No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. superbird

    superbird Gearhead

    peltsi ja GS tykkäävät tästä.
  2. Keme

    Keme Gearhead

    [​IMG]
     
    0rs0n tykkää tästä.
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nenänkaivuun MM-kisatko siel oli menossa?
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jospa ne oli ottanut mallia meidän kisoista...odottelua, odottelua, mitään ei tapahdu aha yksi lähtö ja taas ventataan...:odconfused:
     
  5. GS

    GS Gearhead

    Pro Modilla No Prep kisaa:

     
  6. Catiska

    Catiska Gearhead

    Jahka ajot loppuu Alastarossa niin eiköhän meikäläisetkin modit päädy mustalle listalle ajelemaan aikansa kuluksi. Tarrakilvet ja kovaa ajoa.

    Mutta, tuoko oli muka no-prep kisa??
     
    josu tykkää tästä.
  7. josu

    josu Gearhead

    Tuolla radalla pito on varmasti samaa luokkaa kuin Alastaron Nitroissa parhaimpana päivänä,mitenhän homma toimis vesivehmaalla;).Toisaalta onhan se selvää ettei tuon tason kalustolla mennä ajamaan muualle kuin hyvälle radalle.
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Niinku sanottu, ni ku käytiin "no prep" kisassa, ni paluutiellä jäi patiinit kii tarmacciin. Se on ihan höpöä ja hypeä.
     
    Jukka 63, Lowry ja Catiska tykkäävät tästä.
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Mikä siinä on niin vaikeeta vastata siihen kysymykseen?
     
  10. GS

    GS Gearhead

    Niin, minä en edelleenkään tule ajamaan metriäkään, joten en ymmärrä koko kysymyksen pointtia? Siis mikäli sille on jokin oikea pointti?
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Onpas se vaikeeta :poff:
    Kummasti ahistaa miten kovaa oot ajanu? Mikä siinä niin nyt ahistaa?
     
  12. GS

    GS Gearhead

    121kmh 100km rajoituksella.:poff:

    Jatketaanko tätä seuraavaksi YV:llä? (lähetin aiheesta YV:tä).
     
    Muokattu: 16.3.2018
  13. GS

    GS Gearhead

    Kyllä, juuri näin.
    No Prep kahinoissa yksi peruselementti onkin siinä että radan pito muuttuu varsin radikaalisti kisan edetessä. Ekat vedot kisojen alkaessa on mitä on, mutta finaalirundilla pitoa alkaa olemaan jo niin paljon että tehoa voidaan ladata rataan varsin paljonkin.
    Kyse on pitkälti siitä että osaat hallita kisan alkukierrosten huonoa ja loppukierrosten hyvää pitoa. Auton säätö ja kuskin ajotaidot painottuvat.
    Nämä omat Pimp Juicet ja pitkät burnisvedot tahmaa kyllä 1/8-mailin aika tehokkaasti kisan edetessä niin, että nämä +3000hv laitteetkin saavat täystehovetoja.
    Lähtötaso pidossa vaihtelee kisasta kisaan, betonipohjaisesta pölyisestä parkkipaikasta, edellisviikon NHRA preppaamaan latuun.
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Juuri näin. No Prep EI idealtaan ole että ajettaisiin ilman pitoa, vaan kisan edetessä, muuttuvassa pidossa. :

     
  15. nixxon

    nixxon 3rd gear

     
  16. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Moro Seurasin tätä pito keskustelua
    Ja Gs ilmoitti että kyllä se pito tulee pitkiä
    Burniksia ja pimples juice
    Katsoin yhtä videota vesivehmaa lta
    Ainoa burnis joka edesauttoi pitoa lähtöaluela
    oli se camaro jolta kaasu hirtti kiinni. Sittene vielä 3000 hevosta kehiin ja sinne ajamaan.
    Kovia jätkiä nostan hattua (kun näen sen)
    Olisiko ne paikat usa ssa semmoset jossa
    Ajetaan lähes viikottain ja olisikohan aika
    monella mahdollisesti traction control en
    tiedä mutta vaikuttaa todennäköiseltä
     
    Jukka 63, supo ja josu tykkäävät tästä.
  17. Asiaa vähän sivuten, Vesivehmaalle ollaan ilmeisesti vetämässä kokonaan uutta asfalttia vielä nyt kevään aikana ennen ensimmäisiä Blacklist kahinoita.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Ei sii jos ei uskalla, mikä siinä hävettää niin paljon täällä kirjottaa että miten nopeesti se varttimaili on mennyt parhaillaan? Mihin sitä yv tarvitaan.
     
  19. GS

    GS Gearhead

    Harvemmin näissä jenkkien No Prep kisoissa lähdetään liikkeelle ihan puhtaasta asfaltista/tai betonista. Eli kyllähän varsinkin nämä isot skabat ajetaan useimmiten radolla missä kumia on ladussa ennestään(rata tosin ainakin ”kaavitaan” puhtaaksi).
    Toisekseen, näissä skaboissa hyvin harvoin käytetään autojen täyttä tehoreserviä, eikä varsinkaan lähdöissä.
    Se että No Prep autossa on +3000hv on nykyään ihan arkipäivää, mutta se että koko tehoreserviä päästäisiin käyttämään ja ainakaan ennen finaalikierroksia, on ultraharvinaista.
    Eli eihän näitä autoja ajeta kuin niillä tehoilla minkä rata missäkin kohtaa kestää ja kyllä, ”luistonesto” on lähes kaikilla käytössä, mutta sehän ei paranna aikaa, vaan turvallisuutta.

    Kyllä, me kyllä tulemme omalla autollamme ajamaan ihan kaikilla pinnoitetuilla alustoilla, eli tätä meidän projektia EI rakenneta vain Alastaron natikkaprepatulle radalle, vaikka tehoreservi voi kovalta kuulostaakkin. Eli tehoa annetaan latuun vain sen verran minkä se milloinkin kestää ja jos latu kestää vain max.500hv, niin sitten laitetaan vain se 500hv.
    Alusta/alustasäädöt näihin on rakennettu aivan eri tavoin kuin hyvälle pidolle rakennetuissa pro autoissa(eli ihan paska=hidas pro alusta), mutta joka taas mahdollistaa auton hallintaa paremmin ”kaasulla” kun mennään huonolla pidolla ja tehokkaamman painonsiirron taka-akselille.
    Ajalla ei ole mitään merkitystä silloin kun jokainen lähtö ajetaan samoissa pito-olosuhteissa ajavaa vastaan, lähtö kerrallaan. Olosuhteet ovat kuitenkin aina samat kummallekkin, joten se 500hv riittää hyvinkin voittoon, mikäli kaveri vieressä ei saa latuun kuin 490hv.

    Jenkeissä näitä ihan vastaavia autoja on ollut jo 10-vuotta ja tällä hetkellä +3000hv aktiivikisaajia on jo satoja(+2000hv autoja tuhansia). Siellä ajetaan näillä kuitenkin myös ihan oikeilla kaduilla ja oikeasti preppaamattomilla ”parkkipaikoilla” ja teollisuusalueiden sivuteillä. Joten, ei tässä nyt sentään pyörää olla uudelleen keksimässä ja vaikka Suomessa tämä nyt vielä niin eksoottiselta voi monien korvissa kuulostaakkin.
    Tällaista Big Tire Sfi25.3 No Prep laitosta nyt vain ei voi mitenkään muuten verrata Pro Mod / Pro Stock autoihin, kuin tehon ja passiivisen turvallisuuden osalta.

    Tuossa paljon kertova videoklippi siitä mikä kuitenkin on jenkkilän No Prep kisaratojen/viikonlopun kisan lähtötaso, eli lähes puhdas pölyinen betoni. Se että +3000hv autolla tässä driftataan, johtuu vain ja ainoastaan siitä että latuun annetaan liikaa/ja väärällä progressiolla tehoa tässä vaiheessa(huom.kuinka siististi viereisen radan Mustang kuitenkin kulkee samassa pidossa, mutta tehoa ei varmasti ole käytössä kuin 1/3 maksimista). Mutta, ei siis mitään uutta ja kummallista No Prep tehtaalla:

     
    Muokattu: 18.3.2018
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Juuri eilen katsoin aiemmin viikolla Discovery:lta tulleen Street Outlaw jakson, jossa ajoivat nimen omaan tätä No Prep kisaa radalla...olikohan Thunder Walley:n rata ?
    Rata kaavittiin siinäkin puhtaaksi ennen kisaa, mutta melkoiselta liimaradaltahan tuo silti vaikutti verrattuna meidän ratoihin täällä...ehkä Alastaro parhaimpina päivinään vastaisi sitä...
     

Kerro tästä muillekin!