Tahoen peräremontti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Janneman, 22.2.2018.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei kai tossa kelvollisia oo ku ylimmän kuvan osumat...
     
  2. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Ittellä kans ääntää etuperä ko on veliveto päällä ... ja olen miettiny rockautosta korjaussrj. tilaamista. kerro ihmeessä kokemuksia etuperän remontista ja kuvat on aina kivoja... :D
     
  3. fudge85

    fudge85 Gearhead

    mulla kyseessä tosin 2002 vuosimalli mutta tuspkimpa ihmeempiä eroja löytyy...
    onko muuten tietoa kellään että mitä öljyä Tahoen etuperään kannattee laittaa? onko jotain erikoista vaatimusta kun on Auto 4wd ?
     
  4. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Perustelut? Kosketus keskellä hammasta ja kolmanneksen hampaan mitalta. Eikö se tuossa valmistajan kuvassa ole hyväksyttävä?

    Vois toki olla parempikin.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Reunakosketusta vois toki teoreettisesti pohtia, mutta ei mulla siihen ihme perusteluja ole. Mulle on opetettu, että kosketus haetaan mahd. lähelle keskelle hammasta, ja niin olen tehnyt.
    Itselleni en tollasta reunasta ottavaa jättäisi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Isot pojat on mulle kertonu että keskelle hammasta korkeus suunnassa. Ei pitäis haitata vaikka ei pituus suunnassa keskellä olisi. Aikapa sen näyttää oliko virhe jättää tuohon.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, on se ainakin puoliks oikein. :) Minusta toi sun on vähän turhan reunassa. Mutu mielipide.
     
  8. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Mulla oli hiljanen etuakseli mutta öljyn mukana tuli rautaa niin paljon ulos että oli pakko aukasta. Korjaussatsi tuli rockautosta viikossa. Tosin siinä ei ollu vetarin neulalaakereita vaikka piti olla.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Eikös isot pojat puhu että jos se kosketus on pituussuunnassa jommassa kummassa laidassa ni rasittaa suotta vedätettäessä pinionin laakeria?

    Painattaa siis "sivulle". Muistaakseni tämä silloin kun kosketus on liian "sisässä" ja sit taas iskee hammaspeikko jos on liian ulkona? Että siinä mielessä mikäli ei oo kovin vielä kulunut urille että kärsii säätää keskemmälle ni säätäisin/säädättäisin kyllä o_O

    Nää suunnat oli nyt sit ulkomuistista, saatto olla toisinkinpäin mutta jokatapauksessa optimaalisin ois keskellä ;)
     
  10. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Mistä löytyis toleranssit noille vetarin laakereille? Vanhat näyttää kyllä hyvältä vaan minusta on hieman liika väljät.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pesty öljytön neulalaakeri tuntuu kyl melkein aina liian löysältä.
     
  12. fudge85

    fudge85 Gearhead

    okei, eli tuo on sille aika finaalissa ko selvä ääni kuuluu kuskin puolelta :confused: vois ainaki olettaa.. mistäs sen kattoo että minkä kokonen perä kyseessä?
     
  13. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Nihän ne tuntuu. Vaan tuo tuntuu väljältä vetarin tumppi paikollaan ollessa. Hankin ne uudet varmaan joka tapauksessa.
     
  14. Janneman

    Janneman 2nd gear

  15. Janneman

    Janneman 2nd gear

    [​IMG] entä nyt?
     
  16. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Niihän ne varmaanki tekee. Mutta oliko se alkuperäinen kosketus sallituissa rajoissa tuon korjaussatsin valmistajan kuvan mukaan? Minä siitä kuvasta käsitin että olis.
     
  17. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Eihän se vaan kuulu pyöränlaakerista? Mulla joskus jossaki kotterossa äänteli pyöränlaakeri pelkästään veto päällä. Tuohan passais että neliveto päällä alkaa ääntään kun alkaa pyörä vetämään. Hupia kun pyörii takavedolla niin hiljanen.
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No jos se on hiljanen ollu ni kyllähän se toimii mutta kestoikä on kysymysmerkki. Mutta toisaalta jos sitä lähtee shimmaamaan niin voi käydä niin että kertaalleen pariksi hioutunu hammaspari ei enää oikein asetu kohdilleen o_O

    Että jos ois oma ni täytyy myöntää etten kyllä osais päättää säätäisinkö vai en....
     
  19. Janneman

    Janneman 2nd gear

    No säädinhän minä sitä. Tuossa ylempänä on uudet kuvat. Hiljasuudesta ei oo vielä tietoa. Säädän takas jos alkaa uliseen. Vielä pitäs jollaki opilla carrierin preloadi tarkistaa ja säätää. Mitenkähän se tapahtuu?
     
  20. Janneman

    Janneman 2nd gear

    Tuo ifs on helppo säätönen. Ei tarvi shimmien kans touhuta. Toivon mukaan taka-akselissa on kosketus kohallaan uusillakin laakereilla. Ei älynny kosketusta kattoa ennenku purin nuo.
     

Kerro tästä muillekin!