Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    mä pistän sinne uudet samanmoiset minkä sie alunperin oli. Pelaa sit taas seuraavat 150tkm.
    eilisen rassauksen ja kärkivälin säädön myötä muuttu yskiminen vähä erilaiseksi, eikä herjannu ku yhtä pyttyä (7.) ennemmin oli multi misfire ongelma.
     
  2. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla oli väliaikakulkineena ennen jeeppiä stilo fiiatti siitä meni heti 2puolaa ja kampiakselin asentotunnistin. Vaihdoin ne ja engine valo paloi koko ajan mitta pelasi kuitenkin ja pari päivää ennen jeepin tuloa kävi samanlainen nykäisy ja rupesi käymään kolmella. Nyt läppäri näyttää että 4 puolaa ja k.akselin asentotunnistin vika ja ylijännitepiikkiä epäillään syyksi
     
  3. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Mulla jeeppi tekee samaa joka kerta kun starttaa niin pyyhkijät pyyhkäisee.
     
  4. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Joillakin amerikan jeeppimiehillä on ollut näköjään samaa ongelmaa, ja jollain se oli korjaantunut releen W0133-1671281 vaihdolla.
     
    Charger´69 ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla ei Jeepikään tee tota.
     
  6. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    ...kun pyyhkijät. Tai valot on automaatilla. Mulla molemmissa autoissa ollut tämä ja mun käsittääkseni tai jostain foorumilta luin että ei vika vaan ominaisuus
    (Tai osoitus että automatiikka on päällä). Jos otan valot ja pyyhkijät nolla asentoon sitten ei pyyhkäise
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  7. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Onko kellään ylimääräistä eurooppa/Suomi navigation cd levyä moparin alkuperäiseen soittimeen jeepissä on Usa kartta sisässä.
     
  8. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    sopivilla polttimilla nämä voisivat hoitua...
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  9. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    1. kerrotko, että miksi uudet tulpat aiheuttivat ongelmat?
    2. kerrotko, että miksi tulppien kärkivälin lisääminen yksilöi "hutikipinän" pyttyyn nro 7?
     
  10. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ei tartte kertoa... seiskapytty on perimmäinen "lepuutettava pytty" mahdettiinko jo keskustella vaatimustenmukaisista ööleistä.,.?
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Valitettavasti en tiiä vastauksia ihan kaikkiin maailman ongelmiin, mutta sen tiedän että monesti on vikaherja saattanut tulla jostaki komponentista vaikka syyllinen on ollut jossakin muualla. Kerrotko itse miksi kannattaisi tilata summassa kasakaupalla osia jos viat tulleet esim tässä tapauksessa tulppien vaihdosta, eikö olisi viisainta palata vaan askel taaksepäin ja vaihtaa asetukset siihen setupiin missä se viimeksi toimi? Tiiä vaikka rahhaa säästäs ku ei ala panikoimaan?
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    aina sanotaan että köyhän ei kannata ostaa halpaa :D tässä tapauksessa olis vissiin kannattanu... Ulkomaan foorumeilta lueskelin ja on muillaki ollu ongelmia platina ja iridium tulppien kanssa, vissiin joku ohmi juttu joka aiheuttaa vikakoodia, ku puolat tarkkailee sytytysvirtaa tms. Sen verran sain rahaa takas et 17€ jää maksaan uudet tulpat jokka on just samanmoiset mikkä ruuvasin irti... Viitti enää kovinmontaa kertaa mulata noitten tulppien kans:)
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    tulppa asian hautuessa, keskityn takajousitukseen, joka on kyllä kovin löysä. Edelliseltä omistajalta kysyin, niin on laitettu nivomat iskarien tilalle tavalliset. Pitäisikö jousetki vaihtaa normi mallista?
     
    Muokattu: 26.4.2018
  14. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    tilsit mysteerio_O kaivoin huoltomuistion esiin ja huomasin, että olenkin käyttänyt double platinumeja enemmän kuin tuo 125tkm, sillä nytkin on näemmä sellaiset, mutta olenkin pitänyt niissä kärkivälinä jostain syystä milliä eli ohjearvosta tiukempaa rakoa:oops:

    hyvä, että toyota sai kuitenkin padan pelaamaan:cool:

    olin jo melko vakuuttunut, että jompi kumpi asentotunnistin mennyt, ketju venynyt tai 7-pytystä venajousi poikki:eek: vissiin vähän pessimistinen (realistinen) asenne...:cool:
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    nii, eihän se vie varmaa oo onko tulpissa vika... douple platinium noiki on Champion 7570. Tilalle tulee alkuperäiset champion re14mcc4. Ostakko halvalla 20kpl platinoita? :D vapautuu ens viikolla...
     
  16. jusi99

    jusi99 Gearhead

    -05 300c 5.7 hemi ongelma. Auto seissyt talven, kerran lokakuussa käytetty ja toimi ok.
    Nyt ei pyöritä ollenkaan. Akussa virtaa. Bensapaineet nousee. Takaluukussa oleva starttirele napsahtaa.
    Startti ehjä, pyörii kun antaa solenoidiin virtaa. Ajonesto lähtenee pois päältä, vaihtaa valon vihreäksi kun avaa ovet
     
  17. Onkos kellään tiedossa ehjää STW:n (hemi 4x4 2005) takapuskurin kuorta? Ostin uuden kun oli alkuperäiseen osunu joku ja nyrkin kokoinen reikä....

    Rockautosta tilasin uuden , katottiin vähän huolimattomasti että näyttää puuttuvia sumuvaloja lukuunottamatta samalta , uusi jo maalattiin metallihohto mustaksi ja eihän se paikalleen käy kun takavalojen alta puuttuu korotus...Eli sedanin puskurinkuori tuli :( ja sellanen ois nyt sit myytävänä.

    Alkuperäisen ois voinu korjatakkin mutta maalamon väki oli siirtänyt siivouksen ajaksi pihalle ja kun menivät takas ulos niin roska-auton takvalot vaan vilahti ja puskuri oli poissa eli oli kuski nostanu kyytiin:D

    Että tällästä pikkuharmia. Tarjotkaa tai vinkatkaa mistä löytyis järkihintaan apuja.

    0500-806067 / Jallu
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Käyppäs kuule tsekkaa johot startin päästä. Noissahan on silleen nätisti startin piuhat vaan semmoset huonosti suojatut "abico" liittimet, kosteus pääsee sinne ja ei saa enää kontaktia. Näin oli ainakin CRD koneessa, en Hemistä koskaan joutunu niitä räplää etten 100% varma ole onko yhtä viisaat liitokset mutta vahvasti epäilen. 10min homma korjata asia :cool:

    Tai vie merkkihuoltoon, ne on tuon vian ollessa päällä vaihtaneet aina uuden startin. Tai ainakin siitä velottaneet, voi olla että iteki tietävät että piuhat vaan hapettuu ja laittavat WD40:stä ja tonnin seteliä vaativat auton omistajalta :poff:
     
  19. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Pieni väliaikatieto taannoisesta "ruosteenestotyöstä", jossa aineet ruiskutettiin pohjapanssareiden päälle...
    Ruosteenestomenetelmän lisenssinhaltijan painostuksella asia alkoi järjestymään ja rahat on luvattu lopultakin palauttaa. Työ tehdään sitten uusiksi muualla ammattitaitoisesti.

    Olen tehnyt ihan pieniä ja aika edullisia, lähinnä esteettisiä muutoksia tähän 5,7L Hemi versioon. Laitan niistä muutamia kuvia tähän nähtäville.

    [​IMG]
    Täysin kromattu säleikkömaski asennettu, alkuperäinen oli jonkin verran kellastunut rumasti.

    [​IMG]
    Kromatut pesunestesuuttimien kuoret, alkuperäiset olivat mustaa muovia.

    [​IMG]
    Langaton peruutuskamera. Kromattu pieni kameraosa hyvällä kuvakentällä.

    [​IMG]
    Koristelista piristämään muutoin melko massiivista ja tyhjää kojelautaa. Löysin ebaysta originaalin "by Chrysler" metallimerkin, oli kait jostain 60-luvun mallista. Kromilista, joka menee koko kojelaudan läpi on Motonetistä. Kustannukset yhteensä n. 25Eur.
    Uusi 9" Android ajotietokone on nyt alkuperäisen radion tilalla. Laite on kytketty sekä Canbus että OBDII väyliin.

    [​IMG]
    Moparin T-mallinen vaihdekepin nuppi. Originaalissa nupissa oli pikkaisen liikaa Mersua makuuni.


    J-P
     
    Muokattu: 2.5.2018
    rysleri67, macman, juissi8 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. toyota...

    toyota... Gearhead

    tota evic ihmettelin, mitähän nää meinaa?
    [​IMG]
    pöriseekö srt8 vakioputki yhtää enempää ku pikkuhempan?
     

Kerro tästä muillekin!