Chevy Sportside TBI 5.7 1991/-93, lisää "halpoja" tehoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 22.3.2012.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Emmä pikapista kutosta nosta keulilta pois. Jossei sitten ls vakuuta kulutuksellaan.
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  3. Roc

    Roc Gearhead

    En tiedä mikä pikkis sulla on, mutta vois veikata että tehot triplaantuis ja kulutus tippuisi.

    Esimerkiks toi oma ’87 Camaro menee reipasta matka-ajoa 8.5 litran kulutuksella. Siinä nyt isommassa roolissa on varmasti 6 vaihteinen manuaali, harvalla 3.27 perällä ja kevyellä, kohtuullisen virtaviivaisella kopalla. Ja auto kiihtyy 0-100km/h alle 5s, ja vartilla sutien katurenkailla 13.3/175km/h. Mielestäni aika mainio yhdistelmä polttoainetaloudellisuutta ja performansea. Fiksu olis pitänyt sen tuollasena, mutta onneks en oo fiksu.
     
    rb, J.J. ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    4.3 v6 ja kasia ei oo ollu siks ikävä että kulutus ollut tosi maltillinen.

    Toki jos tolla tippuu entisestään niin perkele.
     
  5. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kyllä varmaan tippuu. Kuitenkin koneen virtaukset ja palotilat on paremmat ja ruttua on enemmän. Moottorinohjaus/ruisku varmaan kanssa parempi kuin vanhanliiton tbi. Eli voisi kuvitella että hyötysuhde on saatu paremmaksi.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu tollasen paketin kanssa ei halpaa ole...

    Unohtu että eihän niissä enää perinteisesti jakajat mene ym

    Tollanen pikkukone miksei... Lopun alkua kuitenkin :D

    Ja kasia saa kuitenkin paremmin ja yleisemmin?
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Toi linkin mukainen LV3 4.3 ei taida olla ihan halpa, en kyllä oo hintoja kattonu mutta veikkaisin että maksaa vähintään tuplat tai triplat mitä joku vanhempi 5.3. Siinä sen idea sitten menikin, vaikka olishan se hienoa olla vanhassa vessassa suorasuihkutus, flex-fuel, sylinterien lepuutus, muuttuvaa nokan ajoitusta yms. Ja sitten tekis siitä kaasarin...
     
    Diktaattori ja rb tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu arvelinkin. No rb tietää letukan koneista yhtä paljon kuin sika sateliiteista :poff:

    Ei vaan.



    Juu kaasaroinnin järki meni jo ls koneessa kun tosiaan sytytyspuoli jo oli mulla liian vanhanaikaisena mielessä.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Olen kyllä sitä mieltä että on paljon fixumpaa ampua haulikolla omaan polveen, kun edes funtsia LS-koneen kaasarointia :rotfl:
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juujuu isä :D


    http://www.superchevy.com/how-to/engines-drivetrain/1401-how-to-swap-in-a-carb-equipped-ls-engine/


    Periaatteessa silti kiehtovaa. Järkeä tuskin siltikään vaikka joku suomessa ostais ruiskuosat ym.


    Muttajuu ei tästä kaasaroinnista sen enempää, ls swap muuten kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto jos hinnat saa pysymään 2k luokassa.
     
  11. 401

    401 2nd gear

    Kyllä ainakii se trukkikoneiden paskapönttö eli se imusarja laittaa ajatukset johonkii ihan muihin vaihtoehtoihin ku siihen ruiskuun.siihen jos käyt hommaamaan semmosen oikeen ls motin imusarjan niin vaihdatkii samalla vesipumppua ku se ylävesletkun temmi nai sitä kaasuläppää ja ajelutat sitä boksia ympäri suomee uudelleen ohjelmoitavana et saat ajonestot ja rengaskoot sekä perävälitykset matsaamaan kohilleen.sitten jos sattuu olemaan sähkösellä kaasuläpällä se laitos niin on tosi kiva semmonen molo poljin sovittaa johonkii vanhaan romuun mitäpä viputtamalla voipi veivata jotain mankan nuppia mikä nyt sitten kaasuttaa tosi vihaseen eli käytännössä kerkeet käyttää pedaalin parketissa ilman että sitä kiekkakellosta visuaalisesti näet kuulla sen voi jonain astmaisena vinkaisuna siitä vammasen näkösestä power filter tyyppisestä ilmanputsarista mikä siihen sitten on jouduttu johonkii norsunkyrvän jatkos teippaamaan.siihen jos muuten värkkäilet konetilat ja ympäristöt siedettävän näköseks niin ei paljo mieltä ylennä se trukkikoneen norsunpaska imari kera sen power filtterin mikä on teipattu kyseisen nisäkkään temmin jatkoks.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mahtaako noiden ruiskuvehkeille olla suurtakaan kysyntää, veikkaan että ylimääräsiä pyörii harrastajien ja kone swap:n tekijöiden nurkissa ennestäänkin, koska yleensä sinne vaihdetaan joku FAST:n imusarja, uudet läpivirtaavat suutintukit, uudet/isommat suuttimet ja isompi läppis jne. ainakin siis kun kun viritetään.
    Jenkeistä tuotavissa koneissa kaikki romut yleensä paikallaan, kukapa sieltä vajaata konetta tuo...no varaosiksi tietysti tai jos joku versio parempi kun toinen.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu se olikin just haihattelua. Eikä niistä ihmeellisiä summia saisikaan.

    Tietysti mitä lie tulee kustannusta jos saa sähköstä kaasua ja kaikkea moottorielektroniikkaa korjata? Käviskin huono tuuri että koneen sähköpuoli vaatii paljon töitä. Eli ollut viallinen jo usan päässä?

    Teoriaa toki tämäkin kun en näistä mitään tiedä.
     
  14. 401

    401 2nd gear

    No kukaan ei osta niitä ruisku kamppeita.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo se käsiteltiin jo.

    Kaasari lie sitten vaihtoehto kun sun kauhuskenaarion jälkeen (boksin säädöt ym) huomataan että onkin koko kaasuläppä vaikka kabut? Ja muita ruiskuun liittyviä osia.
     
  16. 401

    401 2nd gear

    Mulla on ja melko varmaan monella muullai löytyy moinen ehjä
     
  17. Roc

    Roc Gearhead

    Kyllä sen varmasti noinkin saa tehtyä, ite ei kyllä jaksais.
     
  18. Roc

    Roc Gearhead

    Tai sitten vaan hommaa vaijerilla pelaavan kaasuläpän, sanoisin että hiukan helpompi saada pelaamaan missä vehkeessä tahansa. Mutta tapoja on monia.
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Sattuuko sulla olee sähkösen kaasupolkimen kaveriks tulevaa TAC modulia? kaveri tarttis sen projektiin.

    ps. aika tiukkaa settiä trukkimoottorin asentamisesta, onneks tuli itelle henkilöautoversio. :)
     
  20. 401

    401 2nd gear

    On sekin moduli.mielellään möis ne kaik rojut täysineen pois..
     

Kerro tästä muillekin!