Plymouth Duster + 440 RB:n katsastus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jakkeko, 2.4.2018.

  1. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Terve,
    Iski Roadkill hengessä ajatus 440 RB koneen istuttamisesta Dusterin nokalle. Täältäkin löytyi muutama vanha ketju aiheesta, mutta onko kenelläkään tuoretta tietoa siitä, miten ko. paketin katsastus onnistuu vuonna 2018? Ts. saako tuota konetta papereihin?

    Dusterissa suurin konehan on ollut 360, mutta muista A-bodesita löytyy isompiakin. 360 riittää kyllä iskutilavuuden puolesta vertailukoneeksi, mutta tehoja 440 koneissa on pääsääntöisesti "liikaa". Eli onko viisaampaa käyttää vertailumoottorina 360:stä ja esittää muutosmoottori matalaviritteisenä 440:nä jossa on alle 200 hp. Vai käyttää vertailussa jotain muuta A-bodyä?

    -J
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Eika semmosessa matalapuristeisessa 440 oo yhtään enempää tehoa kun tommosessa 360? Keksit vaan sopivan auton mistä se saastemoottori on otettu ni no hätä?
     
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    mikä kone siinä nyt on?
    ehkä jarrua ja etupalkkia voi joutuu vaihtaan!
    ja onhan noissa ollu 340 (275hp)joka on tehokkaampi kuin 360
    vuosimallikin ratkasee
     
  4. C-Body Polara

    C-Body Polara 2nd gear

  5. Jakkeko

    Jakkeko 2nd gear

    Kattos perkule... En jaksanut lukea loppuun asti. Mutta joo... Tämä luo toivoa tähänkin projektiin. Eli eiköhän tuo jotenkin kilpiin mene. 318 auto alunperin, mutta mm. jarrut on jo päivitetty. Dusteri on vasta harkinnassa, kone on jo pukissa odottamassa.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Vertailumoottoria "valittaessa" voidaan periaatteessa käyttää kolmea eri moottoria, joita on ko. automalliin ollut saatavana: Tehokkain, painavin ja suuritilavuuksisin. Etujousitus tulee olla painavimman ja jarrut tehokkaimman mukaiset.
     
    Jakkeko tykkää tästä.
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    -69 440 Barracudassa 10" tehostamattomat rumpujarrut edessä,minä leimasin oman barracudan ihan aspenin levyjarruilla
     
  8. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos nyt ihan vimpan päälle mennään pykälien mukaan, niin tehokkain vertailumotti on ollut 360 hi perf. 340:n 275 sae heppaa lasketaan 0.7 kertoimella, 360 245 sae net 0.9 kertoimella. Ja sama koskee vaikka tehovuosien 440 magnumia, sen vertailuteho on 193kw, kun taas 360 hi perfin on 162kw, eli menee sitä kautta tehorajoihin.
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Plymouth Barracudassahan oli 375hv 440 mosa 1969,sehän käy verrokiksi,
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mille, toiselle barracudalle?
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    samaa A bodyä ku Duster
     
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ei oo nykyään tuon mallisarjan todistaminen enää niin helppoa. Eikä mitkä tahansa netistä tulostetut laput kelpaa todistukseksi.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Eihän se ole IKINÄ ollut helppoa, koska Trafi-apinat eivät hyväksy sisarmerkkejä. Barracuda siis pitää rajata tosiaan tuohon 1969 vuoteen.

    AutoRevue-kirja 1971 sanoo muuten 275 hv 340:lle 238 hv DIN. Siihenhän saa laittaa muuten 20% LISÄÄ tehoakin muuten. Kannattaa se 20% toki hyödyntää.

    Joka tapauksessa siis tehojen puolesta ei ole mikään ongelma tämä swappi, kunhan et HEMI-konetta nyt yritä. Sehän alittaisi jo varmaan tehopainosuhteen sallitun rajankin.
     
  14. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Eiköhän se Hemikin onnistu jos käyttää aftermarket kansia joilta vertailumoottori puuttuu, sekä B tai RB alakertaa. Dynon kautta sitten vielä sopivat laput mukaan.
    http://www.stagev.com/pages/hcheads.html :)
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    Ja onhan Hemi-Duster ollut ihan kilvissäkin, oliko se nyt v8 1/1991 vai mitä... mutta eihän sellaisella voi tietenkään myöskään olla mitään tekemistä sen kanssa, jos nyt haluaisit rakentaa samanlaista autoa...
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ko. Kulkurin swappia aikoinaan hyvin läheltä seuranneena, ei se ollut silloinkaan läpihuutojuttu. Mutta asiallisilla dokumenteilla ja hyvin tehtynä meni läpi.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sisarmallit ja trafi ei ole mikään helppo juttu. Golf ja Jetta, jotka ovat c-pilariin saakka samat autot, toisessa vaan takakonttija viistoperseen sijaan... eri mallisarjaa. Kuten myös tehdas ilmoittaa, Joissakin etu vs 4 vetosissa vaikka olisivat samaa mallisarjaa.... ei käy.. ovat erillaisia koska takakontin pohjapelti on erillainen... yms...
     
    Rotten ja dart -66 tykkäävät tästä.
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Olisi meille kaikille suuri etu jos sinulla on näyttää ennakkotapaus milloin Trafi on hyväksynyt vaikkapa tuon vanhemman Barracudan vertailuautoksi Dusterille.
    Sitä voisi sitten halutessaan käyttää vipuvartena jos joku haluaisi istuttaa Hemin keulalle.
     
    Rotten tykkää tästä.
  19. timant

    timant 2nd gear

    Muokattu: 5.4.2018
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Ei, kun ei maahantuojankaan lausunto aina riitä...

    Tosin hyvin tehdyssä poikkeuslupa-anomuksessa varaosakirjoista otetut kopiot varaosanumeroineen saattavat helpottaa.
     

Kerro tästä muillekin!