Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, kait.... :odroll::odroll::odroll:
     
  2. Ranee

    Ranee Gearhead

    Minkä valmistajan solkku Jamantin merkkiosa on?
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei mitään tietoa, missä Mopar noita teettää... Orkkis osa on orkkis osa...

    Pelottavinta on se että 2011-> Jeepin Grand Cherokeen VM:n CRD -koneen öljysuodatin tulee Moparilta ja siinäkin lukee Made In China, pikkasen jännitti laittaa ensimmäiseen autoon semmoinen suodatin, kumminkin kyseessä 5 vuotta vanha auto silloin...
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Kai niissä merkkiliikkeen käyttämissä osissakin lukee sama teksti, eron tekee vaan että merkkiliike saa vakuutuksen ja/tai valmistajan kautta uuden koneen/uuden auton jos osan vaihdon jälkeen kone sanoo poks? Tai no, siitäkin ne yrittää kuulemma nykyään luistella irti, uusissakin.. (väärin käytetty jne.)

    Tuli mieleen, kaverilla -05 Liberty, väitti että mersun crd. Pitääkö paikkansa? Netti väittää VM-koneiksi. Tais olla jenkeistä uitettu.
     
  5. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tilasin ma iltana standard motorin solkun. Tulee kun tulee. Äsken tilasin paikallisesta varaosaputkasta releen saman valmistajan tai ainakin pakkaajan valikoimista. Kiinasta varmaan nekin kyllä molemmat ovat. Varmaan samoja aikoja ovat perillä kohteessa vaikka toinen tulee land of hope and glory ja toinen ghetosta helsingin liepeiltä. Kuminauhavetoisella ajellaan ennenkuin saa osat.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No varmaan lukee päällä, mutta kun ei ole mulla semmoista hyllyssä, niin mistäs mä sen katson?

    KJ:ssa on VM:n kone, ei mesen.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikö teillä pitäis joku kanava olla mistä näkee myytävän tuotteen tiedot? Höh.

    Eli se kaveri oli (on edelleen) väärässä, jotenkin arvasin mutten jaksanut alkaa inttämään kun en varma ollut. Eli italiaano-kone on jeepperissään. Varmaan tekis kovan kolauksen jos totuus selviäis.. uskoisko sittenkään :D Mulla on vojakkerissa 2.4L VM, tosi luotettava ollut ja edelleen on. Menin vain tyhmyyksissäni sen keittämään niin.. noh.. niin. Perkele. :oops:
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei oo tukkurilla edes kuvia niistä, vain varaosakuvat löytyy Chryslerin ohjelmasta ja voi taivas että ne on paskoja. Mesen (Grand Cherokee/Commander) 3.0 CRD ja sen varaosakuvissa vesipumppu on VM:n koneen vesipumppu, mesen vesipumppua pyörittää moniurahihna ja VM:n koneessa hammashihna (siis jakohihna) ja sitten 2008 Dodge Nitron 2.8 CRD:n laturin kuvassa kone on katollaan, vähän aikaa mietin että mikä vika tuossa kuvassa on kun laturikin on väärässä paikassa, ennenkuin huomasin että öljypohja osoittaa ylöspäin...)

    ...lause loppui kesken, tuli asiakas ja luovutin yhden Jeepin pois....

    Ei bensakone oo VM:n kone, vai onkse 2.5 diisseli (ne pyöristyy ylöspäin)...
     
    Muokattu: 14.3.2018
    Cumminski tykkää tästä.
  9. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Arvaukseni on että boschin päällä on boschin solenoidi sammutustyössä. Se mikä oli 234$ Jenkeissä tarvikeliikkeessä on oletettavasti machinerylla 400-600€?
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos olis se Boschin numero siitä päältä/paketista, vois selvittää mitä se Boschilla maksais...
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Totta. Sekoitin sen tuohon diisseliin. Wikipedian mukaan 2.4L EDZ:n kansi on tehty Lamborghini-porukan avustuksella. Mitä se sitten ikinä tarkoottaakaan o_O
     
  12. xterror

    xterror 3rd gear

    Noi orggis cummins solkut (tosin 24v) on olleet woodward merkkisiä mitä viime vuosina on tullu asenneltua.
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Orkkis Cummins ei oo sama asia kuin Moparin orkkis, ehkä kai... Paha sanoa, kun ei ole vertailukohtaa, eli en kallista osaa hyllyyn tilaa vain vertailun vuoksi... Boschin numero olis kiva...
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    En ole sitä sivua sen koommin löytänyt kun ei jää sivuhistoria sattuneesta syystä talteen. Joten en pysty kykenemään boschin numeroa jakamaan.

    Woodward jäi mieleen minullekin alkuperäisenä valmistajana tuolle osalle kun nyt etsiskelin sitä numeroa. Eli arvaukseni boschista oli väärä ja olen huono ihminen. Cumminsin osana halvin minkä näin oli 556 euroa plus muut kulut mutten sitäkään numeroa laittanut talteen. Kai jollain on katalookit jos haluaa sen jakaa.
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Nope, ei se susta huonoa tee, oot normaali...

    Mopar -osana 741.00/kpl.... Ei tosiaan halpa....
     
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Alkaa kilohinta olee semmonen että vaijjeri sammutin tulis omaan, jos tuo olis ainut vaihtoehto
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jep, mutta onko vaijeri sammutin sallittu enään? Mulla on semmoinen mielikuva, että tarpeeks uuteen ei kelpaa... Täytyykin kysyä konttorilta...

    EDIT: Laitoin kyselyä konttorille..
     
    Muokattu: 15.3.2018
  18. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Kai tommoseen nyt saa nakerreltua vaikka millasen sammutinsolenoidin paikalleen jos pakko on? Tai en mä ole katsonut kuinka ahdasta siellä on. :)

    Itse ostelin syksyllä sammutinsolenoidia sellaiseen itse tehtyyn vesipumppuvaunuun jossa on voimanlähteenä volvon välijäähdytetty kutonen jostain vanhasta rekasta.

    Hinnat porin autosalessa oli siinä 80 - 150 euron korvilla riippuen siitä kuinka paljon voimaa solkussa on. Sitten piti tehdä vähän telinettä ja säätää vartta, mutta hyvin toimii.

    Halvin cumminssiin sopiva solenoidi oli jossakin 30 dollarin tienoilla kun ebaystä katselin. Kai sekin aikansa toimii..?
     
  19. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Mulla kolmoskoppasessa ei toimi takaoven keskuslukko, mutta muut kaikki toimii. Joa niin hyvin että RAMi päättää itse laitella ovet lukkoon silloin kun sille päälle sattuu. Kerran olin tulossa metsätöistäkotiinpäin ja pitkällä metsataipaleella pysähdyin kuselle ja auto jäi tietenkin käyntiin. No kun operaatio oli ohi niin huomasin että RAM oli laittanut ovet lukkoon sillä välin. Olisi aika hauska tilanne mutta onneksi se takaoven lukkohomma ei toimi! :)
     
  20. smgt

    smgt 3rd gear

    Eikös totkessa ole vielä niin päin että solkku vetää sammutinta pois? Siitähän sais paaaaljo pitempi ikäsen jos laittas vipuun jousen mikä painaa sammutinta pois ja solkulla painastas sammutin päälle. Joutus sillon vaan sähköjä rassoomaan
     
    tappokinnas tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!