1992 Cadillac 4.9 päästöt hiukan pielessä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja atobee, 22.3.2018.

  1. atobee

    atobee Gearhead

    Neuvoja ja ideoita kaivataan.

    92-käkkylän hiilijalanjälki turhan iso. Rikkaallahan tuo käy, lambdat ja ruiskusuuttimet vaihdettu. IAT-sensori
    mitattu ja ehjältä vaikuttaa. Ei vikakoodeja.

    Saa kertoa vian tai veikata, viimeistää tiistaina pitäis auto saada leimattua eikä viitsisi joka osan vaihdon
    jälkeen käydä konttorilla (15€) mittauttamassa.
    [​IMG]
     
  2. north

    north Gearhead

    Taitaa olla katalisaattori hiukan bensalla kastunu.
    Nurkka ajoo? no mulla korjaantu kun ajoin kakosella vähän aikaa kaheksaapynppiä kierrokset oli non neljätonnia niin katti putsaantu.
    Tää on kyl nortti cädi oli kesän likan käytössä.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Käy mittauttamassa koeajon päätteeksi korjaamolla, jonka lappu kelpaa konttorilla... Mulla ei maksa mitään, jos ei tule hyväksyttyä lappua, käy vaikka viis kertaa päivässä (jos siis kerkeen välillä mitata samana päivänä, joka päivä ei kerkee) ja mun lappu kelpaa konttorille...
     
    xarper, Rotten ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Aijuu, tuota ei saanutkaan täällä mainita, kun oon riistäjä-yrittäjä silloin (en tajuu että miten muka...)!
     
    Saetkae ja Rotten tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lämpöanturi?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vois olla, tietsikka luulee että on -30° lämpöinen kone, ja tuuttaa raakaa läpi...
     
  7. north

    north Gearhead

    Ton toimivuuden näkee kun kattoo koetaulusta mootorin lämpötilan ja rikkinäisestä anturista pitäis tulla vika koodi.
     
  8. atobee

    atobee Gearhead

    Katti mahdollisesti saanut siipeensä, joku(t) ruiskusuutin vuosi koska kulutus tippui vaihdon jälkeen melkein 30% ajotietokoneen mukaan.
    Mutta antaako toimimaton katti ko. lukemia?

    Koneen lämpöanturi näyttää oikeet lukemat kuten myös imuilman lämpötila-anturi mitattu.

    Ei vikakoodeja.

    Taitaa olla LPR:sta Jamantille turhan pitkä matka... :)
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja autolla olit kunnon lenkin ajanut ennen päästötestiä?
     
  10. atobee

    atobee Gearhead

    No melkein, ajoin konttorille n. 5km kakkosella, tosin keskustan läpi mutta kiepit oli suurimanosan ->2500. Kone ainankin hehku, katin lämmöistä mitään tiedä.
    Onhan toi rikkaalla käynyt jo pitkään ja pelkkää nurkka-ajoa ajettu, aiheuttaako rikkoontunut katti vastaavat päästöarvot?
     
  11. ktech

    ktech 3rd gear

    CO-arvo aivan älytön, bensaa tulee kuin ämpäristä kaataisi. Jos vain katti olis sökö, niin silloin CO olis jotain 0,3-1.0 väliltä. Katalysaattorilla tehdään vain se viimeinen hienosäätö päästöihin, muu tekniikka huolehtii siitä että pikkulinnut ei putoile putken päätä nuuhkaistuaan..
     
    Rotten ja atobee tykkäävät tästä.
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei jos molemmille on oma anturinsa (mitään en näkemättä Cadillacista tiedä)!!
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Se olikin vain vihjeeksi ja perustelut siinä mukana...
     
    atobee tykkää tästä.
  14. atobee

    atobee Gearhead

    Tuossa eka lappu ennen suuttimien vaihtoa, bensaa män kuin saavista kaataen. :D
    [​IMG]
     
  15. atobee

    atobee Gearhead

    Voiko ton orkkis regu antaa ( huomasin ruiskuja vaihtaessa jotta letku läppärungolta reguun oli vaihdettu ja ns. taittunut) niin kovat bensapaineet mittausalueella jotta menis noin rikkaalle?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muutenko toimii hyvin? Ja käy kaikilla?

    Putkesta tulee mustaa ja märkää?
     
  17. atobee

    atobee Gearhead

    Toimii hyvin ja käy kaikilla eikä enää ruiskujen vaihdon jälkeen työnnä putkestakaan mustaa.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jamant jo vähän alottikin, mutta luulen ja arvaan, ettei -92 ole yhdellä anturilla. Kojelautaan on oma ja tietskalle oma. Eikä siitä vikakoodia tule, vaikka olis rikkikin, jos on vaan alueella. Eihän se tietska osaa arpoo, onko pakkasta vai anturi vähän pätkis.
     
  19. north

    north Gearhead

    Ei ainakaan nortin tekniikalla olevassa ole kuin yksi lämpöantura moottorin lämmöille ja
    niin myös muistaakseni myös on tossa 4.9 L tekniikassakin.
    Mulla on hajonnu toi moottorin lämpöanturi niin se näytti ekaks ihme lämpötiloja ja sit sytty
    servise valo.
    Tossa on yks 4.9 jonka purin yhestä eldosta,
    [​IMG]
     
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Autosähköltä kohtuu hyvää palvelua saanut mittauksiin?
    Eihän vain rättäri bensaa!!??
     

Kerro tästä muillekin!