Ruiskua kaasarin tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rotten, 10.11.2017.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    350 sbc,268 woodoo,tfs pikku kannet.
    Edelin afb ei toiminut aina oli kuollut kohta kun toisiopuoli aukesi,ei iso muttei toimivakaan sinne joutuu tekemään rajuja muutoksia ennenkuin toimii.

    1500rpm nykytykset sai pois kun sääti hieman rikkaalle.näitä nytkytyksiä ei huomaa automaatilla mutta manuaalissa häiritsee.
     
  2. kipi79

    kipi79 3rd gear

    Aidat ja seipäät menee helposti sekaisin ja myös makuja on monia.

    Eräs tapaus, kaasari ja MSD sytkävehkeet oli toiminut kuulemma "tosihyvin" ei mitään isompaa valittamista. Eka ajo ruiskulla (+ suorasytkä) penkkisäätöjen jälkeen, "tyhjäkäyntisäätöä" takana 20 min, omasta mielestäni auto nypytti edelleen niin perkeleesti liikkeelle lähtiessä ja omistaja siihen ettei tää oo koskaan toiminut näin hyvin. Kyseessä "vähän" keskivertoa kirpeämpi SBC, 650+ hp vapari.

    Kuitenkin se kaasari oli ollut ihan helvetin hyvä, ennen kuin kokeili muuta.
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kuitenkin suurin osa kommenteista koskee 305:sen orkkis TBIn korvaamista 600cfm edelillä.
    Vilkaisin juu keskustelua ja kyllä nuo joillakin toimii, tietty aika mietohan tuollainen on.

    Minulla ei ole tähän enää mitään annettavaa ja lainaan tähän loppuun itseäni, ja olen edelleen samaa mieltä.

    (no nythän tää viesti meni minne sattuu, kannatti muokkailla ku ei ossaa)
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    Mitkä TFS-kannet sulla on? Miten ne on toimineet?
     
  5. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tjoo, tuossa taannoin kävin perus säädöissä tarkastuttaa, ja vetelin lämpöisellä koneella noin 22litr sekalaista!
    Eli täytynee huomata ja tajuta et soppaa menee ja maistuu, tankillisen keskikulutus pyörii siinä lähempänä ja yli 30litr. Riippuu ajoista, kelistä ja määristä!
    Mut nou problem, tehoja kaipasin, 8litrane mylly, ja tehoja sain!:cool:
    Ei se ole kuin bensaa ja sitä saa toistaseks rahalla!
    Ehkä tosiaan kyllä 3km eestaas kauppa reissun vedän tallaten, mut muuten, luisutellaan menee! :)
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hyvä kulutushan toi on, 472 cadilla pääsi kesällä samaan.
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo ja juu, mut kun lueskellut, myyntejä, täällä ja muualla jorinoita, ja baareissa jutustelua nii pikkusen yllätti tuo monacon kulutus, no okei oli siinä vikaakin ja sain tippuu sen!
    Sit vähän yllätti uudestaan tuon isolohkon kulutus! No voishan siitäkin sipistellä, vähä kaikkee, mut, tuntuu et ne kaikki, hyöty versus hinta *kaikki kuntoon, nii kelan rahoilla, ei tartte ees unelmoida!
    Jengi siis ilmeisesti puhuu, mihin pääsee, minimillään, kun itteeni kiinnostaa tietää paljo pääsee tankillisella!
    Kaikki miun ajot ei oo +30celciusta, myötätuulessa alamäkeen!
    Mut se riittää, et tiedän, auto on kunnossa, ja niinpoispäin, sillä ajellaan ja tätä tankataan useammin, kuiniun edellisiä ropposia!
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä oon päässy -65 cadillä 429cid niin selvästi alle 20 ehkä jotain 16-18 välillä matkakulutus oli ei muista enään tarkemmin kun on aikaa ja kaasaria ei oo sen kummemmin säädelty taitaa olla alkuperäinen
     
  9. Jsp

    Jsp Gearhead

    Nyt meni väärinpäin. Se pitäis olla kaasaria ruiskun tilalle.
     
    Karpov tykkää tästä.
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tälläkin vedetty 17litr matkaa, mut siinä ei oo paljoo rynnitty menee!
    Se on vaan, niinkuin Jussi tuolla sanoi, kylmällä lähet, nii litra per kilmometri,
    Ja sit ku kone lämpenee, nii vähän kokeilla onko hevoset pellin alla, nii se kokonais kulutus onkin ihan jotain muuta, mikä saattaa iskee nyybbää (täs tapauksessa minua) vasta palloon!
    Mut ooppeli, noin 10litr satasella, ei oo hetkeekään ollu ikävä! Tyylillä mennään, tyyli maksaa! :cool:
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo matka on matka mutts rottenin ajo talvella lyhyitä matkoja on aikalailla se maksimi normaaliajossa. Siihen nähden ei paha. Harva vanha kasi menee alle 20 talvella kaupungissa.
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kyllähän sen 307:kin saa syömään 20-25 litraa sataselle talvella.

    Mulla oli pyllykynässä släntillä joku 15L kulutus talvella ja 10L kulutus kesällä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä ne vaan noi bensa koneet hörppii, euro puolelta VW Golf 2.9l vr6 kone syncrona. Lyhyttä 3-4km kaupunkiajoa talvella, niin kulutus pyörii 14-18l tuntumassa...
     
    Rotten tykkää tästä.
  14. 3964

    3964 3rd gear

    175 imukanavalla,305:sen tarkoitetut toimii hyvin tuommoisen saaste 350 päällä pienen palotilan ja kohtuu hyvän kanavan takia.
    Perus pirteä paketti nokka olisi voinut olla numeroa kesympikin.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos mulla tbi vetää vitun taas päähän niin teen ihan kiusallani tollasen topicin, vaikka homma tuttu ja tiedän mitä tehdä.
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Yhdistyyköhän tuossa ruiskun ja kaasarin hyvät vai huonot puolet? Äkkiä ajatellen voisi olla hyväkin syteemi.
     
    stealth tykkää tästä.
  18. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Aivan, esimerkiksi RE85:llä ajettaessa voisi kuvitella olevan hyötyä(jos nyt ecu:ssa on tarpeeksi kapasiteettia). Voisi periaatteessa pitää kaasarin bensan suuttimilla ja säädöillä kun laite hoitaa lisärikastuksen.:)
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2.8 4motion passat ja saman mittaset ajot, lohkolämmitin ei toimi. 11 alin ja keskikulutus 12-12.5. 13 alkavaa kulutusta ei ole tullut. Otanta viisi tankillista á 300-400km kpl.

    Ei äitini sillä kaahaa todellakaan, ajaa normaalisti. Silti mulle yllätys miten pienellä menee. 11-12 vieneet monet nelipyttyset samassa ajossa samalla kuskilla.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    3-4km työmatka syksyllä Fairlanella joskus ylijyrkällä nokalla, 3.8 perävälityksellä ja 650 tuplapumppu hollikalla oli jotain 50l/100km, kerenny edes lämmetä auto tolla matkalla.
    On se halpaa kylmiltään joo.

    Tästä opin jo jotain ja Satelliteen tuli järkevä nokka nyt tohon 340 mikä pitäis nostaa keulille ja kaasariks joku 750 vakuumi tjsp. Ja välitys pysyy siinä missä onkin, kai joku 3.23 ehkä.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!