Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek:
    Vaikea nyt hahmottaa, kun ei ole enää noita koneita tontilla, mutta kyllä noita on tullu irroteltua ja kiinniteltyä auton allakin.
    Yhdet letkut mulla roikkuu tallin seinällä, joissa on jätetty toiseen alkuperäistä alumiiniputkea parikymmentä senttiä sellaselle U-mutkalle, että on saatu tilaa.:D
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niissä lienee tarkoituksella käytetty sitä liitintä, mikä niissä alkujaan on. Se paikka ei tosiaan anna hirveesti tilaa säveltää. Niissäkin on orkkista ainakin kahta mallia, toinen lähtee vähän kuin taaksepäin ja kiertää pakosarjan ulkopuolelle, ja toinen lähtee heti suoraan eteenpäin alaviistoon. Tuo jälkimmäinen on ainakin erillisen jäähyn kanssa käytetty, mutta on aikas ahdas nelikon putsarin ja lohkolämppärin kanssa.
    Tossa noi eteenlähtevät orkkikset mun kuuskakkosessa, putsarikin tulee ihan kiinni putkiin.
    [​IMG]
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Valmiita moottorin öljyjäähyletkuja saatavina esim US partsilta. Hinta oli alle 100e/ kpl ja kävi paikalleen pienellä hienosäädöllä ja moottorinpuoleinen liitin meni paikalleen naps vaan. Kiinassa valmistettu ja alkuperäistyylinen. Kestää aikansa...
     
  4. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Joskus laitettiin tälläiset ja eka liitos petti ajossa alta 2000km. Ihmeen kaupalla konerikolta vältyttiin ja toisen kerran ku levis muutaman kuukauden päästä todettiin että tommosia ei kannata laittaa minnekkän muualle kun roskiin.
     
    Niskalaukaus tykkää tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla on nuo hyde-letkuista tehdyt joutilaana, jos joku on vailla..
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mulla on tommonen viritys. Toisessa pelkkä suora kara ja toisessa 45 + 90 asteen mutkat ja kara.

    [​IMG]
     
  7. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kieltämättä nuo valmiit kiinalaiset letkut on arveluttavan laatuisia. Laittelin sen alumiiniputken päälle suojaputken, että kestää paremmin kulumista, kun tärisee ja hankailee. Se alumiiniputki on niin ohut seinämäistä että peltisaksilla saa katkaistua. Jos hajoaa, niin pitää laittaa hydeletkut tilalle. Toivottavasti ei mene kone paskaksi samalla.
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo on juu.. Olen laittanut Dorman merkkiset ja Ac Delco merkkiset.. Molemmat alkoivat vuotamaan alle vuodenvanhana.. Nyt pakkasilla alkoi vuotamaan lohkon pikaliittimen o-rengas joten ajattelin nyt jotain parempaa rakennella tilalle..
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitäs tolle dieselille käy jos siinä ei ole öljylle jäähdytintä?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Kevyessä käytössä normaali olosuhteissa luulis ainakin pärjäävän ilman öölijäähyä. Mutta varmuudenvuoksi se on sinne asennettu jo tehtaalla, kun on niin monenlaista käyttöä ja käyttäjää.
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mulla on nyt talveksi ohitettuna se öljyjäähy. Pitkään ollu haaveissa laittaa lämpömittari mutta ei ole vielä löytynyt silmää miellyttävää mallia :D Joku 0-150C teollisuusmittari pitäs löytää vaan en oo nähny ku sellasia mitkä asennetaan suoraan kattilan kylkeen tms.
     
  12. speedy

    speedy Double Gearhead

    border013, jarona, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Google osasi kertoa että Z71 on jonkinlainen offroad paketti, mutta sitä se ei kertonut että mitä se sisältää?
     
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    En löytänyt itekkään parempaa infoa, muutakuin että jonkinlainen ohroutpaketti se on .. Mutta hienolta se kyllä kuulostaa ja vielä kun saan tarrat hommattua kylykiin, niin uskottavuus on kohillaan.
     
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Z71 optiokoodi sisälsi bilsteinin kaasuiskarit, pohjapanssarit ja z71 tarrat, pohjaanlyönti kumit ja isompi ilmanputsari.
    Jotta paketin sai oli valittava myös 265 leveet kummit
     
    Muokattu: 9.3.2018
    speedy ja Catrik tykkäävät tästä.
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Moni sanoo ettei käy mitään normaaliajossa, ajoviima jäähdyttää. Mä sain huonohkossa bensakoneessa öljynpaineet tyhjäkäynnillä liki nolliin talvella offaillessa kun ei ollut ajoviimaa. Vaikka oli kunnolla pakkasta. Sitten kun lähetiin ajaa, tilanne normalisoitui. Tiisseli ei varmaan niissäkään oloissa tee niin paljoo lämpöö. Mut laittaisin mä jäähyn silti! ihan oman mielenrauhan takeeksi. Tai sit mittarin että osaa pitää jäähyttelytaukoo tarvittaessa.
     
    Niskalaukaus tykkää tästä.
  17. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Miul on tollane sportsaidi.Perä on aika kevyt jos ei lavalla oo mitää.Mut ei takakylet ruostu.
    Ja tarrat takapyörän kohilla.
     
    Muokattu: 9.3.2018
    speedy tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu offailu varmaan asia erikseen mutta pakosti siis ei normaalissa maantieajossa tartte? Mietin vaan siksi kysellä jos letkut hankakia ja vielä särkyy = iso riski kone kaboum.
     
  19. speedy

    speedy Double Gearhead

    Ajatteelin ostaa vanteet, kun nuo alakuperäset on aika kolokon näköset, mutta 10" leveillä vaatis jo vissiin levikkeet ? eli taitas se 8" olla passelimpi ?
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Riski on olemassa, jos käyttää paskoja letkuja.
     

Kerro tästä muillekin!