West Coast Street Cup 2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 7.1.2018.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Ei kun koitan sinulle kertoa ettei ne tehoautot aja koko matkaa maksimi tehoilla vaan säädetään että voisivat ajaa sen ajettavan matkan nopeimmin sen hetken radan kitkan/pidon mukaan eli säätämällä koittavat olla porukan nopein.
     
  2. SG 448

    SG 448 Gearhead

    GS:lle Minkälaista jännitysmomenttia katsojalle tulee kun vaikka 7 sekunnin ja 9 sekunnin Street autot ajaa Heads Uppina kisan? Eihän ne edes seuraa sitä hitaampaa koska toinen on satametriä edellä maalissa.
    Bracketissä on molemmilla mahdollisuus voittaa, Tossa edelläkuvatussa ei 9 sek autolla muuten kuin tuurilla,siks jotkut tykkää enempi Bracketistä.
     
    kime2 tykkää tästä.
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Mikäli 8.6 luokka tulee Westiin niin harkitsen vakavasti siellä kilpailemista kaudella 2018.
    T. Pro street Valiant
     
    JuhaKuu tykkää tästä.
  4. GS

    GS Gearhead

    Miten ne nyt ajaa Streetissä?
     
  5. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Tarkoitin tuota mainitsemaasi jännitysmomenttia joka välittyy katsomoon em.vaihtoehdoissa.
     
  6. GS

    GS Gearhead

    Eli meidän pitäisi lyödä ”pilleihin ja viheltimiin” kuristimet tälle 7sek autolle, jotta 9sek auton ohjastajalle ei tulisi paha mieli ja sitä kautta myös katsomot täyttyisivät koska menoa rajoittamalla sen hitaimman tasolle lajimielenkiinto vain kasvaisi ja jännitysmomentti katsomossa lisääntyisi??
    Eli lajia tasapäistämällä ja tekemällä lajista hitaampi, yleisön mielenkiinto lajia kohtaan nousee?
    Näinkö tämä oikeasti toimii, vai tullaanko paikalle sen vuoksi että nähdään kuinka lujaa ne nopeimmat sillä kertaa ajaa?
    Kääntäen, Suomistreetti fyyran puolella olisi ollut menneinä vuosina katsojien näkökulmasta mielenkiintoisempi ilman Koivumäkeä, Uhoa, Vippiä, jne...kaikkia muita alle 8.5sek ajaneita, ja ajamalla bräkettiä 8.5sek indeksillä...kuka ajaa tarkimmin...?

    Eli teet katsojana lukuisista muista viikonlopun toimintamahdollisuuksista valinnan street kiihdytysajolle, varaat emännältä/perheelä omaa aikaa, varaat päätökselläsi kisaviikonlopun katsomoon, ajat paikalle, maksat löpöt, maksat lipun, maksat ruoat ja tulet ”nauttimaan" kuinka tarkasti kaverit ajaa 8.5sek...vuodesta toiseen? Jippii...
     
    Muokattu: 13.1.2018
    Hegemon tykkää tästä.
  7. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Koitin kertoa sulle eroa noista kahdesta eri Genrestä,mut ei varmaan olis taas pitänyt.
    Missä kerroin et pitäs menoa rajoittaa?
    Braketissakin ajetaan täysillä mitä vehkeet kulkee eikä jotenkin hiljaa vaimitensenytoli.
    Nyt loppui jo rautalanka.
     
  8. OL 533

    OL 533 1st gear

    Ei vaan pysty oleen kommentoimatta...OMAN näkemykseni mukaan 8.6 luokka sopisi sikäli hyvin lentokenttäkisoihin, että se olisi vielä kohtuu turvallista ja ei sielä nytkään kovin moni ole alle ajanut? Lisäksi yhtä aikaa lähteminen viivalta on helpommin ymmärrettävää, myös yleisölle, kukaan ei lentokenttäkatsomosta nää maaliviivalle, kumpi voitti...Ehdotukseni 1/8 mailista perustuu pitkälti taas yhteislähtöön ja siihen että lentokentillä on yleensä liimattu 200m, joten siihen asti vois edes yrittää edetä nopeasti ja melko turvallisesti. Järjestäjille haluan vielä sanoa, että lentokentällä ei tietenkään vaadita moottorirata olosuhteita, rata on mikä on...sama ihan kaikille. Jotta keskustelu saa taas lisää "rautalankaa", niin kysyn " throtlestop-kannattajamiehiltä", miksi ko. aparaatti pitäisi olla sallittu, kun Bracketissa kerran ajetaan täysiä? T.Tero
     
    JuhaKuu tykkää tästä.
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    1/8 mailin kisa saa kyllä täältäkin kannatusta,ei ehdi nopeammat niin kauaksi karkuun jos puolimatkassa ollaan n.1sekunnin sisässä max.1,5sek nopeimman ja hitaimman välillä ja kisat on nopeatempoisia ja ratojakin on ehkä helpompi löytää lisää.
    Esim.täällä päin voi ajaa Kemorassa 1/8 mailin kisaa,sitähän takavuosina siellä ajettiinkin.
     
    GS, joteam1, josu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. raceman

    raceman Gearhead

    Mikä on Kemoran pääsuoran pituus? oliko 500metriä vai muistanko väärin. Rupee käymään jarrumatka lyhyeks , ku nykyään kovimilla katuautoilla rupee olee nopeudet liki 200 tai paljo yliki 1/8 maililla
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Sitä 500m luokkaa se on.
     
  12. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Tero ei nuo Throtle Stopit ja Deleyt oo sallittuja WCC-kisoissa enkä ole niin sanonutkaan et pitäs sallia vaan tasapuolisuuden nimissä mun mielestä ei pitäs myöskään sallia sellasia moottorinohjausbokseja missä on myös noita ominaisuuksia "piiloitettuna" joita katsastus ei pysty havaitsemaan.
     
  13. josu

    josu Gearhead

    Aika pelle peloton katsuri pitää olla joka selvittää joka ikisestä boxista millaisilla optioilla kukin ajaa,tämä vaatis katsurilta aikasmoista boxien tuntemusta,reilun pelin henki sen sijan olisi parempi vaihtoehto.
     
  14. josu

    josu Gearhead

    1/8 maili olisi muutenkin parempi esim lentokentillä.
    ~turvallisuus paranee
    ~kalusto kestää paremmin
    ~enemmän lähtöjä/äksöniä
     
    kime2, raceman ja JuhaKuu tykkäävät tästä.
  15. starcraft

    starcraft Gearhead

    Vaasan lentokenttä oli loppuvaiheessa noin 500 m lähdöstä päätyaitaan. Joskus ku talkoissa olin, nopeimmilla oli ongelmia pysäyttää tuolla matkalla. Tais silloin täpärin tilanne olla, kun eräs auto pysähtyi 0,5 m päähän aidasta.
     
  16. josu

    josu Gearhead

    Tossa voi jokainen mielessä laskea kun ottaa 402m lopparista 40kmh pois niin siinä on noin puolenvälin vauhti.eli 250loppareilla mennään noin 210puoleen väliin.
     
  17. raceman

    raceman Gearhead

    Paljoko Vaasassa oli kovimmat loppunopeudet 1/8 maililla autolla?
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Mikäli alastaro jää historiaan ja oikeasti halutaan vielä ajaa tehokkailla autoilla, 1/8 on hyvin pitkälti ratkaisu ongelmaan.
    Radan preppaus on järjestäjille edullisempaa, ympäristöseikat saadaan helpommin/halvemmalla kontrolloitua, turvallisuus saadaan paremmin hallintaan ja oikeastaan katsomossakin päät kääntyy takaisin lähtöviivalle kutakuinkin samaan aikaan kuin nytkin, eli sen 200m:n ajon jälkeen.
    Kaluston ylläpito on selkeästi edullisempaa ja erityisesti silloin kun tekniikka alkaa olemaan Pro:ta.
    1/8 tasoittaa myös jonkin verran tehoeroja ja katsomosta katsoen nykyisen 7 ja 9-sekunnin autojen ero on jo suhteellisen pieni ja olematon mikäli siinä 9-sek autossa on huippu alusta.

    Eli 1/8:ssa on oikeasti joka kantilta varsin paljon hyviä puolia, vaikka toki ”nostalgiasyyt” pitävätkin vartissa.
     
    raceman ja josu tykkäävät tästä.
  19. supo

    supo Double Gearhead

    1/8 erittäin hyvä sillä siinä korostuu kuskin osuus eli huippukuskilla ei tarvitse olla porukan nopein pirssi!
     
    JuhaKuu ja josu tykkäävät tästä.
  20. raceman

    raceman Gearhead

    Kyllä mullekki käy 1/8 maili vallan mainiosti. Mutta tuo Kemoran pääsuora ei kyllä sovellu nyky katuautoille jarrumatkan takia, käy kyllä aika naftille.
     

Kerro tästä muillekin!