Venttiilinvarren kumien vaihto....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 21.5.2010.

  1. pujar

    pujar 1st gear

    Ok!Tuossa on vaa se hankaluus että tuo mun jousipuristin painaa just sen verran että saa lukot paikalleen.Pitää keksii jotain tohon puristimeen
     
  2. pujar

    pujar 1st gear

    Eli varmistuksena vielä. Onko varmaa tietoa että kestääkö/toimiiko imupuolenkumi+ o rengas
    pakopuolellakin?Vielä ehtis vaihtaa ne sateenvarjot..
    Tuo savutus on osittain varmaan johtunut siitäkin kun oli se öjynpoisto reikä tukossa.Venttiilikopan kun otti irti niin öljyä oli koneistossa tosi paljon
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    O-rengas/peltinen sateenvarjo toimii samalla tavalla kuin se sateenvarjokumikin, ja myös pakopuolella.
    Molemmat systeemit estää öljyä valumasta suoraan venttiilivarrelle ja ohjurin päähän, mutta ei ole mitenkään kovin tehokas keino estää savutusta jos ohjurit on jo väljät.
    Toimii kyllä kun ohjurit on suht kunnossa.

    Paras ratkaisu olis tietysti ihan "oikea" ohjurinkumi joka istuu tiukasti ohjurin päähän, jos se on halkaisijaltaan sellanen että siihen löytyy sopiva.
     
  4. pujar

    pujar 1st gear

  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos tollaset käy niin laita ne ainakin imupuolelle, sieltä kautta sitä öljyä koneeseen menee.
    Ja voi ne laittaa pakopuolellekin.
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Oma kumien vaihto meni siinä mielessä hukkaan, että pölläyttely ei ole sillä poistunut. Aina ei voi voittaa.
     
  7. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Käytetään tätä vanhaa keskustelua, ku oon vaihtamas moparin 440 ohjurinkumeja... mikäköhän mahtanee olla keinuvipuakselin kiristys momentti?
     
  8. 383

    383 Gearhead

  9. Petsku68

    Petsku68 3rd gear

    Moi. onko kokemuksia kellään alla mainitusta työkalusta? Fordin 351 venttiilivarren kumien vaihtohommaan kannet paikallaan. Oisko nopeempaa kun perinteisillä puristimilla :odconfused:

    Lisle 36200 Valve Keeper Remover and Installer

    http://www.lislecorp.com/divisions/products/?product=204
     
    Muokattu: 6.1.2018
  10. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Itellä onnistu tosi hyvin paineen kans... tulpan reijäst paineilma... paineella mäntä alas ja kiristimellä jouset kasaan... sitten kumien vaihto..
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ei se normi paineella mäntä alas mene eikä kannatakkaan,voi vena jossain tapauksessa tippua sylkkyyn,sitten onkin helppo vaihtaa kumit kun kannet pois
     
    Karpov ja fordgranada tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    eikse yleensä ole tehty niin että mäntä YKK, paine pyttyyn ja sitten vaihdetaan ne kumit? Voi olla venan tippuessa mahdollisuus saada se vielä takasinkin paikalleen
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos ei osu ihan ykk, niin se lähtee meneen. Mut kyl se vena pysyy siinä kiinni, vaikka vähän suhauttaskin retainerin laitossa. Toki se tiputus on sit kannen irrotus...
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Se lähtee meneen heti kun pistää paineen jollon hakee vaan uudelleen kohilleen. Jos sinne saa paineen ja kone pysyy paikallaan, se ei siittä lähte yhtään mihinkään myöhemminkään.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näin se on. Mutta ei se vena silti karkaa, vaikkei se nyt ykk oliskaan. Pitkä sähkökatko voi tehä hallaa.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itteä pelottaa se venan tiputus jollon parempi vetä vaan varman päälle.
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Olen vaihtanut ne niin että ko. mäntä on ylhäällä ja napauttanut vasaralla venalautaseen niin että kiilat irtoaa. Ei pääse venttiili karkaamaan liian syvälle kun mäntä on ylhäällä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  18. SauliK

    SauliK Gearhead

    Sopivalla narulla onnistuu kanssa. Mäntä alas, narua tulpan reiästä sisään ja mäntä ylös. Pysyy venttiilit aloillaan eikä mikään karkaa minnekään
     
    kalvetinhet, Petsku68, KajS ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Mites tommonen -63 cadillac? Onko tässä koneessa noita kumeja? Jos kone käy hetken tyhjäkäyntiä ja sit polkasee niin se sininen savupilvi tulee molemmista putkista ja sitä on jo häiritsevän paljon.
     
  20. Jäppinen

    Jäppinen 1st gear

    Eiköhän siinä ole. Oldsin koneessa ainakin on
     

Kerro tästä muillekin!