Chevy II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 16.12.2003.

  1. Maisteri

    Maisteri 2nd gear

    Mun autosta löytyy kuskin puolen b-pilarissa, etuoven lukon vastakappaleen vieressä meistetty runkomumero. Auto on 65-chevy 2
     
  2. MOPOAUTO 63

    MOPOAUTO 63 1st gear

    Riittää ainakin minulla 63 kakkosessa
     
  3. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Toi runkonumero tuli jonkunlaiseks käytännöks just tossa kuuskytluvun alkupuolella ja käytäntö oli sangen kirjavaa eri maahantuojien kohdalla. Katsastajat ei varmaan - monet nuoremmat ainakaan - edes tiedä ite, tartteeko olla ja mistä alkaen. Typerää koko hommassa on vielä se, että jos runkonumeroa ei löydy tai sitä ei enää erota, siitä saattaa katsastuksessa tulla huomautus ja mitä sille voi tehdä, on se, että joutuu ostamaan stanssisarjan ja lyömään itte ne numerot sinne niin, että ne on luettavissa. Itse sanoin siinä kohtaa, kun katsastaja työnsi päänsä konepellin alle, että "niin, täähän on -63, että tässähän ei vielä tarttenu olla varsinaista runkonumeroa (tolppalätkän lisäksi)". Itsevarmuudella esitettynä lausuma kelpasi useimmille katsastajille ilman lisäväittelyä.
    Olihan siinä 63:ssakin se numero, mutta ku sitä oli vuosikaudet hiottu ja maalattu "paremmin esiin", niin se oli jo melko lukemattomassa kunnossa. Ja missä se oli - se oli konehuoneessa siinä apukuskin ikkunan alla, lämppärin motin päällä.
     
  4. manun

    manun Gearhead

    Helpottava tieto.
     
  5. ACC

    ACC Gearhead

    Olis vähän osa tarvetta! seuraavat osat hakusessa:

    1962 Maski
    62-65 sivulistat 2 Oviseen ( myös yksittäiset listat kiinnostaa)
    62-65 etupuskurin kiinnikkeet

    0505875716 tai zunkka82@gmail.com
     
  6. mörkö

    mörkö Gearhead

    Mörkö käynnisti viimein Nova projektit, toinen vm 1967 ollut minulla tasan 30 vuotta:cool:
    ja toinenkin (myös 1967) jo useita vuosia jemmassa...
    Osia tullut vuosien mittaan hankittua, uusia ja käytettyjä.
    Tarvetta olisi kuitenkin muutamalle pikkuosalle ja yks tuttu Novamies on niitä luvannut etsiäkin...
    Tämmöisiä osia tarvitaan:

    Lämppärin peltikotelo, ei väliä moottorilla tai kennolla, on yksi jo, mutta seula.
    Saattaa sopia 62 lähtien, ainakin motti ja kenno samat 62-67

    Sisäpeili.
    Koelaudan tuhkis.

    Koko poljin hässäkkä mihin ne tulee kiinni. Tulee automaatti vaihteisto. Tarjoa manuaalisatsiakin, jos löytyy.

    Takaluukun saranoiden jousi. 1 on jo...

    Kuskin puolen konepellin sarana (on KOLME apparin saranaa???)

    Kuskin puolen takapuskurin kiinnitysrauta.

    Rattiputken pelti, joka tulee lattiaan kiinni ja jonka alle tiiviste tulee.

    Ei tarvii olla mitään priimoja.

    Muutakin saa tarjota.
     
    Muokattu: 2.10.2017
  7. mörkö

    mörkö Gearhead

    Hiljasta on joka puolella:eek:
     
  8. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Muistelen, että mulla olis (Hki) toi lämppärin kotelo jossain ja jos joku tarttee, niin etuovet löytyis kans..
     
  9. mörkö

    mörkö Gearhead

    Moro
    Kotelolle olis kyllä käyttöä, ja kuskin etuovi on myös tarpeen. Sen kunnolla ei oo väliä, kun tarviin vain ne sisuskalut. Ovi mulla on ja sivulasi muttei muuta. Toki, jos apparin ovi lähtee sopivaan hintaan, voin senkin ostaa jemmaan.
     
  10. mörkö

    mörkö Gearhead

    Edelleenkin tarvitaan osia.. Lämppärin kotelo olis oltava mallia 66-67. Vanhemmat ei sovi.
    Ja lisätään ovien "latch Striker plate" eli semmoinen osa, johon tulee oven lukko kiinni. On korissa.
    Näitä on vaan yksi kuskinpuolen ja on sama edessä ja takana. Saattaa sopia myös muista vm ja malleista.
     
    Muokattu: 25.10.2017
  11. mörkö

    mörkö Gearhead

    Kovasti osia kaipailen edelleen.Laitoin jo ostoilmonkin...
     
  12. Haba83

    Haba83 1st gear

    Mitäs etu jousia porukka on näissä käyttänyt? Omat on aikas paskat ja tarvis uudet hankkia.
     
  13. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että toista chevy 2 -projektia tuskin enää tulee meidän pihaan. Ei sillä, etteikö se olis ollu mukava puuhastelun kohde, mutta taitaa olla aika luopua kaikista jemmaamistani "varaosista". Joskus aikanaan tein listankin kaikesta, mutta se ei oo nyt käsillä. Isoimpana tilaa viemästä voisin luopua koneesta (L6). Se oli mulla autossa ja se todistettavasti kuljetti sitä, mutta savutti jonkin verran. Puristukset oli kuitenkin suht jees, että oisko sit kansiremontilla hyvä. Oisko kellä kutosen tarvetta..? Tai tarvetta etuoville..?
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kuutoselle ei välttämättä ole tarvetta, mutta muut pienemmät osat mitä löytyy voisi kiinnostaa...
     
  15. 1320

    1320 Gearhead

    Jotain pikkunippeliä saattaa puuttua vielä omastakin, eli laita vaan jonkunnäköistä listaa tulemaan ylimääräisistä palikoista!
     
  16. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Koitan ens viikolla kaivella listan esiin.
     
  17. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Noniin, tää lista on tehty jo aikaa sitten ja kaikesta en oo ihan varma löytyykö ja mistä, jotkut saattaa olla hangen alla = löytyy keväämmällä, mutta jos on jostain kiinnostusta, niin voin katella löytyykö. Jotkut tavarat uusia, jotkut "toimivia", jotkut vain "aihioita". Melkein kaikkeahan tähän autoon saa "uusinakin osina", mm. pissapojan sylinterin työkumi - vaikka ei chevy2 -katalogeista löydy, niin corvette-osien myyjältä löytyy - on sama pumppu.
    Kyselyt ehkä mieluiten sähköpostiin - contactalley(->)yahoo.com

    etuovet
    vanteet (4kpl) 13” nelipulttiset
    + huono syylari aihioksi

    pyyhkijöiden katkaisija
    kickpanelit (uudet) ?onko vielä
    jarrurummut (4kpl) (etukenkiä + huonot etusylinterit)
    etunavat
    bensapumppuja
    lyhdyt (umpiot)
    etuvilkut (huono pohja, ehjät oranssit päälliset)
    takavilkkujen pohjat + 1-nap kantoja

    pari lukkoa (ei avainta) + ulko/sisäkahvat (yhden oven)
    radio, xxxx, matto (sin)
    maski (-xx ja -63, huonohkot)
    3-lovinen vaihdelaatikko + ”ekat raudat vivustolle”
    194 kone + venakoppaa ja lohkoa ym jtn vanhaa
    kaasari, startti, laturi, jakaja
    työntötankoja?
    eri vuosimallien maskirautoja + konepellin haka
    lämppärin kotelo
    aurinkolippa 1kpl
    fuel sending unit
    perälistan pala apparin puolelle
     
    Muokattu: 4.4.2018
  18. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Listan ulkopuolelta luultavasti saattas löytyä isompikin lohko, imu- pakosarjoja, vesipumppuja... mitähän vielä...
     
  19. ja70ko

    ja70ko 1st gear

    Olisko imusarjaa 194 cid kutoseen ja mitäköhän sellainen maksaisi?
     
  20. ja70ko

    ja70ko 1st gear

    Lueskelinpa lopultakin läpi tämän koko yli 14 vuotta (!) jatkuneen "threadin" ja ajattelin, että laitan sitten muutaman rivin jatkoksi tuosta omasta kulkineestani.

    Eli -65 Chevy II 100, 194cid kutonen ja 3-lovinen rattimanuaali.
    Auto ollut minulla 80-luvun lopulta lähtien täällä Turun suunnalla mutta mustapohjaisesta R alkuisesta rekisterikilvestään päätellen alunperin rekisteröity Kymen läänissä.

    Onkohan muuten kellään mitään tilastotieto noiden pikkukakkosten maahantuotiluvuista vuosimalleittain? Itse en tuota tietoa ainakaan tuolta Trafin tilastoista osannut kaivaa. Ihan vaan noin mutu tuntumalta ja esim. tässä threadissä "esiintyneiden" yksilöiden vuosimallien perusteella tuntuisi siltä, että 1st gen ('62 - '65) malleista juurikin nämä '65:set on meillä kaikkein yleisimpiä?

    Minun perheessäni pikku-kakkosia on vuosien varrella ollut kolme:
    - isällä oli jo 70-luvun alkussa samanmoinen '65:n Chevy II 100 4-dr 194/3-spd man tekniikalla (EXX-88)
    - sitten meillä oli 70-luvun lopulla '63 Chevy II 300 4-dr niinikään 194/3-spd man tekniikalla (silloin TED-79 ja vähän myöhemmin NEN-95)
    - ja sitten tämä yllämainittu...
     

Kerro tästä muillekin!