Pieni sorvi ja jyrsin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja peltsi, 7.10.2016.

Tags:
  1. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Minkä kokoluokan kappaleesta puhutaan? lankasahalla sais tehtyä kaiken muutaman tonnin tarkkuudella yhdellä kertaa
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^No toihan olis yks vaihtoehto?

    Jos varaosan kuitenkin saa mutta sen booriosa voi olla väärä, niin eikö olis helpois ostaa se varaosa ja sit tarpeen mukaan vaihtaa se booriosa siitä vanhasta, sopivalla sovitteella ja vaikka sit hitsaamalla?
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Njoo oishan se mukku se vanha boori kappale on kolmessa vai peräti neljässä osassa

    Ei se sit ois mikään ongelma jos boori ois ollu ehjä paikalliselle sorvarille et pyöräytäppä raudasta tällänen kappale jossa keskellä tän kokonen reikä ja tossa toi mistä tekaset sen keskustan ja lämpökrympillä paikalleen, sit sorvilla seevaus ja mig;illä nippuun

    Mut kun se koko lamelli pyörä on kaputt
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Lamelli pyörä on edistynyt, siihen voi olla saatavilla osia, mutta valmistajallakaan ei ollu esillä mitään tietoja :odroll:



    Mutta ny tartteis letku liittimen argon mittariin

    Eli uros letkuliitin joka ruuvataan kiinni mittariin


    Varmasti kaikilta löytyy hitsauskaasupullo josta saa kierteen koon ja nousun, sekin helpottaa et on normaali kätinen kierre

    Siihen jotain 10mm tienoilla oleva letku lähtö mittaan huomenna muistaessa :odoops:


    Paljos sellainen sovitin maksais?
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^Ymmärränkö oikein, argonille sopivaan virtausmittariin sopiva letkukara hakusessa? Eikö hitsaustarvikeliikkeestä löydy sopivaa?
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei ole hitsaus liikettä täällä :odroll:

    Ja en ole kyllä ihan varma onko pullo->letku-> mun tarttema liitin->mittari sovitteita olemassakaan
    Ei varmaan kovin suuret markkinat ole kuitenkaan väärää pulloa laittaa mittariin

    Löyty sammuttimen hiilarisumuttimen letku joka menee hiilari pulloon pyöräyttämällä


    Muutos mutteri ei ollut ihan halpa joka teetettiin aikasemman mig;in mittariin ja mittari joka tuli hitsauskoneessa mukana ei ole purettava ja taitaa tänäpäivänä olla kuitenkin melko harvinainen et virtausmittari on käsin purettavissa ja sisältää vielä joka paikassa o-renkaat, et saa kasaankin purkamisen jälkeen


    Niijja jos mahdollista, niin samalla liittimen muodolla, kuin hydrauliikassa, niin käyn prässäämässä holkilla sen kasaan paikallisessa hydeliikkeessä, ei sitten ole ihmettelemistä klemmarien kanssa



    Eli tän tyylinen
    [​IMG]
     
  7. username

    username Gearhead

    Sulle tulossa letku pullon ja mittarin väliin? Muistelen että argon ja typpipulloihin
    (CO2 en muista varmaksi) mitä mulla on käy sama mittarissa oleva pullokierre (mutteri).
    Joitain noita mittareita oon purkanu ja sen liitinmutterin voinu useimmissa vaihtaa.
     
    Muokattu: 18.1.2018
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Ite vaihoin kanssa sen liitinmutterin omaani, joutu sorvaa (lue: vingulla) karvan isommaks sen reiän siinä liitinmutterissa kun oli liian pien mutta nyt on joku happi mittari tjsp kiinni tossa hiilaripullossa ihan hyvin.
     
  9. f34

    f34 Double Gearhead

    "Pieni sorvi ja jyrsin" otsikko taas hämäsi luulemaan, että olis keskustelua sorveista ja jyrsimistä....
    Kuka noita vääriä otsikoita oikein kirjoittelee.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jeps, ku hiilari sammuttimessa ja hitsauskaasu pullossa ei ole sama kierre hitsauskaasu pullossa on isompi

    Myöskään niissä hiilaripulloissa jotka on baarin kellarissa, että kahvasta tulee kaljaa niissä on erikierre
    Ne on tosin kivoja hitsauskaasu pulloina kun ovat alumiinia ja keveitä kannella


    Sitä en osaa sanoa mikä kierre on laivojen hiilarisammutuspatteristoissa, sellainen ois kiva saada hommattua, ei loppuis kaasu ihan heti :rotfl:
    Näytti samankokoisilta ellei pikkasen isommilta ku 33kg kaasupullo ja niitä on 9 siinä telineessä :odbiggrin:
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    [​IMG]


    Pieni sorvi on pieni sorvi, otin tuollaisen n. 200mm pitkän 140 x 160mm Moc 410 holkin tehtäväkseni, ja siihen loppuu noin nätisti sanottuna kapasiteetti, ei oikein saa sisältä eikä ulkoa järkevää lastua irti:D
    Varsinkin toi liki 200mm pitkä sisäreikä protestoi vaikka 40mm terävarsi käytössä, noin isoa tukilaakeriakaan ei tietty ole ja ulkoa sorvatessa ei saa keskiökärjestä tukea kun putkikärki holahtaa reikään...
    Kyllähän toikin temppuilemalla ja pitkällä hermolla onnistuis mutta taitaa olla fiksumpi lainata isompaa sorvia:rolleyes:

    Vastaavan kokoista klimppiä tulikin tuolla joskus sorvattua mutta se oli tavallista rakenneterästä, tässä on lastu kireemmässä...
     
    peltsi tykkää tästä.
  12. username

    username Gearhead

    Käännettävän kelkan kun heittää lepikkoon niin sorvin tukevuus paranee jonkin verran,
    pientä lastua vaan ja terävät terät taitaa olla kuitenki paras konsti pikkusorvilla.
     
  13. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Joo en minä lähtis omalla pikkusorvilla moiseen hommaan vaikka muuten hyvä onkin
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko sille letkusovitteelle tekijää?
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Meinaako joku päästää pullopaineen letkuun ilman paineenalenninta?????????????
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Juu kelkan poistamalla sais tukevuutta lisää, mutta kyllä toi homma on silti liikaa tuollaiselle muutaman sata kiloa painavalle sorville, tai ainakaan ei kovin kummoista lastua irti tuolla kappaleesta saa. Hyvä peli toi sorvi on kun pitää järjen päässä mitä sillä yrittää:p
    Pääsen ton kappaleen tekeen 5-10t painavammalla venäläisellä sorvilla jossa käsivarren paksunen reikäterä, eiköhän sillä lastu lennä!

    Nikuzai, teen ton sun letkukaran kun teet piirrustuksen siitä(mikä kierre jne), jos kukaan muu ei hommasta innostu. Parilla-kolmella kymmennellä eurolla siihen menee ainetta, jos se on budjettisi rajoissa? Pistä yyveetä jos tarvetta.
     
    Muokattu: 8.2.2018
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eiku pullosta letkuun, siitä mittariin

    Mukku argon/co2 mittari ei tahdo yhtyä co2 putelin kanssa, tulee sellainen pieni vene liian iso satama syndrooma
     
  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Njoo osuu hyvinkin budjettiin :odbiggrin:


    Mittailen ja otan tarkemmin selvää mikä se letkupuolen muoto sais olla, et saa hydrauliliittimen kauluksen kiinni

    Mittari on ihan normaali argon/co2 mittari jossa normaali naaras"mutteri" joka kierretään pulloon


    Mut joo laitan YV;tä kunhan saan mittailtua.

    Yrittelen muistaa huomenna jos löydän sen mittarin :odoops:
     
  19. Toope

    Toope 2nd gear

  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jeps :poff:


    Toi on hyvä vaihtoehtona ja oikeen toimivakin

    Pitääpä punnita tota ja sitä letkua
    Letkussa toisaalta ois se hyvänä, et sais mittarille telineen, kun pullot pitää olla venttiili alas



    Saatto olla muuten et googlasin myös tolla välimutteri sanalla, mut eihän google taivu kun evästeet ja muut samat tulokset mitä olet ennen hakenut skeida :odrealmad:
     

Kerro tästä muillekin!