Paketti tullissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja atobee, 12.3.2018.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Paketti saapunut suomeen 7.3 ja on tullin hallussa, milloin tuolta tulee jotain tietoa jotta saa tehtyä tulliselvityksen?
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Yleensä aika nopeasti.. Mutta Posti.
    Onko sulla paketin seurantatietoa? Pitäishän sen näkyä postin/rahtifirman seurannassa Suomen päässä.

    Ai niin, vielä tämä:
    Mulla on tullu parista paketista saapumisilmoitus sähköpostiin ja gmail on tuupannu ne roskapostikansioon.:mad:
     
  3. atobee

    atobee Gearhead

    Siis näkyy seurannassa, että on tullissa.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Todnäk ma-ke akselilla sulle tulee kirje missä kerrotaan sama asia ja on paketin tiedot nettitullausta varten.
     
  5. north

    north Gearhead

    Sä voit tullata ton jähetyksen ihan seuranta tunnuksella ei tarvi odottaa sitä postin lappua.
    Tos on linkki ja ei muutakun tullaamaan.
    https://asiointi.tulli.fi/nettituonti/mainpage.html
     
  6. atobee

    atobee Gearhead

    Kiitti. Ei tullu itelle mieleen, että tuo eBayn seurantakoodi toimii myös postin palvelussa.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla selvisi vastaava ongelma kun soitin tulliin, täti kertoi että kun paketti kerta on tullissa niin tee vaan selvitys netissä. ....meni vielä pari pv ennenkuin postista tuli ilmoitus.
    ...eli juurikin "koska Posti" :confused:
     
  8. Näin se menee että postitullista aika hitaasti tulee ilmoitukset, joten voi tullata kun tietää painon ja näkee netistä saapumispäivän. Tiesin jo loppuvko, että minulla taitaa olla pari lähetystä postitullissa ja ajattelin kokeilla että kauanko menee ennen kuin tulee ilmoitukset. Juuri äsken tuli kaksi kirjettä. Toinen lähetys saapunut 6.3. ja toinen 5.3.

    UsPs siksi hyvä käyttää että täällä tulee postiin, jolloin voi itse tehdä tullauksen eikä tarvi maksaa kellekään tullaamisesta. UPS:llä outo tyyli tehdä täällä hommat.....
     

Kerro tästä muillekin!