Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    Vaikka tämä EI olekaan osto- ja myyntipalsta, kysyn silti:

    Olisiko kellään myydä 2 kpl 15 x10" aluvanteita Dodge Ram Vaniin pulttijako 5,5". Turbiinivanteet on etusijalla mutta muutkin luonnollisesti käy. Kunhan on ehjät ja pyöreät.

    Dodgemanille laittoin jo YV. Laittakaa YV tai soittakaa 0400-817014.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Turbiinit on kyllä hienot, minulla oli silloin dodgessa semmoiset, tosin vaan 7" leveät.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No niin dodge-asiantuntijat, tässä on toistakymmentä vuotta kestäneen vanittoman kauden jälkeen hierottu vaihtokauppaa ram vanista, ruiskuvehje '89 ja made in canada. No saa nähdä, ei oikein taida varallisuus riittää välirahaan mutta...
    Myyjän mukaan nopeusmittari toimii välillä ja välillä ei. Katsastustietojen mukaan matkamittarin lukema ei ole vuosiin muuttunut ja viime katsastuksessa on annettu korjauskehotus mittarista, ei toimi.

    Tuossa pähkäilin päässäni asiaa ja melkein veikkaisin, että mittaristo voisi olla kunnossa mutta vika on lootassa olevassa pyörittäjässä. Yhdessä ex-buickissa oli semmoinen vika ja satunnaisesti se pelasi ja yleensä ei.
    Minkähän tason homma se sieltä päästä on vaihtaa systeemit? Ja miten mittaristo, jos kuitenkin siellä vika?
    Ilmeisesti A999 on loota.

    Ja takavaloja vähän ihmettelin, kun ne on vaakamalliset, yleensähän ne on ne pystymalliset. :rolleyes:
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    A999 ainakin Jyty loota vs a500 :D

    89 leveillä takavaloilla lienee joku diy tuning. Mittariston irrotus ei paha ainakaan ole.
     
  5. Toke

    Toke Gearhead

    Kyseessä se musta/ kulta dodge? Siihenhän on vaihdettu myös vanhempi maski. Kiertänyt tässä omistajalta toiselle, tais aikanaan olla nimim. Tylyllä myynnissä keulasta mällättynä. En tiedä onko autossa jotain vikaa vai miksi lähtenyt kiertämään. Hintaa on ainakin tullut talven aikana, syksyllä oli 1800€ myynnissä...
     
  6. Toke

    Toke Gearhead

    Mittariston rattaat myös yksi mahdollinen, jopa todennäköisin vikakohde
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Just se.
    Sitä katsoinkin, että maski on nelilamppuinen.
    Taidan ehkä jättää väliin.
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    A500 on A999 loikkarilla...
     
    Oldfarth tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikai? Eikös a999 ole 904 jytkyin versio? Eli toisiksi jytkyin loota vaniin 727 jälkeen?


    A500 on a500 eikä a999?
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Se lootan pään systeemin vaihto on helppo. Kunhan vaan löytää osat ensin.

    Jos vika on mittaristossa, dodgeman tietää niksejä sen korjaamiseen ja säätämiseen.

    Mulla Slanttivanissa nop.mittarin neula oli alusi sellainen väpättäjä. Pienillä nopeuksilla ei herännyt, sitten 50 kmh asti väpätti ja rauhoittui on Highwayspeeds.

    Voitelin vaijeria ja ajoin. Nyt herää jossain 20-30 kmh ja näyttää ihan nätisti.

    Aiheeseen; tuota autoa on myyty "Prospectorina" vaikka se on ihan '89 Nomad. Canadasta nuo 80-luvun lopun vehkeet on kaikki, ei mitään "jenkkiautoja" :);)
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Mudracer ja alan kirjallisuus on mulle kertonut väittämäni tiedot. A518 on taas A727 loikkarilla. Voin ottaa kuvan '89 Vanin FSM:stä, josta ilmenee A999 ja A500 samankaltaisuudet. Paitsi että ei tarvi epäillä Torquefliten ominaisuuksia, mulla on Slanttivanissa '71 henkilöauton A904 ja paremmin toimii kuin se efidodgen A500...Ehkä siksi, etten ole itse säädellyt kuin kickdownvivun...:rolleyes:
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    A-904, 998 ,999
    The 904 is a light duty version of the 727 and is smaller in size and lighter in weight. It was used mainly with the /6 and 273 engines. The 998 is a heavier duty version designed for the 318 engine. The 999 is the heaviest of the 904 type transmissions and was used behind 360 engines in 1974 - 1979.


    Toi 998 versio tuli jo -68 kun 273 "kasvoi" 318 kokoon ja vähän myöhemmin -71 360 kokoon? Tiheä ykkönen ja 5-levyinen 3-pakka löytyy vain 999 versiosta.


    Tommosta mudracer kirjotellu aiemmin overdrivelle. Ja 89 tais tulla a500 ja ylivaihde.
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Hyvä. Ehdit ensin ja korjasit kuvitelmani.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja piti vielä sanoa kun sanoit että 904 toimi paremmin kuin a500. Samaa mieltä! Sellasta toosaa ei enää tule missään olosuhteissa autooni kuin a500.
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    No mikä 500:ssa tökkii kun se on kuitenkin periaatteessa sama laatikko?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tehdasuusi 20tkm ajettu hajos. Ja monella muulla hajonnut. Vuosi sitten kun soittelin dodgeista ei ollut kuin a500 lootallisia myynnissä. Yksikin omistaja sanoi että toinen laatikko menossa vaikka öljyjä (oikeita) vaihdeltu viekä tiuhaan. Ajeltu oli hädin tuskin 200tkm.


    En oo spesialisti ja joku nyt tulee a500 kehumaan mutta mä en sellaista enää ota. Gmmän th700 ei tollain porsi ja leviä vaikka niitäkään ei kaikki varmasti oikein käytä tai hyvin huolla.


    Harvalla perällä ja turbiinilukkolodjulla oma b250 meni maantiellä vielä aika lähelle a500 kierroksia.
     
  17. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mikä niissä hajoaa? Samalain kaverilla on mennyt Chevyvanista 700 laatikoita vaikka kuinka paljon, ei kuulemma kestä mitään :)
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyllähän se varmaan muuten olisi toimiva pelii ja sen kanssa pärjäisi mutta väliraha kasvaa liian suureksi varsinkin, kun justiin ostin jeeppiin uudet bfg:n mutarenkaat.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jaa a mutta kyllä th700 kestää enemmän väärinkäyttöä ja köyttöä kun tuo 500 omien kokemusten perusteella + muiden kokemukset päälle.
     
  20. KajS

    KajS Gearhead

    Mulla siitä ainoasta A500sta kypsyi pakkipanta. Legendan mukaan se loikkari. Saattaa se liiallinen loikkarilla ajo aiheuttaa liian pieniä ö-paineita ja luistattaa...

    Muttamutta ihan oikeasti nykyinen slantsix/904-combo toimii paremmin: osaa kickdownin 3-->2 ja 2-->1 hyvin ja ylöspäinvaihdot menee kuin oppikirjasta: kaasun määrällä voi säätää. Efidodge tuntui aina olevan kolmosella eikä tullut helpolla alas.

    Tosin, ajotavassa voi olla ero: olen noudattanut pojan neuvoa: polje sitä ja aja reippaasti, hyssyttelemällä ei hyvä tule:D
     

Kerro tästä muillekin!