kierretappisarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja keimo, 22.3.2007.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

  3. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä en ostais,en edes vilkaissut kun osoitteesta jo näkee ikh. Yhden sarjan olen ostanut kun sai yhden tapin hinnalla koko sarjan oli siinä pakaktin. Käyttö jää viottuneiden kierteiden korjaukseen. Ostaa 3 tapin laatusarjan jotain vanhaa merkkiä silloin kun tarvii ei tarvi pettyä.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Itellä on natsisiwan sarja ja sillä on tullu tehtyä aika monta kierrettä lohkoon uusiks yms, ja akkukoneella vetäny ne enkä käsipelissä eikä vieläkään mitään vikaa terissä. Ei varmaan paria kymppiä enempää maksanut edes. Hyvä satsi kaikinpuolin.
     
  5. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    periaatteesta en oikeen koskaan osta mitään uutta kun ne on täyttä paskaa!
    kirppareilta ja rompetoreilta yleensä ostan vanhoja,joskus löytyy ihan käyttämättömiäkin.
    aika kattavat sarjat työkaluja(siis oikeita työkaluja) on tullut kerättyä!
    niin tuumasia kuin millisiä!
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En tiijjä IKL:n setistä mutta ite ostin pilkan tuumasen sarjan muutama vuosi sitten. Tuntuu että mikään ei ole just oikeeta kokoo, jos ottaa hyllystä uuten mutterin ja kokkeilee kierretapilla niin nahkeeta on ja saattaa lastuakin irrota. Ei ole juuri käytössä ollut. Eurolla saa markan tavaran, tiedän. Ostan paremman kunhan olen vaurastunut ja luonut huomattavan uran. :)
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Ainakin dormerin tapit on hyviä ollut ja suht edullisia.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Dormer onkin ammattikamaa ja yks tappi voi maksaa kiinalaisen sarjan verran. Mutta syntyy kierre.

    Ruko ollu ihan hyvä semmonen "välimalli" itelle. Jos tarvin laatua niin ostan dormer ja jos putsaan tai teen yhen tai kaksi kierrettä niin ruko.
     
  9. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ääni tälle. Ja kolmen sarja kokoa päälle niin onnistuu kaikista varmemmin. Käytettyjä kyllä kanattaa metsästää silloin kun keskittää ammattitavaraan ei mene raha hukkaan.

    Kyllä ne vupen ruuvit on pintakäsitelty kierteytyksen jälkeen ei se tapinvika ole kun lastu lähtee.
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Pirun hyvin kyllä menee kerralla konekierretappi dormerina.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ^^Juu mutta kun niitä tappeja kiertää vaikka vanhaan kierteeseen niin tuntuu että ei sovi. Joskus menee helposti, useimmiten ei. Oletko käyttänyt pilikan settiä?
     
  12. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    SECOTOOLS,löytyy metallin työstöön kaikenlaista
     
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Itsellä ollut siniseen peltilaatikkoon pakattu UNC/UNF kierretappi/pakkasarja. ainakin 1 pakka on haljennut ja 1 tappi katkennut käsivääntimillä. Sorvissa en uskalla alkaa kokeilemaan
     
  14. spede

    spede Gearhead

    Kannattaa etsiä vaikka Aliexpressistä. Maksaa pienenosan siitä mitä täällä. Ja saa laatu tavaraa.
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Häpeillen tunnustan joskus ostaneeni Nippelit Tepolta muun roinan ohessa tuumakkaan unc/unf kierresatsin. Maksoi ykköskymppejä.
    On tullu putsailtua ja tehty ihan uuttakin kierrettä. Laaduton laatutyökalusarja. Ei enää ole myynnissä, vaan korvattu kalliimmalla.
    Mulle on riittänyt mainiosti.:)
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Millainen työkalujen laatu on owim valmistajalla?

    Ilmeisesti saksalainen.
     
  17. stana

    stana 3rd gear

    Minä olen ostanut yksitellen tarpeen mukaan merkkituotteena. Noissakin on pieniä mittaheittoja, mut toleranssit ne on noissakin. Kaupan mutterit ja ruuvit heittää kyllä taas enemmänkin. Töissäkin tulee joka päivä erilaisia kierteitä tehtyä..
     
  18. cdi

    cdi Double Gearhead

  19. cdi

    cdi Double Gearhead

    Mä teen aina sorvissa jos muuten mahdollista. Takapylkällä saa lähtemään kummatkin suoraan helposti. Käsin kierrän alkuun ja kyllä sen tuntee meneekö niin helposti että uskaltaa konella nopeuttaa.
     
    lpr tykkää tästä.
  20. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Dormereille ääni täälläkin. Metrisessä hinta sen kummempi ku Mätänetin rukoissakaan. Tuuma tavara ehkä tyyriimpää. Samalla tullu ostettua poratkin kyseiseen tappiin sopiva. Niin ei ole tarvinnu pohtia kestääkö koneella väännellä kierteitä. Vanhojen jenkojen putsailuun käyttäny sitten väännintä, jostakin ihmeen syystä.
    Yks perspäästönen M6 tappi ollu kerran seassa. Ja kerran myyjä yritti kaupata samaa poraa unf tapille ku ensin katteli mikä menee unc lle. Sattuuhan näitä.
     

Kerro tästä muillekin!