Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Veikkaan että kulutuksesss dodge vie voiton tai ainakin kykenee samaan.

    Mulla toi Chevyn 4.3 v6 ja kulutus huitelee vähintään samoissa ellei alle kun 6.2d.



    Tollanen halpa diesel (no ei se hintakaan kaikkea kerro) on aina mun mielestä riski. Osa ajaa niillä ilman murheita puol miljoonaa ja osa ei muuta tee kun korjaa.

    Dieselin korjaus vie äkkiä rahat vs bensakoneen korjaus.


    Mun valinta ois tollanen Chevy 4.3:lla jos haluaa varman koneen ja taloudellisuutta. Voi toi moparinkin 3.9 olla ok, mutta koko kampe on vähän pienempi ja osien saanti käytettynä/Suomesta heikkoa vs chevy.
     
    sectoid tykkää tästä.
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Elä nyt viitti. Osia saa, ken tarvitsee.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Osta kerralla kunnon moottorilla oleva pickup.
    Ei mitään dieseleitä tai kuuspyttysiä.
    Tässä harvinaisen hyvin säilynyt 1990 -luvun letukka, mörkömoottorilla.
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/pickup/9568176
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mörkömoottoria on roikutettu jo kuukausi myynnissä ilman hintaa, onko se tarkoitus myydä vai vain esitellä?
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Epäilen ettei tuo lähe ihan parin tonnin budjetilla :)

    Ja kyllä sitä saa harmaat hiukset jos tbi alkaa kettuilemaan tms... Tai sit tulee kustannuksia jos ei ite tee.. Harmi että 12 tappiset cumminssit ei mahu ihan muutaman tonnin löysään. Rammeissa tulee kyllä sit kustannuksia kaiken sen moottorin ympäriltä varmasti enempi ku mitä nuo esitellyt autot maksaa yhteensä ;)
     
  6. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Vastaavanlainen eBaystä, karvan auki 30 k€. Suomessahan on jonoksi asti tuollaisten ostajia, viikossa pitäisi mennä (kun kympillä myy).

    Saishan tuosta kyllä käyttöauton moneksi vuodeksi.
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Annan pokaalin ja yllätyspalkinnon jos ajat pari vuotta sen perus 20000 kilsaa per vuosi 454ss:llä käyttiksenä, kesät talvet.
     
    palontie, Karpov, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mikäs tossa 454 ss käyttämisessä on niin vaikeeta ? olihan noita uutenakii ihan käyttöautoina ihmisillä. Tavallinen cevy vähän isommalla moottorilla. eihän tossa vakiona ole edes mitenkään kummosesti runtua.
     
    lpr tykkää tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Harva kuitenkaan ajaa kunnolla käyttöajoja niillä. On eri asia ajaa vuodessa 5000km ja parin kilsan työmatkat kuin ajaa...



    Mutta ei ihan palvele kysyjän budjettia ja haluja.


    En ainakaan omaa v6 pikappia häpeä, jos ääniä ei lasketa (moni luullut kasikoneiseksi) ei ole kuin hyviä asioita kasiin nähden. Taloudellisuus, taloudellisuus ja taloudellisuus. Tuskin hirveetä eroa perus 305:seen on edes suorituskyvyssä.
     
  10. ramman

    ramman Double Gearhead

    Oli tääl meilläpäin uutena tollanen jollain kirvesmiehellä ihan duuniautona. mut alkaahan noi nykyään tietysti oleen ehkä enemmän harraste ku käyttöpelejä. tietysti jos tollasen vanhan pikapin käyttöpeliks haluaa niin olishan toi kyl siihen hommaan hemmetin mukava laite kuitenkii. Mielummin tolla ajelis ku jollain kilikolikuuskakkosella.
     
    palontie tykkää tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu teknisestihän ei oo ongelmia esim pirun hyvä talviauto oli toi munkin vaikkakin pitkällä lavalla. Ss varmaan ohjaukseltaan topakampi ym
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Se selviää heti kun lastaat kaverit ja kamat kyytiin ja lähdette painamaan motaria pitkin esim. ACS:ään....
     
  13. ramman

    ramman Double Gearhead

    En ymmärtäny vieläkään :confused: varmaan voit valaista mikä tossa mättää ?
     
  14. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    454:llä saadan parempi kiihtyvyys välillä noin 20 km/h - 80 km/h verrattuna kutoskoneeseen. Mutta onko saavutettu etu käyttöautossa 10 l/100km suuremman keskikulutuksen arvoinen? Käyttöautostahan tässä oli kysymys, harrastukset on erikseen.
     
    palontie, isalmela ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. ramman

    ramman Double Gearhead

    Juu. jos kulutus on tärkein asia niin ei varmaan kannata hommata isolohkopikappia käyttöautoks tai jos tarvii tilaa kuletella isompia ihmismääriä. Siitähän en mitään kyl maininnutkaan vaan, että olis varmaan ihan mukava käyttöpeli jos haluaa ajella käyttisajot vanhalla pikappisevyllä. Ite kyl ostasin mielummin Dodgen hempalla.
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Toisen käden tietona... bensaa paloi moottoritie nopeuksissa kuulemma sen verran paljon, että huimasi.

    92 tai jotain, niihin ilmestyi loikkarilaatikko th 400 tilalle, mikä hyvinkin saattoi tiputtaa maantie kulutusta, mut suomessa kaikki sössöt taitaa olla vuodelta 90?
     
  17. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Th400 ja 3.73 perä yhdistettynä isolohkoon (jossa tosin vain 20 hepoa enempi kuin 350efissä) tarkoittaa et 454ss huutaa noin 3000 kiekkaa motarilla kun koneen väännöllä vois vetää tyhjäkäynnin tuntumassa. Vaikka nyt kulutus ei noissa ehkä ole se pääkriteeri niin tuo vie niin älyttömästi bensaa et menee maku hommasta. Kavereita ei mahdu kuin yksi kyytiin ja kamat pitää kuljettaa ulkona. Ei tuossa ole montaa etua käyttikseks. Kiva ostos kyllä vaikka barniin pölyttymään.
     
    palontie, J.J. ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varmaan tiputtikin jos tuli, mutta varmaan silti sitä paloi ihan ok. 350 ja 4.3:senkin välillä eroa tulee jo useita litroja.
     
  19. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eikös tuo ollut Mobilisti lehdessä koeajossa otsikolla "Hyödytön ajoneuvo". :rotfl:
     
    Pertti K tykkää tästä.
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onhan tuo hyvä peli vaikka mihin kärrynvetohommaan kunhan pito riittää renkaissa ja lompsassa. Jos siihen laittaisi 4l80e ja joku kakkosella alkava välitys niin olisi varmasti asiallinen ja inhimillisempi kuluiltaan, mutta sitten se ei enää olisi aito SS. ..
     

Kerro tästä muillekin!