Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sä oot kirottu,naputuksia,sirinöitä:D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Eikös siellä ole ne muoviset laahaimet/ketjuohjurit? Itsellä joskus DOHC Sierrassa piti melko sirinää, kun laahain oli palasina.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos muovia niin samantapainen yksinkertainen ohjurisysteemi monessa vaggilaisessa. Öljykanavat vähän heikot takana + huonot öljyt (pitkä vaihtoväli) niin kuluu.

    Ajoissa kun vaihtaa niin ei tartte venttiilitöitä tehdä :D
     
  4. umpio

    umpio 3rd gear

    Seison korjattuna; ei herjaa stability systemiä vaan suspensionia. Eli eikö silloin juurikin tarkoita etuiskareita kun siellä on tavalliset eikä sähköiskarit?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla herjaa saman kun normi ilmat on takana ei automaattisäätyvät.Lisäksi speed limit 145 herjaus tulee ilmeisesti samasta syystä.Kuulin että kun vanhoista iskareista rälläköi irti sen klunssin johon piuha tulee ja kytkee niihin auton alla oleviin johtoihin herjaus loppuis.
     
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Arnotin iskareissa on tuo Palontien mainitsema klunssi melko tärkeä. Se on kiinni kahdella pienellä kuusiokoloruuvilla. Mulla se oli hiukan löysä ja väärässä asennossa. Aikani kiristelin niin herjat loppui. Toinen niistä tipahti jossain kohtaa johdon varaan. Arnott lähetti uuden, tosin vaati toistakymmentä meiliä..
     
  7. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Sit jos takapään tasonsäätö hajalla, mikä näissä usein, niin herjaa muistaaxein suspensionia.
     
  8. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Meillä -99 Sevilleen vaihdettiin uudet alkuperäiset iskarit taakse ja samalla uusittiin iskareiden kompressori. Loppui herjaukset. Iskarit tilasin Rokkiautosta, olihan ne hieman kalliit, mutta toimii niinkuin pitääkin.
     
  9. umpio

    umpio 3rd gear

    Takapään tasonsäätö toimii. Herjasi ennen kompuran asentamista eikä poistunut asentamisen jälkeenkän. Takapää pysyy ryhdissään, eli etupäähän kääntäisin katseeni.
     
  10. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Mitkä iskarit laitoit?
     
  11. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Alkuperäiset Delcot.
     
  12. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Vähän huonosti lämpenee hytti näin pakkasilla,onko näissä muuta ongelma paikkaa kuin tukkeutunut lämppärin kenno,umpi tukossa olleen raitis-ilma suodattimen revin jo pois.
     
  13. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Meil oli ongelmana huono ilman tulo sisälle vaikka olen puhdistanut usein tuon kuvassa olevan
    ritilän, mutta viime keväänä otin sen pois ja sen alla oli "moskaa" tosi paljon ja kun imuroin sen puhtaaksi niin kyllä parani ilman tulo ja lämpeneminen.

    Ennen:
    [​IMG]

    Jälkeen:
    [​IMG]
     
  14. umpio

    umpio 3rd gear


    Oho! Mistä ostit? Itse löytänyt halvimmat pikkasen alle 700 e/kpl...
     
  15. Jukka1966

    Jukka1966 1st gear

    Huono puhallus teho? Oletko vaihtanut sisäilmafiltterin. Mulla ainakin se oli tukossa.
    Löytyy kabiinin puolelta, kaasupolkimen oikealta puolelta löytyy "luukku", kasetti tyyppinen. Johan taipui puhalluksesta partakin sen jälkeen.
    Samoin jos ei lämpene, niin kennon huuhtelu ja johan kabiini lämpenee.
     
  16. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Rokkiautosta tulivat.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

  18. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Raitis-ilma suodatin on kokonaan pois niin kuin tuossa jo aikaisemmin kerroin,taitaa olla kenno tukossa,noi ritiliköt jotka Carpenter mainitsi ovat puhtaat.Mites toi kennon huuhtelu on parasta tehdä,letkut irti ja vettä sisään paineella???
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Taitaa toi Nortti vaatia oikeesti siltä polkemista välillä. Ylimääräset äänet väheni ja egr-vikaakaan ei enää ole näkyny.
     
    north ja palontie tykkäävät tästä.
  20. Jukka1966

    Jukka1966 1st gear

    Auton letkut irti kennosta konehuoneen puolelta ja kennon putkiin 2-3 m pitkät kumiletkut klemmareilla kiinni. Toinen letku ämpäriin ja toinen letku akkuporakoneella pyöritettävään rataspumppuun ja pumpusta letku ämpäriin. Sitten ämpäriin jäähdyttimen puhdistusainetta ja kiehuvaa vettä. Sitten antaa pyöriä 15-30min. Olen sen jälkeen pyörittänyt vielä 5 min pelkällä kuumalla vedellä. Sitten letkut kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!