Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Paljon auttais jos edes kääntäisi sen kameran oikein päin. Muutamaan kuvaan olisi mahtunut jo koko auto.
     
    miguelo ja Mokaman tykkäävät tästä.
  2. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jep, pienellä vaivalla olis varmaan saanut aika paljon paremmat ja houkuttelevammat kuvat.
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On ihmisiä, jotka oikeesti ovat täysin uusavuttomia.
     
    miguelo ja ramman tykkäävät tästä.
  4. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Ei ne uusavuttomii ehkä oo, vaan ajattelemattomia... Mä syytän tästä somea, varsinki instaa ja muita, joihin pitää postata kuva pystyasennos. Siihen ku immeisen mieli tottuu niin se ottaa hetken päästä automaattisesti kaikki kuvat pystyasennos.

    Tästä mä oon huomauttanu fru Mokamaniaki monta kertaa, notta ku kuvaat ja varsinki jos otat videoo, niin käännä se kamera "oikein" päin! :p
     
    passerby tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

     
    rane58, kapa73, Carpenter ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. miguelo

    miguelo Gearhead

    Tämä on aivan totta, monesti joidenkin ystävieni = ns. "vanhanliiton miesten" autoista myyntikuvia ottaneena olen saanut jälkikäteen kuulla, kuinka ostaja-kandidaatit ovat todenneet jotta "autohan näyttää paljon paremmalta kuvissa"'.:odcool:

    Kyllähän se vaan näin on, jotta kuvienottoon kannattaa hieman panostaa, kuten myöskin kuvauspaikan valinnan suhteen, (jos suinkin mahdollista) mikäli haluaa saada yhteydenottoja osakseen.
    Asialliset kuvat herättävät kiinnostuksen, mikäli tuote on muuten ok, sekä hinta kohdallaan.
     
    ramman, Stang_81 ja speedy tykkäävät tästä.
  7. ramman

    ramman Double Gearhead

    Kunhan nuo ihmiset ees sais nuo kuvansa oikein päin, suoraan ja järkevässä valossa kuvattua niin riittäis jo ihan hyvin.

    Näissä autonmyyntikuvissa ärsyttää yhtä paljon ku muissakin noi täysin vinoon ja kalleelleen kuvatut kuvat. Helvetin ärsyttävä katella tollasia vinoon kuvattuja otoksia.
    Tuo nyt ei tieysti noissa myyntikuvissa ole niin vaarallista jos kohde muuten on tunnistettavissa, mutta esim. tapahtukuvat yms. joissa jokaikinen kuva on jonnekinpäin kalleellaan aiheuttaa kyllä suoraan albumin sulkemisen.
    Ei sitä kuvauslaitetta varmaan mitenkään ylipääsettömän vaikeeta ole pidellä suorassa.

    Ja toinen on tietysti nää sysipimeessä jollain perunalla räimityt otokset mistä ei tiedä onko kuvassa auto vai hevonen. Täysin hyödyttömiä tollaset ja ainakin itelle tulee heti mieleen, että jotain tuossa koitetaan piilotella.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Itse siirrän nettiauton kuvat puhelimeen kansioon ja käännän ne oikeinpäin niin on helppo ja nopea katsella ja zoomata kuvissa eri kohtia, jos sattuu olemaan mielenkiinnon arvoinen tuote myynnissä. Helpompaa ja voi katella myös hetkellä jolloin netti ei toimi.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

    Juu, onnistuneesti leimattu sen aikaisten säännösten mukaan: Enintään 1800 kiloisella sai ajaa sataa ja vähintään 1800 kiloiseen sai laitaa lisäpenkit ja kovan lavakatteen.
    Porsaanreiän huomattuaan muuttivat lakia siten, että sataa saa ajaa alle 1800 kiloisella, eli tasan 1800-kiloisissa täytyy olla 80-lätkä.

    Jos Sipilä&Berner saavat normienpurkutalkoonsa läpi niin sitten saattaa lätkätkin jäädä historiaan?
     
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Muokattu: 5.5.2018
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    rane58 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Taitaa olla käännösvirhe, hakusessa ehkä kuitenkin young ass...? :D
     
    passerby ja Pertti K tykkäävät tästä.
  13. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Itse ostattelin Ruotsista autoa ja tinkasin hintaa alemmaksi lopulta autoliikkeen myyjä vastasi ja
    Tämä miesmyyjän lause sähköpostissa todistaa kaiken mitä Ruotsalaisista jo tiedetään todeksi:D
    Tässäpä copypaste meilistä;)
    Well if we pull down our pants all the way down we got 235,500 kronor.:eek:
     
    riviera56, miguelo, FuryIII '71 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin lukee otteessa että käytettäessä lavakatetta omamassa 1860kg ja 80kmh nopeusrajoitus :)
     
    passerby tykkää tästä.
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    tuusulassa ei käteinen kiinnosta?
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Piinattu Rellu vaihdetaan nuoreen aasiin :p
     
    freetime-cruiser tykkää tästä.
  17. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Ostin 91 samanvuotisen 23 tkm ajetun Scotsdalen 4,3 koneella ja paino rekisteri otteessa tasan 1800 kiloa. Pääsin lappeenrantalaiskatsastusmiehen silmätikuksi, kun helvetin hienon uuden jenkki auton vein ensi katsastukseen. Pyysi oikein kaverin ihmettelemään auton valoja. Pitkien valokuvio muistutti liikaa lyhyitten kuviota. Keskeytti tolla perusteella katsastuksen, kun kello oli venähtänyt jo 16:00 virka-aika loppuu niin homma jatkuu maanantaina. Ei auttanut vaikka kuinka sanoi Metro-auton maahantuomaksi. No maanantai aamuna selvisi tietenkin, että jenkkiumpiot kelpaavat. Seuraavalla kerralla ei kelvannut päästömittaus todistus, kun ei ollut kierrosten kanssa otettu. Pakokaasu säännokset paketti-autoissa olivat muuttuneet. Toinen huomattavasti vakavampi vika oli rekisteriotteessa. Siihen oli merkitty väriksi punainen, vaikka auto oli metallihohto punainen ja hopea.

    No sitten päästään siihen kolmanteen katsastukseen , jossa kyseinen kaveri huomasi vakavan puutteen. Autossa ei ole 80 lätkää! Taas olivat muuttuneet katsastus ohjeet. Entisissä ohjeissa vaadittiin 80 lätkä, jos paino on yli 1800 kiloa. Uudet ohjeet vaativat lätkän, jos tasan tai yli 1800 kiloa. Eli säännöt muuttuivat moneen otteeseen noihin aikoihin. Apinan raivolla liikenneministeriössä yritettiin tukkia veronkierto paketti-autojen tuontia keksimällä mitä kummalisempia sääntöjä. Ilman noita suksiboxsilla varustettuja mersuja ja piilofarkkuja olisi säädökset pysyneet ehkä vähän järkevämpinä. 2013 ostin täsmälleen saman värisen ja muutoin samalla tekniikalla varustetun vain ilmastointi lisänä silveradon vm 1988. Ilmeisesti freoni on ilmaa kevyempää, kun siinä oli rekisteri otteeseen merkitty painoksi 1770 kg. Tämäkin taisi olla metro-auton maahantuoma.

    Tuo ensimmäinen Chevy oli täysin virheettömässä kunnossa ja huollettu jarruissa/nivelissä ei koskaan löytynyt sanomista. Viimeiset katsastukset ajelin suosiolla imatralle, missä ihmeteltiin vain auton poikkeuksellisen hyvää kuntoa. Onneksi ei noita valtionvirkamies vetosia laitoksia enää ole.
     
    passerby, palontie, rb ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. sectoid

    sectoid Gearhead

    Ajokorttini on BECE, joten kuorma-autoksi rekisteröity pick-up on hyvä vaihtoehto. Niiden myyntihinta taitaa tosin olla automaattisesti korkeampi. 80km/h rajoitus ei ole iso ongelma sekään.
     
  19. tabs

    tabs Gearhead

    Ei tullut täältä lisä tietoja, mutta autohan oli kohtuu hyvä! Kiitokset vain kaupoista ex-omistajalle, jos tämän luet...;)
     
    rane58, sachary, passerby ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hinta korkeampi ja 90% varmuudella keulalla on diesel. Nelivetokin tulee kaveriksi suht isolla todennäköisyydellä.
     

Kerro tästä muillekin!