Kertokaa fiksulle nelivedosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Karpov, 10.12.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jorkatilla oli varmaan joku lelu nelikko eli torsenin tapanen, yksi kulma kun lipee niin läsähtää koko setti vai miten ne sano :D

    Sitten 2x 2wd on taluttanut tuonne kyytiin?
     
  2. -Tomppa-

    -Tomppa- 1st gear

    Autoina tällä hetkellä e61 525 xd ja kakkosautona e39 525 takapotku bensa. Oli se nyt sitten oikea neliveto tai ei,mutta ei tuolla nelikolla tiedä lumella ja sohjolla,että onko kesä vai talvi.Reippaassakaan kiihdytyksessä ei luistoneston valo edes vilahda ja takapotkussa luistonesto hakkaa ihan jatkuvasti. Eka neliveto ja en ykkösautoksi en enää muuta huoli,kun nelikon. Etuvetoahan nyt ei voi edes ajatella,sama kun heittäs kirvestä varsi edellä.
     
  3. jorkat

    jorkat Gearhead

    keskitorsen on hyvä keksintö!
     
    Ana67 tykkää tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voiko tehoa olla liikaa, tämä oli uutta. Paljonko on liikaa?
     
  5. jorkat

    jorkat Gearhead

    kun takapyörien työntövoima ylittää etupyörien vetovoiman moninkertaisesti
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikö silloin ole tehojaossa tai alustassa jotain vikaa?
     
  7. jorkat

    jorkat Gearhead

    ei. kerroin vain 4maticin ominaisuudesta.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ainiin unohdin jo.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mutta paljonko on liikaa, noin?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos YouTubesta kattoo 4matic ja xdrive videoita niin jotain vikaa niissä on :D

    Honda crvkin tuntuu jäävän tyhmyyttään välillä jumiin.
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Audia Torsenilla suosittelen arkiajoon... Ellei sitten habitus peräti kestä Dacia Dusterin; yllättävän pätevä kapine myös maaston puolella ollakseen vain kiti"maasturi".

    Tai jos pinkka kunnossa 70/80-luvun Wagoneer 360+400+quadratrack.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos siinä 2k kinkamilla löytyy farkku+manuaali (ehdoton) audi a6 tai passat v6 bensa niin yv.

    Niin ja 4wd :D
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Tämä! tai tai 70 luvun blazer np203 jakiksella, eli jatkuva neliveto siinäkin. Ei lipsu ellei halua.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo keskustasauspyörästöinen versio muuten ei ole mikään ralliauto, kurvit laajenevat vauhdin myötä ;) Siis np 203 ja vanha Wago..
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Nappula ja Nipsu tekee aika spesiaalia nelivetoa.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oon oldsilla hinannu yhen crvn liikkeelle kun se oli ihan sekasin.
     
    rane58 tykkää tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos maltat odottaa kevääseen, niin voi tulla tarjolle oikein automaatti! Toki hintaa sitten vähän enemmän.
     
  18. -Tomppa-

    -Tomppa- 1st gear

    Jos keulalla on pata poikittain,niin se haiskahtaa senverran vahvasti etuvedolta,että ohi ja seuraava.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    1600€ ;)
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tottakai! Automaatista pitää saada kovempi hinta vaikka se ri kestä, kuluttaa ja syö suorituskyvyn :D
     

Kerro tästä muillekin!