Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. ramman

    ramman Double Gearhead

    katsastajankadun asemalla varmaan ?
    mulla aikoinaa tuolla aspenin pompautti 4 kertaa yks vuos millon mistäkii idioottisyystä.

    Melkein uuden vanin kanssa tuolla kans yhden idioottikatsastajan kanssa tapeltiin tunti katalysaattorista. meni kyl viimesellään pitkinhampain läpi. Ikinä missään ei tuosta tuon jälkeen sanottu ja auto tuli katastelua tuon jälkeen ainakin 15 kertaa.
    Ei ole tuon jälkeen tuolla tarvinnu käyä autoja katastelemassa. Ei kylvarmaan enää ne mulkut ole edes siellä töissä.
     
    passerby tykkää tästä.
  2. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Ei silloin ollut kuin yksi katsastusasema lappeenrannan harapaisessa ja siellä tämä yksi kyrpä. Imatralla oli todella asiallinen meiniki.
     
    passerby tykkää tästä.
  3. ramman

    ramman Double Gearhead

    Jees. sama paikka. Oli kyl ihan vituksesta tuo paikka. Sellanen tummatukkanen rillipää oli kyl iha n mulkku ainakii, en muista nimee enää. Ja tietysti legendaarinen pallonivelpakarinen. Miul ei kyl ton pakarisen kans koskaan mitään ongelmia tosin ollut.
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Pallonivelpakarinen... :rotfl: Kuulostaa ihan fingerporin hahmolta. :poff:

    Sori ot.
     
  5. sectoid

    sectoid Gearhead

    Tämä paukkuu jo teoreettisen budjettini yli, mutta voisi olla muuten kelvollinen vaihtoehto. Tosin dieselmörkö tässäkin on. Hajoaako heti vai joskus. Pieni käyttömaksu, sekä pelkkä takaveto.

    https://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/9622796
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Multa saat tohon hintaan toimivan bensakutosella olevan
    ;)


    Diesel aina arvoitus. Bensakoneita saa edullisesti vaikka sulais klöntiksi koko entinen moottori. Dieselin osat rupee oleen kiven alla ja hinnoissaan.
     
  7. sectoid

    sectoid Gearhead

    Mikäli ei ole kiirettä luopua, niin pidetään asia mielessä. Onneton budjettini, joka sekin lainarahaa, ei salli pienintäkään vastoinkäymistä. (Koko rahaa ei siis vielä ole olemassa.)
     
  8. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  9. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  10. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  11. päivystäjä

    päivystäjä 3rd gear

    Onneksi nykyisin nuo suomen vanhan lainsäädännön mukaiset takasumuvalo hirvitykset maahantuoduille autoille muuttui niin nykyisin ne saa muutoskatsastastamalla pois.
     
  12. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Olisi tuon voinut kirjoittaa esim näin. "Hirveässä kunnossa oleva raato. Ei museoautoa etsivälle", toki tuli selväksi tuolla ensimmäiselläkin tavalla :)
     
    palontie ja sdfsd tykkäävät tästä.
  13. lpr

    lpr 2nd gear

    Se tasan 1800 kilosille tullu 80-lätkä juontaa juurensa lisäpenkki kikkailuun. 100 km/h sai ajaa 1800kg tai kevyemmillä ja lisäpenkki sai olla 1800 kg tai painavammissa. Jos passattiin paino tasan 1800 kg, sai ajaa 100 lisäpenkillisellä pakulla. Ainakin Mazda B2600 leimattiin tuollein 5-paikkaseks ilman 80-lätkää. Lavan bedlineri oli hitsattu 4mm teräs turkkilevystä ja osa turvakaarista oli 60mm umpirautaa, lisäpainoa piti saada ja nämä muutokset oli virallisen maahantuojan tekemiä.

    Myöhemmin lätkän painovaatimusta muutettiin kilolla tuon kikkailun estämiseks.
     
  14. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Mulla on ollut vuodesta 2008 k5 blazeri 6.2l dieselillä. Sen kone hajos vasta puolen vuoden ja 10 000 km päästä ostosta. 4500 eurolla sen sai tehtyä täysin uusiksi. Ainoastaan kampiakseli ja lohko hyödynnettiin. Osat ja koneistukset sekä kannet ja kansityöt oli 3500e.

    Nyt on 13 kuukautta ollut 1997 vuoden dodge ram 5.9 12v cumminssilla ja vaikka blazeri on hauska peli niin kyllä noi gm dieselit (en puhu nyt isuzun koneista) on ihan sirkus sariola laitteita siihen verrattuna.

    Tosin toimivia 6.2 / 6.5 dieseleitä näkee myytävän satasilla niin kyllähän sellasellakin taas raksuttaa menemään aikansa. Vanhat laitteet on arvoituksia.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Satasen toimivat dieselit on varmasti hyviä... Hyvää kauppaava myyjä kyllä tietää toimivan dieselkoneen arvon ja kysynnän.


    500€ voi saada toimivan bensakoneen ja jopa valita.
     
  16. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    En sanonut hyväksi. Mulla on nyt hyvä kone ja sitä ei saanut satasilla niin kun varmaan tosta tekstistä ymmärsit.

    Jos bensakoneella haluaa ajaa niin satasilla saa jo valita niin kuin sanoit. Tollasella kysyjän budjetilla varmaan on fiksumpaakin ostaa bensakoneinen.

    Meillä oli 1993 vuoden fleetside 4.3 bensakoneella pitkään eikä siitä (moottorista) jäänyt huonoja muistoja. Juuri näkyi kyseinen yksilö myynnissäkin.
     
  17. kepuri

    kepuri Gearhead

    Sen pyhän cumminsin ku aukasee niin aika monessa osassa lukee made in india,ei sariola...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu!

    Jos ei kuorma-autoa halua, niin mun mielestä toi dieselmoottori ton ikäsessä gmmässä on vaan makuasia mistä pitää tarvittaessa maksaa se hinta jos jotain käy.

    Teho/taloudellisuus/huollettavuus näkökulmista se ei bensalle pärjää järkevösri, jos ei nyt mitään ihan överiä bensakonetta oteta vertailuksi.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä oon tolla omalla raksutellu nyt seittemättätoistavuotta. On siihen pitäny vesipumppu ja jakoketju vaihtaa. Kalliiksi käy tiisseli. Vai pitäskö sanoo, et ei voi yleistää?
     
    Muokattu: 8.5.2018
    palontie, passerby ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kello tikittää sunkin diisselin kohdalla, lohko halkee hetkenä minä hyvänsä ja kalliit remontit edessä.

    Sen jälkeen sinusta kuoriutuu uusi ihminen ja ylistät mopar+cummins tai ford+international yhdistelmää ja haukut gm dieselit.:odbiggrin: Noin on monen matka alkanut voiman pimeälle puolelle.
     
    Jussi289, renttu81, Karpov ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!