Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. jorkat

    jorkat Gearhead

    jännää olisi vertailla lukuja...

    paljonko ratayhtiö on keskimäärin saanut menojen jälkeen emmeistä ja paljonko ihra? (kulle muuten tai missä suhteessa lipputulot tms. maksut ovat tuloutuneet? en tunne käytäntöjä, kysyn vaan tyhmyyttäni...)

    suomessa kivatkin asiat tuhoutuvat lähes poikkeuksetta epätasa-arvoon, jota kuulemma kateudeksikin kutsutaan...

    sen verran selvennän, että ne kerrat, kun olen vuokrannut radan kokonaan oman tiimini harjoittelu-/testikäyttöön niin olen ollut aina aivan hämmentynyt, että miten niin pienillä hinnoilla voi ylipäänsä ylläpitää liiketoimintaa. ot. päättyy..?

    ps. ratayhtiön puuhamies ei ole ystäväni, vaan kilpailijani (ainakin omasta mielestään...)
     
  2. jorkat

    jorkat Gearhead

    nurkkien puusto kaivettiin helvettiin ja penkereet tasoiteettiin. pelkään pahoin, että Sinua ei haudata ensi kesänä alastaron hiekkaan. mielestäni siellä tehtiin valmistelevia töitä alavarikon muuttamisesta paikoitusalueeksi. tuhopoltostakin joku pässi puheli, en tiedä mitä tarkoitti mutta pari kuukautta sitten jarnon tiellä paloi päiväseltään kuorkki, josta ei ole juurikaan tihkunut tietoa...
     
  3. XJR

    XJR 3rd gear

    MadMike ja Pate-68 tykkäävät tästä.
  4. kapav

    kapav 3rd gear

    Jos jostain löytyy alue mikä on jo valmiiksi kaavoitettu melualueeksi jne. Lisäksi kun siihen saataisiin kunta tai kaupunki mukaan kuten esimerkiksi Tierpissä. Tällöin kannattaisi lähtee välittömästi selvittämään uuden radan rakentamista. Rahoituksessa kannattaisi tutkia modernien vaihtoehtojen kuten joukkorahoituksen mahdollisuuksia. Tämä antaisi kaikille harrastajille mahdollisuuden osallistua oman kyvyn mukaan.
     
    MadMike ja Pate-68 tykkäävät tästä.
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mul on sellanen käsitys et FHRA vuokraa rata-alueen kaikissa kisoissa mitä se Alastarolla pitää. Se maksaa x-euroa ja sit mitä tulee tuloa jää FHRA:lle. Tupala saa siitä periaatteessa per kisa kertakorvauksen ja riskit jää fyyralle. Mul on käsitys et Tupala omaa laskutaidon ja ainakin yrittää radan vuokrauksesta netota.
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  6. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Näin se menee, eli FHRA maksaa kertakorvauksen ratavuokrasta, paskahuuseista ja aivan kaikesta. Ratayhtiön riski nolla, fyyralla voi tulla sateisesta kisasta parisatkua perseelle. Nyt siis Tupala ei näe fiksuna yrittäjänä järkeä investoida niin runsaasti tuohon rataan, että homma voisi jatkua. Vaikkakin väitän, että EM kisat on ratayhtiölle tuottoisin yksittäinen tapahtuma vuodessa, etenkin kun riskejä katsotaan.
     
    MadMike tykkää tästä.
  7. jorkat

    jorkat Gearhead

    ok. muotoilen toisin. voisiko, joku kaivaa tileistä, että mitä keskimäärin vuodessa on ihralle jäänyt ajalla 10a / vuosi alastarosta tappiota noin keskimäärin..?
     
  8. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    Kuulin sellasen mielenkiintoisen teorian, et ratayhtiö keskityiskin siihen mahdollisuuteen, ettei Kymiring valmistukaan ajoissa ja Alastaro ottaisi kisan siirtymäajaksi...
     
    supo tykkää tästä.
  9. jorkat

    jorkat Gearhead

    siellä autokeitaalla ny puhellaa mitä tahansa ja varsinkin mopottajille...
     
    MadMike ja Pate-68 tykkäävät tästä.
  10. Hemiva

    Hemiva 3rd gear

    :p
     
    jorkat tykkää tästä.
  11. jorkat

    jorkat Gearhead

    eikä kuulemma puhuttu edes susta, sulla sentään keuliikin joskus....
     
  12. rodhot

    rodhot Gearhead

  13. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Eiköhän olis paras kääntää katseet etelään, jos toi Alastaro ei etene järkevästi. Siellä, kun olis muutakin tekemistä kuin pelkkä radan suojaus. On jäänyt huonolle hoidolle muutaman vuoden, kun ei olla päivitetty esim.katsojien palveluja yms. Yhteistyötä EDRA;n kanssa josko sinne sais toimivan radan pienemmällä byrokratialla/valituksitta
     
    MadMike tykkää tästä.
  14. jorkat

    jorkat Gearhead

    kaikki "radat" ovat perseaukisia... oliko tämä jollekulle uutinen?
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Ihan semmonen pikku juttu.
    Onko radan vuokranneen tahon ja radan omistajan välit ollut Ok?
    Tarkoitan että maksut maksettu ajallaan?
    Onko sovittu miten mennään seuraava kesä/ kesät?
    Onko ollut Me henki, tehdään yhdessä?
    Onko uhkailtu että jos et laske radan vuokraa, siirrämme kilpailut muualle?

    Voisiko Radan omistajan yksipuolinen asian hoito johtua siitä, että jotain olisi jäänyt huonolle hoidolle, radan vuokranneen tahon puolesta?

    Aika mahdoton yhtälöhän tämä on, jos joidenkin alan harrastajien mielestä on se, että radan vuokrannut yhtiö tekisi mahdollisesti hieman voittoa.
    Jos toisen voitto on kauhiaa, voi valot sammuttaa lajin suhteen.

    Fakta on se että jos Alastaro loppuu, ei Suomessa ajeta seuraavaan 5 vuoteen EM kilpailuja.
    Pitää vaan päättää mitä halutaan, ja olla valmiita maksamaan siitä.

    Syyskokouksessa meille kerrotiin, että ainut vaihtoehto on saada laji nousuun panostamalla EM kilpailuihin.
    Valitettavasti vaan Drag Race ja bisnes ei ole koskaan kohdannut.

    Ei sitten hernettä sieraimeen.
     
    supo ja jorkat tykkäävät tästä.
  16. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    FHRA:n omalla keskustelu palstalla oli aika hyvä idea motoparkin kehittämiselle hommaan vois saada mukaan pieksamäen kaupungin ja EU-rahaa
     
    USA Car Club ry ja MadMike tykkäävät tästä.
  17. nalle71

    nalle71 Gearhead

    Saatko tännekkin tietoa ideasta, kun tässä ikävä kyllä on yks kenen jäsenmaksu on myöhässä pari-kolme vuotta
     
    USA Car Club ry tykkää tästä.
  18. jorkat

    jorkat Gearhead

    voisi, jos ja jas :)
    sen vähän mitä olen ollut motorsportissa mukana niin olen tullut sellaiseen päätelmään, että asfalttirataihmiset ovat tiimeineen sitä kireämpiä mitä vähemmän ajettuja kilometrejä kaudessa kertyy
     
    MadMike tykkää tästä.
  19. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Blacklist porukka kohta ihmeissään, kun siellä ajelee Pro Stock, Pro Mod yms vehkeitä, kun ei SM/EM sarjoja ole enää Suomessa :D
     
    Vermilion, MadMike ja nalle71 tykkäävät tästä.
  20. salakazi

    salakazi 2nd gear

     
    qwerty123, JuhaKuu, jknR ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!