Mikä on oikiasti hyvä hylsysarja ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja ruostekasa, 9.12.2006.

  1. legless

    legless 1st gear

    Ite kysyin motormarketista 14mm hylsyä, kun kamasan vaunun ostin ku halvalla sain. Kamasaan sai 14mm hylsyn hyllystä, mutta pitkää ei saa. Facomissa 14 on vakiona kaikis pikkusarjois ja mielestäni paras työkalu mutta hinta on köyhälle kallis...
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mun facomin sarjassa on kans 14mm (1/4 ja 1/2 koossa) hylsy, pitkiä hylsyjä siinä ei ookkaan mukana yhtään.

    ne hylsyt on kiiltäviä ja sileitä ja sen takia sitä ei oo tullu käytettyä oikeestaan yhtään. oli vähän turha ostos siis.

    -------
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    juu satanen tosta bilteman setistä on kyllä hyvä hinta. (oiskos ennen ollut 150e tai 200e tms hintaa tollaselle 10v takuu setille?)

    mä itse en tykkää noista lasikuituvarsiräikistä. ja noille lenkkiavaimille ja tuumasille hylsyille jne ei ollut tällä kertaa tarvetta..

    siksi tohon BGS sarjaan päädyin tällä kertaa. sai enemmän pitkiä hylsyjä. ja hylsyjen koot menee siinä sopivasti limittäin. (bilteman 1/2" sarja alkaa oudosti vasta koosta 20mm?)

    tota bilteman settiä tosin suurimmalle osalle juuri ekan auton/mopon tms korjailtavan saaneille ehdotan ostamaan.. kaikki tarvittava alottelijalle ja laatu riittää vähän useamminkin töitä tekevälle.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kuin paljon toi biltemalainen skippaa kokoja?

    Relluun ja volkariin kun tarttee 9 ja 11mm lenkit ja 18 ei ole olematon niissäkään

    Hehkut on kivasti 9mm muttereilla ja laturin heräte 11mm



    Hinta vaan ois mainiosti kohdallaan ja ei se lie haittaa vaikka 10-19 ois 3/8 koossa jos uuden saa tilalle kun 17mm hylsy halkaisee ja räikästä karkaa hampaat



    Mitä hemmettiä toi "PLASTLÅDA TILL 10-120" tarkoittaa vai saakot tota lootaa varaosana, eli pääsis peltipakista eroon 16 eurolla :odeek:
     
  6. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Ostin 1980 Bahcon hylsyjä ,kiintoavaimet,lenkkiavaimet ja nivelhylsyt.Yksi 22 mm halkesi kaivinkoneen telapultteja kirittäessä metrisellä lisävarrella.Itse en ollut tekijä.Tosi hyvä sarja vaikka Argentinassa tehty.Hazet ja Stalhville ei aivan yhtä lujia,Facom silloin aika kömpelö paksujen seinämien vuoksi,Elofort ,Saksalainen satsi luja ohutseinämäinen sopi yhtähyvin muttereihin ja pultteihin.Bahcon avaimet ovat vieläkin käytössä.Bilteman avaimet ovat riittvän hyviä jopa ammattikäyttöön ja kestävät oikein käytettynä.Joillakin ei kestä mikään,heillä on varmaan persekin mursun nahasta
     
    fordgranada tykkää tästä.
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Nyt tossa Bilteman sarjassa saa oikeesti rahalle vastinetta,jos on ei vaan ole huononnnettu laatua jossain välissä.Meillä on töissä alkupään satsi ja on sitten käytetty oikein ja väärin.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Biltsun settiin kun päivittää räikät ni on todella hyvä sarja :)
     
    Vermilion tykkää tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No kun piltsulainen on puheena niin ostin tuumasen hylsysetin -95. Kaikki on tallessa ja ehjiä, sinisen muovilooraan sulkuklipsit on poikki.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Akoinaan ammattikoulussa oli Kamasan pakit, ja sisältö oli identtinen tuon bilteman satsin kanssa, myös räikät oli aivan samasta muotista.
    Biltemaa aina suosinut työkaluissa, hinta ja laatu kohtaa.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ja tengtoolsin muovilasikuitu räikät näyttää vaan eriväriseltä kuin bilteman versiot.

    siellä itämaissa (kiinataiwanhongkong jnes) tehdään kai samoilla muoteilla useammalle valmistajalle tuotteita. ihan niinkuin akkuporakoneissakin.. 12v koneet olivat kahvaltaan yhdessä vaiheessa täysin samankokoisia ja mallisia oli kyseessä sitten ryobi, makita, tai bosch.
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä ostin jossain -08 tai -09 ja on rääkätty kyllä aika hävyttömästi. Räikkääkin metrin jatkovarrella. Ei tunnu hajoavan pirullakaan, mutta se muoviloota on ihan palasina ja täytyy kantaa kuin tarjotinta ettei kaikki leviä pitkin pihaa. Mistähän niitä saisi uusia?
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ei kestäny vetää 2 metrin jatkolla pilsun räikkä 10-pulttisen perän krymppiä alkuun.. Se on nyt hyvänä vasarana pakissa sisukset tyhjennettynä :D
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko merkki tuotteet kestäny sen paremminkaan :poff:
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    BGS sarja saapui. ihan ok ostokselta vaikuttaa. on mattakromiset hylsyt eli hieman kitkaakin niissä ja sitten on sopivan karkeet karhennnuksetkin vielä lisäksi.
     
  16. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    No se räikkähän toimi silloin aivan oikein, koska sitä ole suunniteltu tuollaiseen käyttöön. Perähommia ei kannata tehdä ilman hyvälaatuista momenttiavainta, jolla tuo krymppikin muuten menee ihan siististi. :)
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla kesti, 9 1/4 kyseessä. Geetee hylsysarjan tjsp räikkä, ollu moksiskaa :rotfl:
    Kirjaimellisesti 2 metrin varrella auton alla naksaus kerrallaan. Kaveri piti räikän paikallaan auton alla ja mä seisoin auton vieressä putken päässä.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juniori pasko Kamasan 1/2” räikän kesärenkaita vaihtaessa. Ei ollut putkenpätkääkään vaan ihan pultteja käsin avatessa. Momentilla tietty kiinnipäin.

    Räikkä on ostettu muiden työkalujen seassa Vaasankadun varaosa ky:n ständiltä ACS 1981. Pitäiskö valittaa takuuseen kun tuon ajan Kamasat olivat ikitakuulla? En taida viittiä.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    saisi sen kamasa liikkeeseen viemällä ehkä vielä korjattua, tai saa korjaussarjan jolla korjaa itse.. tai vaihdossa uuden kamasan räikän. -kokeilisin silti jos vaikka korjaisivat sen. laadukas malli kuitenkin vielä. (tehty kai vielä jaappaniassa silloin.)
     
  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Haluukko nää kertoa sitten viksumpana notta mihinkä mä tarviin hyvälaatusta momenttiavainta siinä että saan krympin lähtemään liikkeelle puristumaan? Etenkin kun normi momentilla sitä ei edes mitata..
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!