Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Eipä oo kuulemma tuosta 300C dieselin softasta poistaminen mikkää helppo juttu, ei ainakaan ollut vielä 2014, toki toivottavasti siihen asiaan on tullut parannusta. Omasta oisin aikanaan tyhjentänyt DPF:n ja poistanut sen softasta vaan sain ohjelmointipajalta suosituksen että jättää tuon tekemättä kun ei tahdo saada pelaamaan kunnolla ainakaan sen aikasilla softilla.
     
  2. sirkus

    sirkus Gearhead

    Ainakin AJ tech Seinäjoella sai kaikki pois -08 crd.stä 2015 kesällä.
     
    jorkat ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  3. jorkat

    jorkat Gearhead

    kyllä sen ihan ookoo saa pelaamaan ilman kattia ja depeeäffää, vaikka jaksottainen jälkiruikkari jäisikin softaan. saattaa vain joskus sotkea peräpäätä dieselillä:rolleyes:
     
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No kyllähän tuommoset "ominaisuudet" jos pitäs jättää olemaan niin ei itelleni ainakaan kelpaisi. Jos ei kunnolla saa poistettua DPF:ää niin sitte antasin ennemmin olla.
     
  5. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Joo,Vankkuri tuossa jo kaiken latelikin, mitä tarvii huomioida.
    Itsellä siis 5,7 tarkoitettu hyvin maltillisella äänimaailmalla varustettu Flowmasterin Force II.
    Hemissä on paksummat etuputket, joten noihinkin joutui tekemään supisteet. Alkup.2.25" ja Flowmaster 2.5".
    Takakannakkeista tuli murhe, kun Ebay kyllä kauppasi niitä ja kuvat oli mitä oli. Kuvassa vasen etu ja silti teksti puhui oikeasta.
    South westiin yritin turvautua, että josko jotain Moparia olis purettu, netti näytti, että samanoloisa olisi muilla malleilla, mutta ei sitten ainoatakaan ja uutena hintaa maksajan vinkkelistä ja tuotteen ominaisuuksista ihan liikaa. Tein itse.

    Nuo lämpösuojat on itsellä vielä tekemättä, oletan katsurin ehkä olevan kiinnostunut niistä.
    Muutenhan menee ihan heittämällä.:D:rotfl:
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Siis spruuttaako se dpf:n putsaustoiminto tosiaan putkeen tuota kiisseliä? En ole tutustunut aiheeseen pätkääkään, mutta aika hurjaa jos tosiaan tavaraa työnnetään turbon ja katin läpi :eek:
    Ja itseä ei juuri haittaa sotkuinen peräkään, kun noiden kikottimien hintaa katsoo.
     
  7. jorkat

    jorkat Gearhead

    3.0 crdssä ei ole omaa "jälkipoltinsuutinta" (tai en oo ainakaan huomannu), joten se on hoidettava käyttösuuttimien ohjauksella.

    enkä oo tutustunu aiheeseen.
     
  8. sirkus

    sirkus Gearhead

    Kyllä kaikissa dpf autoissa lämpötilaa nostetaan lisäämällä ruiskutusta ja kaasuläppää sulkemalla jne. Suutinta putkessa ei taida olla kuin jossain ihan uusissa Mitsuissa tms, joissa tuolla on korvattu adblue aineen käyttö (tota ad bluea siis syötetään myös putkistoon)
     
  9. jorkat

    jorkat Gearhead

    ruikitaan pakotahdin aikana eikä pelkästään lisätä ruikutusta

    googlaamatta luulisin, että disuleksuksissakin saattoi olla jo aikoja sitten suutin putkessa
     
  10. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Laitoin viestiä elehuoltoon..eivät olleet törmänneet vastaavaan..mitä koodeja näyttää normi pajan testerit ja mitä merkkiliikkeen..
    Voiko autoa kokeilla ilman kyseistä purkkia..
     
  11. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mulla vika korjaantui, kun otti liittimen headlamp leveling translaattorista.
    Löysin ton vinkin joskus vuosia sitten 300C foorumilta.
     
    rysleri67 tykkää tästä.
  12. spede

    spede Gearhead

    Onko muilla ollut diesel versiossa laatikon/turbiini luistamis vikaa kylmänä? Lämpösestä tallista kun ottaa niin toimii normaalisti mutta kylmänä auto ei liiku mihinkään ennen kun lämmennyt. Viime kesänä laatikon öljyt vaihdettu. Ajettu 150 000km
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    onko siellä vielä sitä öljyä, vai onko noussut johtosarjaa pitkin ulos.
    tuo on eka oire jos liian vähän oilia.
     
  14. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Näin hän se on. Liitin auki siitä mustasta sikarirasian kokoisesta purkista, joka on pissapojan täyttöaukon takana. Jos mittaristo ei sen jälkeen temppuile, niin eiköhän se lähde ole silloin löytynyt. Tosin ajovalojen korkeudensäätö ei toimi, jos liittimen irrottaa ja samalla antaa vikakoodin muistiin. Mutta saahan ne koodit nollattua.

    Merkkitesterit näyttää sellaisia autokohtaisia vikakoodeja, joita ei yleismallisilla testereillä näe. Niillä yleistestereillä kun näkee ne yleisimmät yhteisiksi sovitut koodit. Ja tää johtunee siitä, että sama koodi voi olla kahdella eri valmistajalla käytössä, mutta ne tarkoittaa eri asioita , siksi merkkitesterillä näkee enemmän, kun se mallikohtainen testeri ymmärtää niistä kyseisen auton vikakoodeista enemmän.

    Ja jos sen purkin vaihtaa, niin sen jälkeen tulee purkki kalibroida, joka ei ole iso homma. Mutta vaatii jälleen sen merkkiliikkeen testerin. Kalibroinnin tarkoitus on antaa ajovalojen korkeudentunnistimien tiedot purkille, jotta auto tietää kuormaamattoman auton tiedot.
     
    Muokattu: 10.3.2018
    rysleri67 tykkää tästä.
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    alkuperäiset johtosarjan läpiviennin o-rinkulat "sulavat" joihinkin aateeäffiin ja läpivienti alkaa vuotamaan. osa on helppo vaihtaa ei maksa varmaan kuin kympin kl-varaosassa. muistaakseni 7mm mutterilla kiinni pohjastaan. voitele uusi osa ja o-renkaat laatikonkasausrasvalla ennen asennusta.
     
    Bukero tykkää tästä.
  16. rysleri67

    rysleri67 1st gear

    Kiitos lajitoverit..otin piuhan irti ja kävin lenkillä..Jess..vika poistui.
    Maanantaina täytyy ottaa yhteyttä myyjä liikkeeseen ja pyytää maksusitoumusta
    Merkkiliikkeessä se on korjattava koska kalibroitava..
    Mahtavaa kun ei pantata tietoo..toivottavasti voi itsekkin olla joskus avuksi
     
    päivystäjä ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Hienoa, että mittaristo alkoi näyttämään sitä mitä pitää!

    Se kalibrointi kestää huimat 20 sekuntia, kun se lukee etu- ja taka-asentotunnistimien asentokulmat asteina sekä tallentaa ne muistiin. Mutta valohoito ja muut tärkeät toimenpiteet huomioiden, voi aikaa huollossa kulua. Itse purkki on muistaakseni yhdellä 10 mm mutterilla kiinni. Ja osta uusi purkki, sillä vika tuntuu olevan enemmänkin tyyppivika, eli käytetty osa voipi olla yhtä sökö.

    Ja ollos hyvä! Puolin ja toisin autellaan.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  18. Kumipää

    Kumipää 3rd gear

    Kun dpf oikuttelee, se on vain seurausta jonkin toimilaitteen/anturin viasta.
    Se on ihan hyvä kapistus, mutta sellaisille jotka haluavat kaikki mehut irti moottorista, dpf:n saa kyllä ihan täydellisesti pois ohjelmasta.
    Hyvä moottori, lujakin tuntuisi olevan ja tehoakin saa kohtuudella.
     
  19. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllähän DPF on yks melko iso kusetus dieseleissä mun mielestä. Vaikea ymmärtää miten se mitään päästöjä vähentää ku eka vaan kerää sinne DPF pönttöön hiukkaset ja sitte se kerralla pöläytetään tyhjäksi moottoritiellä nostamalla lämpötilaa ja dieseliä ruiskuttamalla raakana jne. Samanlaista kusetusta ku sähköautojen ympäristöystävällisyys, yhen sähkökotteron valmistaminen saastuttaa luontoa saman verran ku vajaa 10 vuotta normiautolla ajaminen ja noiden patteribiilien kesto tuskin paljo yli 10 vuoden menee ennenku kaikki akut menee vaihtoon, missä se luonnon säästäminen tuossa yhtälössä tapahtuu? :poff:

    Toinen juttu miksi se on perseestä niin DPF:llä oleva auto ei sovi niille jotka ajaa paljon nurkka-ajoa, ei nimittäin pääse siihen tyhjennys sykliin välttämättä päiviin auto ja sitte se DPF alkaa tukkiintua.

    Erittäin miellyttävä käyttöominaisuuksiltaan on kyllä CRD varsinkin ohjelmoituna mutta lujaksi en sanos.
     
  20. sirkus

    sirkus Gearhead

    Eikös ne mese foorumilla puhu kurahaara moottorista. Se kertoo paljo
     
    Bukero tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!