Liikenneonnettomuudessa harrasteautolla,vakuutusyhtiön toiminta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja silver8streak, 24.11.2017.

  1. silver8streak

    silver8streak 2nd gear

    Pertti K tykkää tästä.
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Yllättävän paljon on kuvia otettu!! Pakosarjatkin näköjään hajonneet....
     
  3. 2207

    2207 Gearhead

    Eikös Seinäjoen ukoilla oo melkein samanlainen myynnissä? Falcontilla, siis? Tai ainakin oli joku luiskaperä siinä ovipielessä kun vajaa kuukausi takaperin siinä poikkesin.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Tuohan ei peltisepälle oo ollenkaan paha rasti. Hieno auto.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Viikko dx;llä ja peli on ku tehtaalta tullu tai ehkemminkin parempi, kun luukut istuu kohilleenkin

    Toi ois sellanen et itekkin saisin ton niputettua, tosin pitäis lokasuoja hommata reprona


    Mä luulin et se on solmussa c-pilaria myöten takaluukkukin taitais mennä kiinni kun lokasuojan vaan vaihtaa




    Onks toi muuten se mikä oli mobilistissa koeajossa kuukauden vai viikon?
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Runkopalkkienkanssa on varmaan eniten hommia.

    Toinen takalokari on muodossaan, niin kyllä minä tuommosen peilikuvan saisin aikaseksi, joko tuosta oikomalla, tai osittain uuden tekemällä.
    Sitähän minä teen "Peltikonsti" firmassa koko ajan.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ketju petäjään ja pikku nyppy

    Tuskin se hirveitä kyllä maksais robotissakaan nykästä suoraksi
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Ilman muuta Robottiin kiinni.
     
  9. multsi

    multsi 2nd gear

    kävin hiljattain kattomassa avk:lla, niin kyllähän tuosta naputtelulla, pikku hitsuttelulla ja taljalla kiskasulla ihan kelpopelin saa tosiaan. plussana vielä, että mitään ehtoja korjaukselle ei ole annettu. Kohta sulkeutuu!
     
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    No lyökää kättä taskuun ja laite kotiin.

    Saiko omistaja käyvän korvauksen autosta vakuutusyhtiöltä?
     
  11. multsi

    multsi 2nd gear

  12. Esaa

    Esaa Gearhead

    Mä luulen et "pa-hupihuutaja" niit on aika paljon tuolla!
    Tuli seurattua yhtä käyttistä viime kesänä joka oli 4-5 kertaa myyty palaten uudelleen myyntiin, piti sitten soitta ja kysyä mikä vialla ku ei mee johon virkailija vastas, ei muutaku maksua ei ole kukaan suoritanut.
     
  13. multsi

    multsi 2nd gear

    Mun mielestä kaikissa huutokaupoissa palvelun ylläpitäjän pitäisi aina vaatia vakiokorvaus esim minimi 150€ tai 10% huutohinnasta per maksamaton huuto, joka haettaisiin vaikka ulosoton kautta. Vois loppua se hupihuutelu.
     
    Pertti K ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Hmm, tosa on hintapyyntö nyt 10990e. Kun en tunne AVK:n toimintatapaa sen paremmin, niin onko toi käytännössä sama kuin hintavaraus? Eli jos korkein tarjous on alle ton pyynnin, niin myyjä pidättää oikeuden hyväksyä tai hylätä tarjouksen?

    Mulle ei nyt aukea toi AVK:n ansaintalogiikka alkuunkaan, että jos ei tuu "kunnon tarjousta", niin pistetään paska paalaukseen. Saako noista autoista paalattuna enemmän, kuin mitä porukka autoista tarjoaa eli sanotaan tässä tapauksessa, että joku tarjoo tosta Pontiacista nyt 4000e ja AVK hylkää tarjouksen, pistää auton paaliin, niin tuleeko jostain joku Mr. Hikimuna Vinomolo Shanghai Recycling Companystä ja maksaa AVK:lle paalatusta autosta esmes 5000e ... ??

    Vai onko tää taas näitä Suomi-Special-kateus asioita, että ei voi myydä "liian halvalla", kun joku saattaisi saada liikaa siitä iloa ja riemua. Otetaan ennemmin itte persnettoa, ettei vaan naapuri saa ainakaan alle haaveillun markkinahinnan mitään.

    -JJ-
     
    Muokattu: 27.4.2018
    eilhik ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    Se polkuhintaan myynti voi vaikuttaa tulevien autojen myyntiin.
     
  16. ramman

    ramman Double Gearhead

    En oo nyt seuraillu vuosiin noita aaveekoon laitteita, mutta joskus vuosia sitten seurailin noita avk.n hintoja varaosa-automielessä, niin tuppas nousemmaan myyntihinnat vähänkin järkevistä laitteista niin korkeeks, että euroopasta saa haettua jo ehjiä niillä hinnoilla mitä toi ruttutukku myy noita romuja.

    Toivottasti tämän keskustelun Pontiacci löytää hyvän ostajan joka palauttaa kärryn radalle :cool:
     
    Muokattu: 26.4.2018
    eilhik, Pertti K, valpas ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ei silti aukee mulle toi, että olisi jotenkin hyvää liiketoimintaa paalata autoja, sen sijaan että niitä möisi ns. markkinahintaan eli hintaan, joka niistä raadoista kulloinkin maksetaan. Jos joku maksaa kolaroidusta Nissan Almerasta nyt 500e, niin siitä saanee sen saman 500e myös ensi viikolla ja sitä seuraavalla viikolla ... sen arvo ei nouse kymppitonniin vain siksi, että jätetään parin viikon ajan Almerat myymättä.

    Jotenkin tulee väkisin mieleen, että toikin lafka tekisi enempi hilloa pistämällä noi romppeet myyntiin huutokaupalla, ilman varauksia.

    Toki, jos joku pystyy ihan oikeasti avaamaan tuota AVK:n ansaintalogiikkaa, niin mielelläni kuulisin missä kohdassa mun ajatusmaailma on virheellinen.

    -JJ-
     
    Pertti K, valpas ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  18. multsi

    multsi 2nd gear

    Mä en ymmärrä avk:n osapolitiikkaa.

    Yleensä osa maksaa varmaan 80% alkuperäishinnasta ja kalliimpia aina kuin uusi tarvike tyyliin 200tkm ajettu tukivarsi 100€.

    lisäksi siellä on paljon myytävänä osia, mille yksinkertaisesti vaikea keksiä kysyntää kuten esimerkiksi taannoin oli C-mersun vaihdekeppi 200€. En tiedä itse onko tuo jälkimarkkinoilla miten kysytty osa oikeasti, mutta epäilen , että tuollaiselle osalle ei-ole-niin-mitään kysyntää.

    Taannoin avk:n pihalla oli roskalava mihin tyhjennettiin varastosta osia, missä oli hintalaput kiinni, ja eipä ihme, ettei noille ostajia ollut löytynyt.
     
  19. T&S

    T&S Gearhead

    Tuohan on ihan vakuutusyhtiöiden normaalia toimintaa, ihmisiltä nyhdetään kaikki viimeiseen euroon asti.
     
    Pertti K ja valpas tykkäävät tästä.
  20. peto

    peto Gearhead

    Oliko se nyt niin, että AVK ei hyväksy alle 50% tarjouksia pyyntihinnasta korjattavissa ajoneuvoissa? Silti tuntuu pyyntihinnat välillä poskettomilta.
     

Kerro tästä muillekin!