kai joku vedä välistä?
     
    passerby tykkää tästä.
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulle tullut tämän "oikaisun" jälkeen pre pay customs suoraan kotiin hetun annon jälkeen. Hetun he tarvitsevat, kun jonkun nimiin ne on tullattava, vaikka olis maksettu. Ja mitään 24,80€ ei ole vähään aikaan edes pyydetty. Oppi mennyt perille.
    Mule tulee melkeen yks Rockki per viikko.
     
    passerby tykkää tästä.
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Taas on verorahat tehokkaassa käytössä. Tilasin lähetyksen jossa yksi 6,46 hintainen katkaisija tulee yhdestä paikkaa ja loput n. 200 e paketista muualta. Tullasin ensin sen isomman osan ja laitoin kaikki lähetyskulut siihen kun en ajatellut loppuun asti. Sitten tuota katkaisijaa kun aloin tullaamaan niin kirjoitin lisätietoihin että lähetyskulut huomioitu lähetyksen se ja se tullauksen yhteydessä. No tähän ei kuitenkaan lähetyskuluiksi voinut laittaa 1 e pienempää summaa, niin laitoin sitten sen 1 e ja vähensin sen osan hinnasta, eli laitoin 5,46. Siellä varmaan alkoi majakka pyörimään seinällä että nyt täällä on valtion kusetusyritys meneillään kun tuli viesti että vaatii vielä tullin selvittelyjä. Itse asiassa eka kerta kun ei mennyt kerralla maksuun.

    Mitähän tossa on verot ja tullit, meniskö euro rikki? Mutta putkaa / linnaa / vankeutta kyllä luultavasti. Tai ainakin gummihanskaa.
     
    passerby tykkää tästä.
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jännästi noi rahdit pomppii. Viimeks ku tilasin kuuskakkosen ilmanputsarin, niin se oli kaikkineen täällä vissiin kolmannes tiskihinnasta. Nyt kun kattelin Belairiin orkkiselementtiä, niin rahtia tuli parin täältä ostetun verran. En tilannu.

    E: Piti oikeen tarkistaa. Vuosi sitten tilatessa kuormassa oli kaksi ilmamäärämittaria, th700 lootan filsusarja, 6.2 ilmanputsari rahti 37€. Nyt pelkän muutaman euron ilmanputsarin rahti olis 42€...
     
    Muokattu: 5.12.2017
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kattelin jarrulevyjä, neljälle levylle tulisi 227€ rahtia... taitaa jäädä tilaamatta.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää tilasin 2 levyä + muuta rompetta ja yksi osa tuli eri varastostakin, niin rahdit 94 €.
     
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Laitoin koriin takalevyt, rahti 71€, lisäsin etulevyt niin hinta pomppaa 227€
     
    passerby tykkää tästä.
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kannattaa tilata varmaan erikseen sitten, kokeilitko mitä tulee pelkille etulevyille.
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Erotuksen verran eli n.155€, levyt maksaa 130€ :lol:
     
  16. G20

    G20 Gearhead

    Nyt täytyy kehaista RockAuto ja DHL toimintaa! Tiistaina aamusta tilattu 9kg varaosia New Yorkista kahteen autoon ja paketti tuli kotiovelle tänään eli torstaina 12.00!!! Ei huano! En edes viitti yrittää tilata mitään Helsingistä Porvooseen, hukkuvat vielä matkalla.. :D
     
    passerby, palontie, eilhik ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    kehut myös täältä!
    perjantaiaamulla tilasin ja maanantaina kello 10.39 tuli paketti ovelle.
    rockauto+dhl
     
    passerby tykkää tästä.
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No kiva kuulla. Minulla on kaksi DHL:n pakettia olleet seurannan mukaan 30.11. alkaen Tampereella. Pitäisköhän kohta kysellä mitä meinaavat niiden kanssa.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vissiin ihan ite sähläsin tällä kertaa kun en hoksannut lähettää luovutuspäätöksiä DHL:lle aiemmin kaikki paketit tulleet postilla, niin ne on menneet automatic. Sen verran säätöä että taidan rastittaa jatkossa sen etukäteistullirastin vaikka sitten onkin vaara että joutuu maksamaan kahteen kertaan. Menisköhän joskus joku tilaus ihan suileesti vielä, nyt kolmen viimeisimmän kanssa ollut melkoista haparointia.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla näyttää paketti lojuvan New Yorkissa nyt kuudetta päivää.
     

Kerro tästä muillekin!