Kävitkö Hangon katuauto kisoissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 4.2.2018.

  1. valtope

    valtope Gearhead

    Hangossa katsojana ekan kerran -83
    Timo Lehtimäen kanssa ekan kerran 1985 , ja siitä eteenpäin menty porukassa "monta vuotta".

    ps. kyllä meille paljon naurettiin alussa, mutta ensin muuttui hymyilyksi, ja sitten ilmeet "vakaviksi", kun Kadett saatiin toimimaan. ;)


    ps. Tais Timon Kadett:n loppunopeus 228 jäädä Hangon enkaks ?
     
    Muokattu: 9.2.2018
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    .. oliko tämä chevelle minkä värinen?? Itse muistan noilta ajoilta Motoparkin kisoissa välilähtönä jonkun kauhtuneen sinisen -64 4d chevellen joka meni pelottavan lujaa... oliko vielä sohvapenkiltä edestä nelipistevöiden ylävyöt hattuhyllylle kiinni... ilman kaaria??o_O
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Mun Chevelle oli kyllä punainen, mutta melkeinhän ne kaikki -64 Chevellet on ollu pelottavan nopeita, tavalla tai toisella!
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  4. esmi

    esmi Gearhead

    Eipä näy!
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nopeus on eri suure kuin vauhti. Jotkut hitaatkin laitteet riittävän huonoilla ominaisuuksilla tuntuvat hyvin nopeilta.

    Jos ny pilkkua viilataan niin '55 ei ollu Koskisen, vaan Ylikojolan joka ajoi sillä hangossa myös nopeamman ajan, kimppaprojekti.

    Ite tais olla '88 tai '89 hangossa eka kerta. Paras aika 175 leveillä läskeillä13.27/171. Muistaakseni satku huonompi kuin Kurrin Akin 340 remmidusteri, ja sadasosan nopeempi kuin Väljän Tapsan 2d sedan vallu. Sijoitus tais olla C-ryhmän 37. mikä oli vähän puolen välin paremmalla puolella...

    https://www.facebook.com/photo.php?...&set=pcb.934629276700195&type=3&theater&ifg=1
     
    Muokattu: 7.2.2018
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, mä olin ekan kerran '84 ja siitä eteenpäin aika monena vuotena. '86 tai '87 ekan kerran ajamassa.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Oliks se Hangossa, ku R.K:lla oli iso isolohko nostettu jo elämää nähneen neliovisen tolppa Chevellen keulalle?

    Nopeehan se oli, mutta kun kaista taisi loppua kesken varttimailin...
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    siis ihan mieletön osallistujamäärä! 64 auton kaavio pelkästään yhteen luokkaan!
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Muistaakseni 78 oli C:ssä autoja, se oli suurin luokka. Jossain juutuupis vanha hankovideo mis mopuristin kans suhaillaan rinnakkain neliovivalianteilla. Toki sil oli jo siloin karmeet takapallot jne. Ja ajelee samalla valdolla vieläkin!
     
    Mopuristi tykkää tästä.
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Juutuupista löytyy pätkää ainakin vuodelta 1986:







     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    sekä tässä vuodelta 1990:



    ja juu, tulihan tuolla käytyä useammankin kerran katsomassa menoa.
     
  12. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tulihan tuota 3 ja 4 filmillä mentyä,simo alko hemillä jäämään enemmän vasta loppupäässä ku oli 3.03 peräruuvi,meni kolmosen heitto vähän myohemmälle.sitten alko pikku hiljaa hyytymään ja kotona oli yksi nenä kulunut melko loppuun
     
  13. josu

    josu Gearhead

    Eihän tuo ole muuttunut miksikään tähän päivään mennessä,katteleevat mikä vinkulu toi on ja sit ku täräyttää pohjat niin ruvetaan mököttämään;)
     
    mpower tykkää tästä.
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Mää mökötin aikoinaan Mansukosken rantakirpulle.Kevyt koppa ja hyvä pito,no milläs mää semmosella Bemarin linkkuakselistolla olisin voinut pärjätä vaikka tehoja omasta mielestä olikin!:D
     
    valtope tykkää tästä.
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mishän piireis sä liikut kun nykypäivään viittaat?

    Ainahan noi katuautoasiat, mikä semmonen on jne on ollut jokaisen omassa päässä, ja tuohon aikaan aika mielivaltasesti katastusviranomaisten päätettävissä. Sittemmin FHRA:n street säännot, osittain viranomaisten vastustuksesta poistivat ensin kilpien näkyvyyden ja myöhemmin myös rekisteröinti ja katsatsusvaatimukset,

    Sittemmin säännöt muuttuvat sallivampaan suuntaan ja niistä on ollut erilaisia näkökohtia liittyen asiaan ent mikä on katuauto ja mikä ei. En mä tie, ut mä oon ryhmäedustaja tällä hetkellä ja jos on jotain ongelmia minkä takia tarvii vinkuu tai olla vinkumatta ni laittaa mulle viestiä. Mä olen nähnyt ongelmana vain etenemistavan sääntömuutoksissa missä on tehty asioita vähemmän avoimesti ikäänku reittä pitkin.

    Se ei välttämättä ole niiden "syy" tai aikaansaama jotka katsovat muiden vinkuvan, mut se kuitenkin on se tunne joka ainakin mä ryhmäedustajana olen saanu et on vähän katottu FHRA Streetin vähän varkain karanneen käsistä. Ryhmädustajana koen edustavani ryhmää ja yritän esityksissä pitää siitä oman näkökohtani erossa. Ryhmäedustaja on vapaasti vaihdettavissa, koetetaan pitää seuraava kokous tampereen kevät swapissa. Ja esitysoikeshan siel on voimasalevan kilpailunumeron edustavilla. Jostain syystä nää edelläkävijät ole koskaan vaivautuneet tilaisuutta läsnäolollaan kunnioittamaaan.

    Mut tän hetkisen tietämykseni mukaan tilanne on toinen kun aiemmin. Asiat kukevat sääntövaliokunnan ja FJRA:n välillä ryhmädustajan kautta ja se olen tällä hetkellä minä. Se on vaihdettavissa tampereen swapissa keväällä, en pane vastaan jos ehdokas löytyy.
     
  16. nixxon

    nixxon 3rd gear

    No niin
    Tässähän tulee oikein nostalginen olo kun muistelee
    menneitä ja nautti videosta v90 kun näköjään tuli annettu
    auvolle pataan tässä kisassa taidettiin mennä korkea 10 ja
    just kahtasataa. Seuraava vuosi 91 mentiin jo matalaa 10 ja
    Noin 215km/h C-Luokka ja hanko.Yritystä oli enemmän kun älyä. Jos jollakin on videoita vuodesta 91 hanko niin minua
    kiinnostaa ihan oikeesti. Hanko oli ihan oikeesti hieno kilpailu.
    Nixxon☺
    P.s näköjään tuli oltua myös mukana 86 videolla silloin taisi mennä matala 12sek
    Oikaisu Aika kultaa muistot 86 -13,1 /173 87- 12.2/191 kaasulla ajettu 90/91 ilman kaasuja.
    88-pikkulohkosta tehtiin ISOLOHKO kesken kisaa (vesi tilat liity sylinteriin ilokaasun saatelemana)
     
    Muokattu: 8.2.2018
    comp177 ja valtope tykkäävät tästä.
  17. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Useita kertoja tuli käytyä, katsomassa ja ajamassakin.
    R Koskisen Chevellet oli kova juttu, ja joku vaikutus niistä jäi omaankin harraste historiaan.
    (miksei siitä keltaisesta '55;stakin, kun tarkemmin miettii).
    Malibubitch:n '89 kuvista löytyi aika nostalgisia otoksia omistakin suhailuista.
    Myös Tami Branderin ahdettu Nova oli jotain ihan käsittämätöntä, tehoa tuntui olevan aivan sairaasti. Puoli metriä leveistä gummeista huolimatta pito oli aivan hukassa.
     
  18. josu

    josu Gearhead

    Moro
    Ei tässä ollut kyseessä mikään vinkuminen asioista vaan ajaminen vinkulelulla.
    Vinkulelulla tarkoitetaan moottoria joka on tyyliin 4 moottori ja kuulostaa raivaussahan ääneltä. Kaikki muu on ok.kohti kevättä ja uusia ennätyksiä tavoittelemaan


     
  19. three hundred

    three hundred Gearhead

    Ensin Hesa cruising ja sit yö siirtymä Hankoon ja samoilla silmillä..... Joskus tirsat matkalla ku liikaa Kossua..... Nuorena jakso.... Kerran Hesa-Hanko välillä nähtiin sininen farkku The Judge Latelaisten reissu vehe mettä tiellä ni käytiin herättämässä ukot ressun alta ja tarjottiin aamu kahviliköörit..... Ja siitä sit letkassa kohti Hankoo.... Kivoja aikoja...
     
    esmi tykkää tästä.
  20. TATU

    TATU Gearhead

    Äkkiä vilahti 28 vuotta, 1990 Hangon videon ekassa lähdössä näköjään meikäläinen. Ja sama meininki jatkuu edelleen, auton ja ukon tukan väri muuttunut, ajasta lähtenyt 3s pois...
     
    comp177 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!