Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. Oldfarth

    Oldfarth 1st gear

    mulla toiminut loikkareineen loistavasti. Itse olen ajanut ympärivuoden viimeiset 5 vuotta
     
    MJF tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös hall anturi ollut näissä se perusvika?
     
    KajS tykkää tästä.
  3. KajS

    KajS Gearhead

    Juu, mulla oli aina varalla mukana Hall-anturi. Hulluinta noissa oli se, että joskus jo käytetty Hall-anturi rupesi toimimaan paremmin, kuin se uutena jakajan pohjaan laitettu.

    Kerran vaihdoin Stadissa kravatti kaulassa anturin ja sitten vauhdilla itäväylää Porvooseen. Jakso sytyttää se käytetty taas puoli vuotta.

    Josset oo Oldfarth lisännyt/parannellut maadoituksia koneen ja korin välillä, se on hyvä tehdä.

    Vakaa usko, että maajohto oikean lohkonpuolikkaan takapäästä (siellä oli sopiva reikä 1/2 tuuman pultille) akun miinuksen seutuville koriin jotenkin paransi...

    Slanttivani tulee tänä vuonna olleeksi mulla 4 vuotta. Efidodge oli kans 4. Efidodge hinattiin kerran korjaamolle ja Mudracer korjas A500:sen kerran. Slanttivanilla on vaan ajettu, kunhan ensin vuoden harrastin, jotta sain siitä käyttöliikennekelpoisen. Tosin slanttivanilla on ajettu vähemmän, ei oo käyty Lapissa. Mutta mäessä kyllä käyty (Hirvensalo) ja tää talvi on ajettu kokonaan. Annoin mondeon pojalle ajoon.

    Kuvia #slantvan ista tuolla:

    https://www.instagram.com/kajschuler/

    Spoiler alert: siellä on hiihtokuvia ja koirakuvia kanssa.
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Mikä oli Dodgemanin ramin vuosimalli?

    Noita boxeja osaisi varmaan joku täälläkin korjaila, kun tietäis, mikä siellä kypsyy. Mä vaihdoin ecun vaan kerran. Ja tikun tarkkaan tulkitsin asennusohjeita. Esim. se, että "Apply half inch of multipurpose grease at the bottom of the multiconnector socket " tjsp. Eli rasvaa siihen aivolaatikon tökkeliin.

    Vielä korostaisin maadoituksien tärkeyttä. Se ecu kun katkoo maita, jos ne on huonot, ecu menee ymmälle.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]


    [​IMG]

    Sori, mutta ihan pakko oli.
     
    Muokattu: 5.4.2018
    KajS tykkää tästä.
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Tykkään 10x:). Poika näki noita Japanissa. Ihan ehdotonta meininkiä. Noista jotkut on niin pieniä, että ne on Kei-Careja. Japan rules. Ja siellä patut ajaa ihan täydellä sykkeellä dajibaneilla (Dodge Ram Van), niitä oli läjäpäin Moon Eyes meetissä, jossa soitettiin Allman Brothers-Bandin tuotantoa.;):);)

    Edit: Poika kävi siis tuolla: http://www.mooneyes.co.jp/aon2017_report/
     
    Muokattu: 9.4.2018
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onhan tuo täällä erilaista, mutta sitä jossain topicissa ollutta videota missä niitä muovihelmasia pitkäpakoputkisia riisikippoja meni, niin 20 tusinassa oli samanlaisia ja se viehkeys karisi aikalailla.
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuolla on aika monta tapahtumagalleriaa ja niitä muovihelmaisia pitkäpakoputkisia ei noissa tullut vielä vastaan, mitä nyt kerkesin katsella.
    http://www.mooneyes.co.jp/galleres/

    Noita minivaneja oli kyllä monennäköisiä.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu siis meinasin näitä japsi hlöautoja, vähän tää topic sotkeentu.

    On se silti sama juttu oli auto ja tyylisuunta mikä vaan.
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Jatko-ootee: Japanin autokulttuuri on 100x viehkeämpää kuin Suomen. Mukaan mahtuu sitten sellaisiakin, jotka ei miellytä. Tokiossa on Daikoku ja Turussa on Kupittaa.
     
    toyopet tykkää tästä.
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Yksi argumentti toisaalla vallitsevaan efi vs. kaasutin-keskusteluun. Oldfarth kertoi, että uusi aivolaatikko noin 280 €. Tilasin sytytysosia slanttivaniin varalle. Kuvan tavarat 60,68 € perille toimitettuna.

    [​IMG]
     
    xarper tykkää tästä.
  12. KajS

    KajS Gearhead

    Joko talviunta viettäneet Dodge Ram Vanit on herätetty? Slanttivani ei nukkunut lainkaan, oli ajossa koko talven. Tosin täällä Turun seudulla, missä "talvi" on aika kuriositeetti.

    Eniten talviajossa mua etukäteen mietitytti "rengasvalinta" eli ne Goodride SC 301 M+S:t. En tosiaan ostanut noita talvirenkaiksi. Suurin huoli oli kuitenkin slantin saaminen lämpimäksi nopeasti ja ryypyn (Carter BBD) säätäminen sellaiseksi, ettei kaupungissa heti toisiin valoihin sammuta.

    Ne renkaat ei olleetkaan mikään huoli. Kerran piti Hirvensalon Hiihtokeskuksen parkkipaikalla pyytää työntöapua, kun ajoin slanttivanin talven ainoan lumisateen jälkeen vähän pehmeeseen kohtaan. Meidän oma jäinen pikkutiekään ei tuottanut pulmia. Mutta oli varustautunut: Ostin Biltemasta lumiketjut. Koesovituksen lisäksi niitä ei tarvinnut käyttää.

    Mutta nyt on kesä, joten kaikki vanistit tien päälle ja kaupunkeihin ällistyttämään kanssa-autoilijoita. Vans rule, varsinkin Dodge Vans. Eli Dajiban niinkuin japanilaiset näitä mainioita kulkineita kutsuvat.
     
  13. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Onhan tuo kausi korkattu. Jäähdyttimen vaihto vielä, niin pääsee ajelemaan

    [​IMG]
     
    KajS, toyopet ja ramman tykkäävät tästä.
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Baptistivanin käännytystyö on onnistunut hyvin:cool::cool::cool:
     
    karivanner1 ja ramman tykkäävät tästä.
  15. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Mulla oli sama homma edessä, nyt on uusi jäähdytin ja ei huolia
     
  16. 69

    69 Gearhead

    Vani pitäs käyttää leimalla viron reissua varten, vaan vasta huomasin ettei ajovalot toimi. Parkit toimii ja pitkien väläytys. Valokatkaisijassako vika?
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Onko näissä vielä pitkien kytkin lattiassa jalkapolkimella? Itellä tuossa Valiantissa oli samat oireet kerran leimalla, ja vika siinä. Sai ainaki muutama vuos sitte motonetistä uusia eikä maksanu juuri mitään.
     
    KajS tykkää tästä.
  18. 69

    69 Gearhead

    Ei oo jalalla -89
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No sit oon tapani mukaan hyödytön ku ei oo kokemusta näin uusista ämöriikan vehkeistä.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko releistetty joskus? Jos ei niin kannattaa aluksi.
     
    Ranee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!