"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Paraisilla musta -64 ja Turussa valkoinen -65 Park Lanet
     
  2. venni

    venni 1st gear

    Asiasta toiseen minkälainen f85 oli hakusessa mulla olis 65 ht
     
  3. Tero Halsvaha

    Tero Halsvaha Gearhead

    Kuuskolmehan ei Park Lanea ollu. Tuli takas Montclairin kans 1964. Mut kyl Turus mustakin -63 Monterey Breezeway oli. Ostin sellaisesta koneen -64 Park Laneeni kun kun vanha meni Ouluun? Edseliin...
     
    Raider Japa ja hantta tykkäävät tästä.
  4. pequli

    pequli Gearhead

    Tässä K.Henttonen ruuvaamassa kraisua n 1982-83. Muistaakseni otti myöhemmin hirven kanssa yhteen, seurauksena kattoremontti.[​IMG]
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

  6. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Tero,oletko Pitkä-seiskan omistaja?
     
  7. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Tuttu kaveri nimeltä Salonen joka Pitkän-seiskan omisti joskus muinoin kertoi että joku omistajista olisi kerännyt jonkinmoista leikekirjaa lehti jutuista joissa Seiskan ja kyytiläisten menosta kertoiltiin,mahtaako jollain olla näitä? Entinen työkaverini Lausteella kertoili myös jotain,kaverin kutsumanimiä oli Tappi ja Pätkä,ajoi itse vanhaa Capria -80 alkuvuosina.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olin seiskassa kuskina joskus 70 luvun loppupuolella, silloin omistaja Lars S.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos yrittää väkisin nyhjätä tyhjästä jonkinlaista raggarikulttuuria Turussa 70 luvulla, voisi pitkäseiskan ja tia- 8:n kiertely maakunnissa olla jotain sinnepäin, ainakin porukat olivat sellaisia, ettei kaikki äidit olisi niihin tyttäriään päästänyt, tosin itse ehkä...
     
  10. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    En nyt mitään raggari kulttuuria sen enempää ihannoi,mukavaa vain lukea menneistä ajoista,itse ajoin Amerikan autoilla ja meitäkin raggareiksi kutsuttiin,kaljaa kitattiin ja persettä auton ikkunasta näyteltiin,tämä tosin 80 luvun lopulla ja 90 alkuvuosina,velipojan mukana 80 alkuvuosina jenkki peleissä istuin,tuo seiska vain on aina sykähdyttänyt vuosimallikin on komein Monaco/Polara.
     
  11. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Ja kun monta autoa on muutettu vuosien saatossa niin aina on mukavaa nähdä tuollainen vanha tuttu,TS-2 osui silmiin syksyllä Kaarinassa,oli kyllä eri kilvet mutta niin vaan vanhaa kouraisi pumpusta kun sen näki
     
  12. Tero Halsvaha

    Tero Halsvaha Gearhead

    Kyllä olen, ja Saloselta mä auton ostin.
     
  13. Tero Halsvaha

    Tero Halsvaha Gearhead

    Joo, mukava se oli nähdä pitkäst aikaa. Onneks ei enää maadu "museossa". Tuli mun serkulleni kun hänen Dusterinsa meni Paraisille Veskulle.
     
  14. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Ok,olit tässä joku kesä Paimiossa liikennevaloissa ja ihastelin seiskaa siinä samoissa valoissa vastapuolella,komea on seiska!!
     
  15. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Paimiossa oli musta -69 Polara,neliovinen ja 5 puolavanteilla,oisko ollut BO-74 kilvet,en muista,tämä -80 luvun alkupuolella.
     
  16. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

  17. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Parasta noissa vanhoissa ajoissa oli se että jenkkejä näkyi iltaisin liikenteessä aika paljon,kumi paloi,rokki soi ja hauskaa oli,aina löytyi samanhenkisiä kaveria mihin vain meni,oli siinä sykettä kun renkaat vinkui ja koneet ärjyi pimeässä yössä,välillä korjattiin tien poskessa kun jotain rivahti,pienestä pitäen opin tekniikasta melkoisen paljon,silloin ajettiin pitkiäkin reissuja,ei vain seisoskeltu Kauppatorilla.
     
    arskazone tykkää tästä.
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Turussa oli muistaakseni 80 luvun loppupuolella pitkäseiskan kanssa samanvuotinen Polara?
     
    MadMike tykkää tästä.
  19. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Voi hyvin olla että se oli tuo Käntsin vanha Polara,se sai kenkää melkoisesti täällä,ruutia taisi olla,koneesta en tiedä mikä oli mutta ainakin se auto hyvin suti :)
     
    MadMike tykkää tästä.
  20. ngf-67

    ngf-67 1st gear

    Eräällä perheellä oli uusi turbo Volvo silloin,poika otti sen lainaan eräänä iltana ja haastoi Polaran,Kemiöntien suoralla koittivat,Käntsi pesi Volvon kirkkaasti Polaralla.
     

Kerro tästä muillekin!