Milloin aika vaihtaa isompaa sisään?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kimmeli, 2.5.2018.

  1. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Viimeistään kun tunnet vedon hiipuvan.
     
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Veto tuntuu hiipuvan heti kun vääntökäyrä lähtee laskuun, mutta silloin on liian aikaista vaihtaa suurempaa, koska seuraavalla vaihteella vetää huonommin.
     
  3. Belve67

    Belve67 2nd gear

    No kun se veto hiipuu, niin mitenkä kuvittelet et matka jatkuu. Voihan sitä konetta kierrättää mut jos ei tuota voimaa niin mitenkä tuon korjaa?
     
  4. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Vaikka voima pienenee ja kiihtyvyys siksi hidastuu, niin teho jatkaa nousuaan. Siksi pitää jaksaa vaan kierrättää sitä konetta.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mullaki tollai dötsin rami diisel mosalla tuntus ainaski perstuntumalta kiihtyvän paremmin just tossa "parhaan väännön" hollilla, ku parhaan tehon kohalla.

    Elä siä jauha paskaa, ko et siitä näköjään mitään ymmärrä.
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    no siinä ei varmaan voida puhua kiihtyvyydestä vaan kyse on eteenpäin valumisesta. Pikkasen eri asia. Etkä todennäköisesti edes ole penkittänyt ramia joten et edes tiedä missä maksimi vääntö on.
    Katotaan jos viittis laittaa noihin muutamaan leluun kiihtyvyysmittarin kiinni niin sitten voidaan spekuloida tuloksia.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kerran pari käy kadunmiehen kiihdytystapahtumissa, niin jo on varsin perehtynyt oman ajokkinsa käytökseen. Eka veto automaatin vaihtopisteillä (lue aja D:llä) ja sit kepittämään pykälä kerrallaan ylemmille kierroksille kunnes heikkenee. Paljon toistoja koska pikku sutiminen saattaa sekoittaa tilaston.
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    laita pienempi vaihde ja kiihdytä maksimitehon alueella, kiihtyy vielä paremmin.
     
    hzemax tykkää tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ei tosiaankaan. Väänöt huipussa 1900rpm ja kone kiertää 3100. Puutuu 2500 rpm.:)
     

Kerro tästä muillekin!