440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mitään mieltä tigittää umpeen noita?
     
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Voihan n täyttää, mut ei se mihkään mitään vaikuta. An olla vaan jos ei alipainevuotoo oo.
     
    66monaco tykkää tästä.
  3. pptalo

    pptalo Gearhead

    Laitetaas vielä selkokielellä noi moottorin tiedot

    Moottori 440 -71
    - kannet 440 Source Stealth
    - imukansi Mopar P4532174
    - pakosarjat Mopar Performace P4529436
    - kaasari Demon 750 DP
    - Männät TRW L 235 060


    Vielä kiinnostaa mikä nokka olisi toimiva kadulle
    Olisiko Mopen 280
    P4452993
    ok?
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ky toi mopen nokka toimii. Ite laittaisin kyl sen sijaan compin XE 275 HL nokan Vähän modernimpi ja enempi nostoa.
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mistäs mopar perfin 268' 383:sen nokkakortti? omasta hukannu ja nyt aattelin ajoituksen kattoa... äkkiseltää en googlettamalla löytäny... aattelin nyt vielä mennä tolla nokalla ku ehjäksi sen havaitsin...
     
  6. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    http://victorylibrary.com/mopar/mpcam-tech-c.htm

    Tuolta sivustolta löytyy mopar performance nokkien tietoja.
    Sen mukaan 440/383cid, 268 asteinen hydr, ajoitetaan 113 astetta.
    Hyvä tarkistaa vielä numeroista, että nokka on varmasti tuo.
     
    66monaco tykkää tästä.
  7. pptalo

    pptalo Gearhead

    Us parts ei tunne tota nokkaa ja maailmalta kun katsoo niin kumpi on oikein tai siis mitä eroa noilla on? 21-227-4 vai 21-228-4
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Eka on niinsanottu xe275hl ja toka xe285hl
     
  9. pptalo

    pptalo Gearhead

    Tähän se punanaama hymiö. Niinpäs olikin, kiitti
     
  10. pptalo

    pptalo Gearhead

    Tilattu. Summitilta Keväällä nähdään kuin toimii
     
  11. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    Koneprojekti etenee pikkuhiljaa. Nyt on stanukokoinen takokampura valmiina, eli alakerta tuleekin nyt sisäiseen punttiin. Kangiksi ajattelin tilata Sourcen factory replacement versiot. Niiden luulis kestävän saman kuin alkuperäisetkin, ja se riittää mulle. Ne on sen verran edulliset, että ei kannata LY veiveihin ruveta pultteja vaihteleen, kun ainakin yks kangen alapesäkin vaatis remonttia. Tässä vaiheessa rupesin miettiin, että onkohan se nyt sittenkään järkevää laittaa niitä painavia L2355 mukeja...
    Rupesin taas selailemaan vaihtoehtoja ja silmiin osui tollanen Wisecon sarja :
    https://www.summitracing.com/int/parts/wis-pts531a3/
    Onko kellään kokemusta tosta Wisecon pro tru sarjasta? Niistä tuntuu löytyvän aika heikosti mitään tietoa. Wisecon takomukit KB hypereiden hinnalla tuntuu vaan vähän liian hyvältä diililtä.
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tuli nyt pyöriteltyä tota nokkaa tallilla ja sain Intake Lobe Centerlineks 115' .. kun tuon linkin mukaan pitäis olla 113'..pitäiskö tekä jotain? lykkäsin compin tuplarulla hitekki 3104 jakopään sinne...
    pitää nyt vielä varmistella toi ku seuraavan kerran tallille menee
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuon nokan LSA on 115 joten nythän se on ajoitettu ns. straight up.
    Eihän se varsinaisesti pielessä ole, mutta mitäpä jos laittaisit sen sillä säädettävällä jakopäällä 4 astetta advanced, eli 111 asteeseen.
    Olis parempi olla siellä aikasella puolella jos haluaa käyttöalueen voimaa enemmän kuin huipputehoa, tosin kyseisessä tapauksessa puhutaan vähemmän merkittävästä hienosäädöstä, mutta kuitenkin.
     
    66monaco tykkää tästä.
  14. 66monaco

    66monaco Gearhead

    voishan sitä kokeilla, lähinnähän tolla enempi on katucruisailua jne niin ei varmaan haitaks...

    ainii, mitens ku nostoo mittasin niin sain 0.414" kun pitäis olla 0.450"... 0,036" hävinnä? eli 0.9 mm... normaalia kulumistako? vai oonkohan mitattu nyt taas oikein :D
    nokka ostettu joskus 2004 ja ajettu joku 20-40 tkm...
     
    Muokattu: 30.1.2018
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Miten sä sen mittasit, suoraan nokasta, nostajalta vai venttiililtä?
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nostajasta ja x 1.5....
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kannattaa vielä tutkia ja mitata ne nokat huolellisesti, ja nostajat myös.
     
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mittasin ne digitaali tönärillä ja kaikki, oli kyllä aikaliki samoissa lukemissa...imu ja pako tietysti eri :)
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mistä toi tieto on peräsin et mikä nokka se on? Eli onks ostettu sika säkissä?
     
  20. 66monaco

    66monaco Gearhead

    itse ostanut us-partsista n. 2004 :)
     

Kerro tästä muillekin!