Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samat mitä tehdas käyttänyt paremmissa alustoissa...nuo on tarkotettu madalletulle alustalle.

    Eteen
    https://www.summitracing.com/int/parts/bsn-ak2083/overview/year/1990/make/chevrolet/model/c1500

    Taakse...tuo on 4" madalletulle, alapään siirtosarjan kanssa myös flip kit:n kanssa.
    https://www.summitracing.com/int/pa...r/1990/make/chevrolet/model/c1500?prefilter=1

    Bel-6652 Shock Extension kit
    https://www.summitracing.com/int/parts/bel-6652

    Muutenkin tuo siirtosarja parantaa iskarien toimintaa, koska iskari tulee pystympään...itelläkin hommattuna, mutta laiskuuttani edelleen laittamatta.
     
    Muokattu: 24.4.2018
    Rac3r_ tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Parempi alusta juu...

    Nää kun muutenkin jo lullaa ja on niin saatanan mukavia, niin paljonko kyyti kalpenee traktorista kun vielä madaltaa ja jäykistää alustaa? :D
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuten ZQ8 ja Z71 alustoissa...niistä löytyy Bilstein:t alun perin :odwink:
     
    Muokattu: 24.4.2018
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    pussittaa niin lullaa vielä enemmän
     
  5. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    viime vai olikos se edellisellä vuosisadalla hankin chevyn ja jo koeajolla mietin, että tarttee varmaan ainakin nämä etuiskarit ja jouset vaihtaa, kun on tämmönen rollaaja...
    nykyään tuntuu samoilla kamoilla ihan mahti tukevalta:odeek:
     
  6. Mercury

    Mercury Gearhead

    MYYDÄÄN

    -95 6.5 td Suburbanista jäi seuraavaa:

    Sikaosaston ritilä,mustat alumiiniastinlaudat ja 16x7 kromivanteet.

    Manu Pasanen
    0503759796
     
    Muokattu: 27.4.2018
  7. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Miksi niitä myyntiviestejä pitää tänne laittaa kun niille on se omakin topicci? Kerran oot sen nähtävästi löytänytkin.
     
    RokRoland, Karpov ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  8. Mercury

    Mercury Gearhead

    Menin sanattomaksi.
     
  9. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mitähän pitäisi ottaa huomioon noin seitsemän vuotta pihalla seisonutta 6.5td+4l80-yhdistelmää herätellessä? Öljyt, vedet, akku ja tulille? Ja mites kun on seissyt niin pitkään että ei löydy enää Trafistakaan verotettavana ajoneuvona kun katsastus on pitkänä niin riittääkö kun käy vaan katsastamassa ja ottaa ajoon?
     
  10. tonokki

    tonokki 1st gear

    En suburbanista sen kummemmin tiedä mutta dodge monaco seisoi 20v ennen kun ostin. Öljyt,öljyn suodattimen,jäähdytin nesteet,bensat,bensan suodattimen, laatikon öljyt, jarrut piti availla kaikki ja eikun leimalle. Leima tuli ja samalla piti uudet kilvet ottaa kun oli hukassa. Ei ainakaan siinä ollut ongelmia.
    Edit: niin ja kävi tietty peltisepällä kun oli vähän happamaksi mennyt.
     
  11. Anza

    Anza Gearhead

    Miten sais 4.3 käyntiin? Ollu pari vuotta säilytyksesstä. Bensa pumppu ei surise kun pistää virrat päälle. Oon käynnistelly parin kk. välein. Sytkävehkeet on uudet. Aikasemminkin tehny saman ettei pensapumpun ääntä kuulu. Ja aikansa suhattua purina kuuluu ja käynnistyy. Nyt ei lähde. Akku tyhjenee. Uus tankki ja pumppu. Auttakee, en osaa..
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Bensapumpun käyttöäly primeroi sinne paineet ku laitetaan virrat päälle, eli pumpun pitäs pyöriä hetken. Samaten sen pitäs pyörittää pumppua startin aikana. Sen jälkeen se siirtyy pysymään käynnissä öljynpainekytkimen kautta. Miten se on toteutettu, on varmaan vähän vuosmallikohtaista.
    Eedit: Saattopa muuten olla, että jossain mallissa oli sille ihan oma sulake, joka ei ole edes sulakerasiassa, vaan rintapellissä oikeella puolella releiden kanssa semmosessa kotelossa...
     
  13. Anza

    Anza Gearhead

    Jos renkkaan öp anturin liitintä tai maadoitan sen tms. saattais pumppu herätä?
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä tossa nyt joutuu ehken vähän enemmän tekeen selvitystä... Aldl töpselistä löytyy yks karva, millä pumpun vois pakottaa käyntiin. Muistaakseni. Antamalla plussaa. Googlaa oman vuosmallis kytkentää.
     
  15. Anza

    Anza Gearhead

    Ok. Kiitos vinkeistä. 1989 vuosimalli. Maanantaiks on siirtokilvet. Jos tähän en järkeä keksi. Voisko pumppua syöttää 12v katkaisijalta?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aldl töpselistä sai pumpun juu, näissä ei vanimaiseen tapaan ollut releen vieressä töpseliä?


    Voi sen pumpun viritellä eri kauttakin.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei taidakaan saada pumppua käyntiin aldl töpselistä, näkee vaan, toimiiko pumpun rele.
    Mutta se erillinen sulake on siellä konehuoneessa pumpulle.
    [​IMG]
     
  18. Anza

    Anza Gearhead

    Onks tuossa joku paineventtiili, mikä luulee, et pensan paine on päällä, vaikka ei ois.?
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ota bensapumpun rele irti( tulipellissä, soikea rele apparin puolella) ja mittaa ensin että siihen liittimeen tulee jatkuva virta, sitte voi hyppyjohdolla koittaa pyöräyttää sitä pumppua.

    Rele voi seisotuksessa olla hapantunut, bensapumpusta liitin irronnut, tankille menevässä johdossa liitos hapettunut...

    Se öp anturi ei vaikuta siihen pumpun surahdukseen kun virrat kytkee.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei ole. Pumpulle on vaan kaksi täysin erillistä sähkönsyöttöä. Toinen hoitaa mahdollisen primeroinnin/startin aikana pumpun käytön, ja toinen sitten käyttää pumppua öljynpainekytkimen kautta kone käynnissä.
    Jos toi em. osuus ei toimi, niin kato se sulake konehuoneesta. IN-LINE FUSE kuvassa keskellä alareunassa.
     

Kerro tästä muillekin!