Mopar 8 3/4 kysymys!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Number11, 15.9.2017.

  1. Number11

    Number11 3rd gear

    No niin viisaammat....

    Mulla on autossa vanhanmallinen Mopar 8 3/4 taka-akseli jossa on vielä kiilavetarit. Haluaisin laittaa toisen välityksen ja vielä lukon perään, mutta semmoisia ei taida olla saatavilla tuollaiseen perään laisinkaan?

    Eli onko tuo kuori samanlainen kuin muissakin? Eli voisiko siihen vaihtaa uudemman Casen ja vetarit jotta saisi lukon ja välityksen perään?
     
  2. Catiska

    Catiska Gearhead

    Liekkö halvemmaksi tulisi myydä koko perä ja hommata uusi 9" haluamallaan kokoonpanolla? Omaan moppeen kun perää suunnittelin, tuli halvemmaksi hommata uusi 9" moparin jarrulaippajaolla. Saa samalla kaikki asiat haluamaan tyyliin, eli välitys, lukko, vetarien paksuus, pinionin yoke isolle ristikolle ja tietenkin leveys sopivaksi.

    Nuo 9" johdannaiset on vain niin edullisia vs 8 3/4"
     
  3. Number11

    Number11 3rd gear

    Mistäs tuollaista kannattaisi kysellä?
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Suomessa on useampikin tekijä. Varmaan joku niistä ilmoittautuu pian...
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kyllä ainakin mun kiilavetari-perään meni Cudasta peräisin oleva välitys.
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Voi.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jos on kyse sun profiilikuvan autosta, onko varma ettei siinä ole vanha 8 1/4, joka päällepäin muistuttaa hyvin paljon 8 3/4? Siin tapauksessa ei ehkä käykään noin vain samaan banjoon.
     
  8. Number11

    Number11 3rd gear

    Kyllä se ainakin "pitäisi" olla 8 3/4. Ulkonäkö on ainakin ihan sama....
    Casessa on kyllä valunumero joka päättyy 544. Kertooko se mitään?
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos en väärin muista, vanha 8vartti ja 83/4 banjoiltaan samannäköiset, murikka kävisi muuten paikoilleen ylimmän reikäparin ollessa kuitenkin eri etäisyydellä.
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vai oliko noissa, että toinen olisi 10 pultilla ja toinen 11?
     
  11. Number11

    Number11 3rd gear

    Eilen mallailin yhden Casen kanssa ja eri pulttijakohan niissä näytti olevan... perkule.
     
  12. karhu01

    karhu01 2nd gear

    [​IMG] Moro
    Laitetaa tänne jonon jatkoksi.
    Elikkä mulla on 39 dodge siihe sit istutin noukalle 273/904 ja jätin säästömieles alkuperäisen perän. Nyt pääsin raitille kokeilemaan pakettia niin on kyl turhan tiheät välitykset.
    Kysymys kuuluuki, et saako näihi vanhoihi kiilavetari periin välityksiä? Vai onko roskiskamaa?
    Voi tarjotakki perus moparin perää jos on sopivan välimatkan pääs?

    Yllä on räjäytyskuva kyseisestä paketista.
     
  13. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Minkäs moinen välitys sulla nyt on mulla saatas löytyä tollanen sota ajan perämurikka mis muistaakseni 3.55 välitys
     
  14. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Nykyinen on jotain päälle 4.1. Meinaan vielä tarkistella. Vois se murikka kiinnostaa. Pistä kuvia nii tutkailen tilannetta.
     
  15. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Käyn huomenna tallilla kattoon sen murikan
     
  16. TN

    TN 3rd gear

    Mopar 8 3/4 laakeripukit numerot: NA 2467 L 63 ja NE 2467 I 63, kysymys kuuluu näin; kummalle puolelle jokin näistä laakeripukeista kuuluu? Kun kävi sellainen moka, kun en muistanut tai saatika huomannut merkata pistepuikolla laakeripukkeja, että kummalle puolelle mikäkin laakeripukki kuuluu, silloin joskus kun irroitin välityksen sekä tasauspyörästön.
    Mikä on ratkaisu? A: Onko numerovaluista jotain apua? B: Pitääkö hankkia 489 tyhjätalo case?
    C: Pitääkö case viedä koneistamoon laakeripesien linjahoonaukseen? D: Joku muu, mutta mikä?
     
  17. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    8 3/4 aukeaa etupuolelta, eli välitys+case irtoaa pakettina. 7 1/4 , 8 1/4 ja 9 1/4 perässä perä aukeaa takapuolelta, kantena ohut muotoon prässätty pelti. Yllä olikin hyvä räjäytyskuva 8 3/4
     
  18. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jos vaikka kokeilisi laittaa laakeripukit paikalleen ja jos toisessa vaihtoehdossa säätömutterit pyörivät sujuvasti ja toisessa eivät, niin siitä voinee päätellä jotakin. Tai ehkä ihan silmällä näkee osuvatko jengat kohdalleen.
     
  19. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Perä on 8 3/4 , banjo pitäis olla sama kuin uudemmankin version banjot. Luin jostakin ameriikan palstalta jossa, vaihtoivat kiilaperään toisen casen, tavalliset veturit ja jarrurummut. Mikä auto kyseessä?
     
  20. SBM

    SBM 2nd gear

    Ite tekisin varmaankin jotain tämmöstä, etsisin säätömutterin avulla paremmin istuvat puoliskot paikoilleen ja sen jälkeen kiristäisin momenttiin ja kävisin (moottori) koneistamossa, tai jossain paikallisella pajalla kyselemässä sisämikrometriä tai sylinterimittaa tai mittauspalvelua.
    Mittais pyöreyden parhaimman mukaan siitä kierteettömältä osalta, merkkais pukit ja eikun kovaa ajoa. Jotain tuommosta kenties??
     

Kerro tästä muillekin!