Kitkat vai nastat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Cowboy, 21.9.2006.

?

Kitkat vai nastat?

  1. Kitkat

    48 ääntä
    49,5%
  2. Nastat

    49 ääntä
    50,5%
  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tänään kyllä täällä pohjoisessa liukkaat päätiet kun pakkanen on lauhtunut ja tienpinta on kylmempi (?). Niissä Ii:n ympyröissä oli äsken oikeasti liukasta, rekat meni kävelyvauhtia ja mulla meinasi auto luistaa silti kaiteeseen. Minkähän takia ne kaksi ympyrää on niin voimakkaasti kallistettu ulospäin?

    No soitin tienkäyttäjän linjalle liukkaudesta. Lupasivat välittää viestin urakoitsijalle.

    Jaa Oulussa alkoi aurinko kajastaa ja tiet on kuivat.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tänne kaikuu tiennäyttäjän linjan lupaukset ja urakoitsijoiden viestit.
     
    valpas tykkää tästä.
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Niissä ilmeisesti on ne nastat erilaiset kun tieliikenne malleissa,en varma ole koska ei ole koulutusta aiheeseen.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kai niistä nastoista voitas silti kitkarenkaan ylivoimaisuuden edessä luopua? Laitetaan tilalle ei tieliikennemallin kitkat.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Vähän huono verrata pitkää Nastaa nastattomaan. Toki joskus jää rata autolla ajanu piikeillä asfaltilla niin aika paska pito on.
     
    valpas ja sisu tykkäävät tästä.
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Niin, eikä edes tavallisilla nastarenkailla.

    Mutta varmasti tulisi näyttävää menoa, kun kiellettäisiin rallissa erikoisrenkaat kokonaan. Kesällä ajettaisiin michelinin energy savereilla ja talvella kitkarenkailla.
     
    jorkat tykkää tästä.
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jep, siviilirenkaillahan rallia ajetaan muutenkin....
    Sekin on aika hassua että asfalttirallia ajetaan slickseillä tai semislickseillä ja sorarallia sorapyörillä, talvella sitten 7mm piikeillä.
    Kukaan ei ole väittänyt missään vaiheessa kitkarengasta ylivoimaiseksi, ainoastaan yrittänyt sanoa että se on yhtä hyvä kuin nastarengas suurimmalle osalle autoilijoista ilman nastarenkaan haittoja ympäristölle ja ihmisille.
    Emäntä halusi nastat ja nastat sai, tosin hänen työmatka on jäistä polannetta koko matka.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Aika ehdottomia kantoja näkyy olevan monilla ja haluttomuutta ajatella out of the box.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Juu toki jos oma auto on emännällä ja niin pitääkin olla. Mut jos rupee jo määräämään miehen kulkinetta nii Silloin....
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Montessa missä pätkällä voi olla jäätä sekä paljasta asfalttia ajetaan aika paljon siviilirengasta muistuttavalla nastarenkaalla, Ruotsissa sitten ihan kunnon piikeillä.
     
  12. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Nyt on ollut monta viikkoa täysin kuivat kelit, samoin alkutalvesta oli vesikeliä ja asfaltit märkänä. Loppujen lopuksi se nastaa vaativa keli on vähemmistössä, viikon takia vedetään puoli vuotta nastarenkailla aivan turhaan.
     
    urho3, Substitute ja sisu tykkäävät tästä.
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Yleensä teollisuuslaitoksissakin se aika kun tarvitaan sprinklereitä on vähemmistössä. Silti niissä on sellaset, osaatko kertoa miksi?
     
    jorkat tykkää tästä.
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oletko Sdfsd ajellut kitkoilla?

    Sorry jos olet jo kertonut ja tullut kaapista ulos, en ole koko ketjua seurannut,
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sorry ootee, viikonlopun kunniaksi:
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Olen. Vuoden vanhoilla 10 000 ajetuilla continentaalin kitkoilla joskus vuonna 2013

    Sekä vielä enemmän bridgestone blizzakeilla ja vähän jollain dunlopin renkailla jotka oli muistaakseni myös kitkat eikä m+s.

    Ei hirveemmi eroa kesärenkailla ajoon. Samanlaista kieli keskellä suuta ajamista. En keksiny mitään syytä miksi ajaisin tollasilla talvisin.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Oletin ilman muuta, että kitkat. Minä kun en noista renkaiden merkinnöistä tiedä, kuin koon.
    Mulle riittää, että ostaessani on suurin osa nastoista tallella, ja kulutuspintaa sopivasti, ja jotain merkkiä, minkä muistan, eikä oo pinnattuja. Niin, ja hinta noin kympin kappale.

    Hyvin on nastat kiinnittyneet siinä Audissa, ja keskipakoisvoima on varmaan tuonut ulkonemaa.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Se 10% on usein se merkitsevin.
     
  19. valpas

    valpas Gearhead

    kolmen millin ulkonemalakin aikoinaan pito oli suunnilleen sama kuivalla asfaltilla, kuin jäälläkin.
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ihan vähän vaan ontuva vertaus :D
     
    Substitute, Nikuzai, urho3 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!