Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Jotkut autokauppiaatkin on mananneet nettiautot ym kun porukka olettaa saavansa jonkin hinnan autostaan mikä ei vastaa todellisuutta. Mikä sekin sitten onkin. Mut jos tieten tahtoen myydään sanalla sanoen paskaa ja niitä samanlaisia on useita nii menee maine vaihtoautomarkkinoilta. Minä alkaan kulkemaan jatkossa polkupyörällä ja oon tyytyväinen, pitäkööt muut romunsa. Vai sitäkö ne haluaakin :D Kyllä hinnan maksan kunhan myyjä ei kuseta, sen nykyään tuntee perseessä kun sille tielle ollaan menossa. Vain valitettavan usein viime vuosina..
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nakkertton tykkää tästä.
  3. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kannattaako tänne vastata, jos et sieltä tuotteen tiedoista sitä tietoa lue? Ekassa suluissa olevassa tekstissä on neljä sanaa ja kaksi numerosarjaa, ei taida sisältö aueta. :rotfl::rotfl::rotfl:

    Sopii ne, jos se auttaa...
     
    ReDDot tykkää tästä.
  5. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    No voi p.... en valikosta löytäny Dana 60, löysin nuo 44 akselin kohalta, en ees kahtonu sen kummemmin sitte :(, laitanpa tillaukseen, ja kiitos, luulis että nyt o oikeet osat :)
     
    JAMANT tykkää tästä.
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, ei oo valokossa D60:ntä, kun ei Jeepeissä sellaista ole ollut sitten isokoristen Pick-Up:ien tuotannon lopun ja niitä ei montaa suomessa ole, niin miksi vaivautua laittamaan semmoisen, kun ne löytyy D44:n kohdilta kumminkin, kun on samat osat napalukossa... Kysymällähän ne selviää... Lähtee tänään...
     
    ReDDot tykkää tästä.
  7. nasu74

    nasu74 1st gear

    olis 4vuotta ollut rojektina rami 2500-01 alettiin tutkiin vin koodin perusteella autoa että jos suomen rekisteriin jo pikku hiljaa alkais laittaa ni tuli et jenkkien trafilla auton tilana cod eli romutettu auto ostettu aikanaan suomeen miamin AVKlta CODna eli romuna kysyin tänään konttorilta ni ukko sano et ei saa suomen rekisteriin autoa eli oisko helpompaa myydä osina koko auto pois
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    sitten kun/jos trafi alkaa oikeasti syynäämään saastelaitteita yms, niin 12tappisten sun muiden vanhojen vehkeiden (laillisesti saastuttavien) arvo vaan nousee ;)

    Nytkin tilanne taitais olla se, että jos jollakulla ois siisti 1gen cummins ram nelivetoisena ja pitkällä hytillä niin myyntihinta vois olla jossain 3gen luokkaa.. ehkä. ainakin omassa maailmassani :odcool:

    Eipä tulis mieleenkään vaihtaa nykyistä 24vuotta vanhaa ramia vaikkapa 10v uudempaan. 4gen kyllä kiinnostaa, mutta onneksi ei ole nyt sellaista määrää löysää rahaa.

    Näin se vaan menee... aina ei hintaa voi suoraan päätellä vuosimallista. Vaikka ei nämä vielä mitään historiallisesti arvokkaita ole.
     
    Rannis tykkää tästä.
  9. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Ei kai sillä oikeen muutakaan voi tehdä jos sitä ei kilpiin saa. Paitsi jos tykkää pitää pihassa koristeena.
     
  10. ReDDot

    ReDDot 2nd gear

    Ja noudettu tänään, kiitos!
     
    JAMANT tykkää tästä.
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sitä en tiedä eikä varmaan kukaan mihin suuntaan tuo päästötouhu menee. Jos oikein yrittävät nii valtioissa aletaan vaikka estämään ajo "vanhoilla" bensoilla ja dieseleillä lopullisesti mut mut, noh ei tiedä. En sitä henkoht toivo eikä varmaan moni muukaan täysjärkinen mutta kun on sitten niitä jotka ajattelee just päinvastoin vaikka kaverilta menis työ ja emäntä alta ja verot kymmenkertaistuis niin sanotun vihreyden takia, sitten kun ne pääsee valtaan..

    Mut jos Ramiin on tehty pajalla vaihdelaatikko ja/tai moottori ja vaihdettu lista muita osia niin varmasti asiantunteva ostaa sillä hintaa mitä pyydetään, mut monesti sen vaan tahtoo olla että omiaan ei saa pois vaikka kuinka pyytää. Meinaan että realisti pitää myyjän kuitenkin olla. Ennemmin teen ja ajan tuolla omalla -95 ramilla niin kauan kun kortti pysyy, saavat muut sitten ajaa tai myidä halutessaan pois :p niin paljon tupakkia ja hermoja menny sen kanssa että en jaksa enää luopua. Enkä sais siitä kuitenkaan sellasta hintaa mitä nättiautossa pyydetään, lukee monesti että "äijäpeli" :poff:
     
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    tai rakentaa ultimate diesel race truck! :) suomen kiihdytysskaboissa ei noita kummeleita oikein näy ... toki vaatis moisen teko aikalailla massin paskaa :) siis pitäishan moisessa ny vähintään 1500hp olla ;)
     
    Saetkae ja Cumminski tykkäävät tästä.
  13. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Mulla iski muutama kk sitten kova neliveto Hiace kuume, ja olin todella lähellä laittaa rami myyntiin. Sit aloin miettiä että paljonko ramista saisin ja millanen hiace niillä rahoilla saa. Omaan autoon oon laittanu niin paljon rahaa jo enkä saa edes puolet takasin ja jos vielä ostaa sit jonkun 300tkm loppuun ajetun hiacen mihin pitää laittaa rahaa ja aika että pystyy ajaa niin hullu olen. Päädynkin sit siihen että ei tuu hiace pihaan, se mitä hiace pystyy niin ramikin pystyy( paitsi taskuparkeeraus kaupungissa :D ).
     
    Cumminski tykkää tästä.
  14. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^Eikös se oo niin että muut antaa tilaa tarvittaessa :D
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuosta kiidytys videosta tuli mieleen...jotenkin tökerön näköisiä nuo konepellin läpi tulevat lyhyet putken töröt tai sanotaanko paremminkin savupiiput...

    Pahuksen hieno RAM, mutta tuo putki pilaa täysin...hyi helkkari :odconfused: :wc:
    [​IMG]

    Miksei sitä putkea voi vetää alas esim. etupyöräkotelon kautta, sitten vaikka runkopalkin ulkopuolta ja vaikka siitä takapyörän edestä sivulle...mieluummin vedetty molemmille sivuille ?

    [​IMG]

    Tai upotettuna jotenkin tuohon tyyliin.
    [​IMG]

    [​IMG]

    NASCAR tyyliä...
    [​IMG]

    Muutenkaan en ole koskaan tajunnut miksi joka diesel RAM:ssa pitää olla nykyään pystyputket lavalla, hölmöimmän näkösiä ne jossa on vaan yksi piippu ? :odeek:

    Peräisin Finnjet:sta ? :odeek:
    [​IMG]

    Lil´Red Truck oli aikaan ihan eri juttu, siihen ne pystyputket sopii :odcool:

    Omasta mielestä ehkä se tyylikkäin toteutus on se perinteinen.
    [​IMG]

    Ei tuokaan hullumpi, jos olisi RAM, niin todennäköisesti tuohon tyyliin olisi putket.
    [​IMG]
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mun lemppari on tuo punainen alimmisena. Tyylikäs ihan yhdelläkin putkella ja ajattelin värkätä omaani tuollaisen pakoputken pään kun vaan saan aikaiseksi hakea tarpeeksi isoa happosta putkea.
     
  17. 66monaco

    66monaco Gearhead

    pystyputkilla varmaan haetaa vähä sellasta "semi truck" soundia... ja omasta mielestä kyllä joihkinkin rameihin, ainakin 2gen. sopii. letukoihin ja voorrteihin taas ei...
    hood stack on varmaan vaan monella se ettei tarvii downpipeä ja putkistoa tehdä ja noissa plus 1500hp laitteissa voi olla kolme palleroa pellin alla niin ehkä senkin takia.
    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.3.2018
    Cumminski tykkää tästä.
  18. 66monaco

    66monaco Gearhead

    omassa tollane tötterö
    [​IMG]
     
    ReDDot, tappokinnas ja Cumminski tykkäävät tästä.
  19. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla ei ole menny yhtää tupakkaa eikä paljo hermojakaan, mutta rahat on silti menny :D Jotku varmaan pitää tyhmänä jos sanon etten varmasti myis omaa kotteroo edes 18t€:lla.
     
    Muokattu: 20.3.2018
    Rannis ja Cumminski tykkäävät tästä.
  20. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    ^no kunhan ny jotain kuvaa ja todistetta mitä on tehty nii varmasti menis tolla hinnalla, ei tosin tälle porukalle, ei kuuluta siihen tuloluokkaan arvaan :D

    Voi toki ollakkin että täälä pyörii niitäkin jotka on kiinnostunut ostamaan esim hyvän 2genun, kuka noista suhdanteista selvän ottaa. Mut paino sanalla hyvä, olisko niin että; ehjä ruosteeton runko, ehjä hyväkuntoinen koppa tietenkin ilman ruosteen häivää :D, sähköt kaikki toimii ja jos plussana vielä uusi rario navilla ja perskameralla, timangi moottori (ei öljyn sokeuttamat kyljet ja konetila, hihnoja uusittu ja ehkä jopa pumppu käynyt huollossa>kallista), vaihteisto läpikäyty tottakai jollain tunnetulla pajalla tai uitettu ameriikasta plus jakoloota avattu ja kasattu, korotus tehty asiallisesti merkkiosilla (ei rälläkällä ja hitsillä mikä tuntuu olevan aika yleinen tyyli tehdä "äijäpeli") jollei sitten osaa vakuuttaa ostajaa että ne todella toimii (onnistuneeko, ehkä luokkahitsarin papereilla voi), renkaat ja vanteet nyt ainakin siistit ja toimivat kuluuhan ne renkaat käytössä ja nimenomaan normikäytössä (eikös se sillon toimi?) ja jotain kai voi joku lisätä jos tulee mieleen. Tekemällä tietty saa mitä haluaa että riippuu niin lähtökohdista.

    Nää nyt on mun omia mutuja mutta Ramin kanssa on (joskus turhankin tuntuisesti) tullut vietettyä vuosia nii kyllä sitä on jotain mielestään oppinut.. tähän se klassinen lause: jos nyt ostaisin sellaisen niin.. :p:p
     

Kerro tästä muillekin!