Espoo Cruising

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Sammyman, 11.5.2011.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli heillä on joku helvetin hienostojärjestelmä muovipulkille:rotfl: ei v.ttu mitä eläjiä?
    saatanpa syyä jatkossakin aamiasen kotona:odwink:
     
    Desoto57 tykkää tästä.
  2. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Nyt taitaa olla niin, että AKA on vetänyt herneen sieraimeen kun ei oma auto päässyt Sportscar Breakfastissa näyttelyalueelle, kävikö näin? Pakko korjata tuota "porttikieltoa", koska tuo ei pidä paikkaansa. Ensinnäkin kaikki ovat tervetulleita katsomaan autoja ja myöskin aamiaiselle (joka on muuten aivan mainio hinta-laatu suhteeltaan). Urheiluautojen "näyttelyalueelle" autoja valikoidaan järjestäjän toimesta paikalle tullessa ja jos autoa ei katsota urheiluautoksi niin heille osoitetaan parkkipaikka sivummalta (ei näyttelykentältä). Voin TODELLAKIN suositella käyntiä kaikille, koska sellaista kalustoa mitä Sportscar Breakfastissa näkee on harvoin tarjolla! Ja jenkkikalustoa on mukavasti näytillä joka kerta (tuo AKAn lista on ihan paskapuhetta!). Nähdään 26.5 ensimmäisellä aamupalalla.
     
  3. ata

    ata Gearhead

    Mä en tiedä kuka on AKA, ehkä nimimerkin väärin kirjoittaminen on vain samaa sarjaa tässä tapahtumassa, mutta kävin niissä tapahtumissa alusta asti, valokuvasin niitä nettiin ja olivat ihan hienoja tapahtumia. Olin siellä "näyttelyalueella" usein, joskus en. Sitten yhtäkkiä tuli sääntö, että sportti- ja gt-autotkin, jotka eivät noudata uuden järjestäjän SCCH:n "urheiluautolistaa" (joka on minun mielestäni monelta osaa epälooginen), sen jälkeen ajoin sitten omat autoni, kuten Opel Calibran tai Pontiac GTO:n sinne Avensisten sekaan takapihalle. Nämä siis viimeksi ilmailumuseolla. Nykyisessä paikassa en ole käynyt kertaakaan, kun netissä ihmettelin jotain kommenttia jossa haukuttiin jenkkiautoharrastajat ja sen seurauksena minut ainakin bannattiin sieltä tapahtuman faceryhmästä ja näin monta vuotta myöhemminkin taitaa se banni olla voimassa. Samalla järjestäjät haukkuivat minua täysin alatyylisesti, jonka jälkeen olen päättänyt boikotoida kyseistä tapahtumaa, jossa selvästikään ei minua kaivata. En myöskään suosittele sitä kenellekään enää. Sinne "urheiluautojen näyttelyalueelle" on päässyt myös teknisesti ihan vastaavanlaisia erimerkkisiä autoja, mutta ainakaan minun autoillani sinne ei ole asiaa ollut. Samat autot ovat olleet kuitenkin mm. Turun Concours-tapahtumassa näyttelyalueella ja näyttelyautoina Urheiluautoilijat Vanajanlinnassa-tapahtumassa... ja myös mm. FHRA:n näyttelyssä, eli näyttelytason kalustosta on ollut kyse. Opel ja Pontiac eivät vain ole olleet "legendaarisia" merkkejä, kuten Audi, Mazda, Alfa Romeo, BMW tai Porsche. Perustelut ovat olleet että olen "itkijä", "valittaja", "en vain ymmärrä" tai "tyhmä". Selvästikään ei ole minulle ne tapahtumat.

    Olen itse sen jälkeen keskittynyt enemmän muihin tapahtumiin, joissa käyn ja valokuvaan edelleen.

    Piti käydä katsomassa, juu, minut on edelleen estetty kyseisen sportscar breakfast-tapahtuman facebook-sivulla. Se on totta, että siellä näkyy paljon harvinaista kalustoa, mutta sellainen nimittely ja kohtelu oli niin epäasiallista, että jatkan boikottia ja en suosittele tapahtumaa mm. tämän palstan käyttäjille, joilla usein on sellaisia autoja, jotka kelpaavat vain sinne käyttis-avensisten sekaan siellä. Jos Audi pistää lättänän korin A3:n päälle, siitä tulee täysiverinen urheiluauto, mutta jos Opel tekee saman Vectran joitain osia käyttäen, niin se ei käy, vaikka jopa itse Kuplavolkkarin pohjalle vaihdettu lasikuitukorikin tekee autosta "urheiluauton". Tai jos BMW tekee 5-sarjaan perustuvan 2-ovisen coupen ja laittaa siihen ison moottorin, siitä tulee GT-auto, mutta jos GM tekee saman, niin ei tule, vaikka autossa ei olisi ainoatakaan samaa osaa kuin siinä johon se etäisesti perustuu. Nämä nyt vain esimerkkeinä. En tiedä millaista jenkkikalustoa siellä nykyään on, kun tosiaan on se esto päällä ja sen myötä en siellä käy tai ovatko ne jenkitkin siellä Avensisten seassa (mitenkään nyt Avensisten omistajia vähättelemättä, mutta itsekin olen sitä mieltä, että Avensis ei ole urheilu- eikä GT-auto, toisin kuin vaikka ne Calibra tai 2000-luvun Pontiac GTO, joilla se pääsy sinne on evätty. En sinne mitenkään vängännytkään aluelle edes aiemmissa paikoissa, vaan ajoin sinne johonkin talon taakse piiloon kuten ohjeistettiin, mutta se ala-arvoinen haukkuminen joka tuli kerrasta, jolloin en ollut ollut edes paikalla ja jonka jälkeen en pystynyt edes puolustelemaan, kun kirjoitusoikeudet oli poistettu, aiheutti antipatian kyseitä tapahtumaa kohtaan.
     
    Desoto57, rane58, karpo29 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Alkaa menemään tapahtumat ja topiikit sekaisin.

    Välillä vois miettiä mm. sitä että kannattaako tapahtumaa ja pitopaikka arvostella jos ei edes käy siellä. Luulis kehäteiden ulkopuolella olevilla olevan muutakin suunnistusvälinettä kuin tähtikartat ja aurinko.
    Tuosta Espoon paikasta sen verran että se on rauhallinen ja puitteiltaan paras näistä pk-seudun paikoista jos kauppatoria palveluineen ei oteta mukaan. Mm. Rauhallinen sijainti, sujuva liikkuminen, terassia ja ruokaa.
    Kaikilla ei myöskään ole tarvetta työntää kalustoaan koko kansan ihailtaviksi.
    Ja totta hel..tissä puolustan Espoolaisena Espoon kokoontumista, mutta en tee sitä arvostelemalla ja moittimalla netissä muita tapahtumia.
     
    Muokattu: 13.5.2018
    kaierkki tykkää tästä.
  5. hummer1

    hummer1 3rd gear

    Olen kaksi kertaa käynyt Espoon uudessa paikassa ja en siitä nyt kovin innostu. Sorry vaan. Pieni alue, rakennustelineitä yms rojua, jotkut "talonmiehet" asuu siellä parkkipaikan vieressä ja sanomista tulee jos niiden kämpän eteen parkkeeraat. Kyllä Malmi ja Vantaa vetää toistaiseksi voiton ..
     
  6. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Ihmeellistä - jotkut asuu jopa Syyriassa.. Nyt kun tiedät, niin älä aja siihen postareiden eteen. Miksiköhän tässä pitäisi kisata Malmin ja Heurekan kanssa, koska ovat eri viikonloppuna, jotkut vaan haluaa liikkua tapahtumissa aktiivisesti ja tässä on mahdollisuus kuukauden toiselle Perjantaille.
     
    cdv70 ja Harri S tykkäävät tästä.
  7. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Todellista urheiluauto porukkaa, vittu mitä pellejä.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Onhan se nyt aika vulgaaria keskeyttää mazdan hienostunut sulosävel jollain taka-pajulan ooppelin kuorma-auton moottorin hörlötyksellä.
     
    rane58 tykkää tästä.
  9. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ylihuomenna kokoontumista jälleen Lihavalla Liskolla.
     
  10. dixie

    dixie 3rd gear

    Tänään on taas cruisingparkkiksella Masan burgerigrilli kuumana ja yleisön pyynnötä myös PANIMOKAUPPA AUKI KASIIN ASTI!

    Bissekauppa siis 3 min kruisailumatkan päässä osoitteessa Lämpömiehenkuja 3. Kaljat konttiin ja burgerille!
     
  11. ata

    ata Gearhead

    No tänne käymään tänään illalla. Ja täytynee pitää tuo kauppavinkkikin mielessä... :)

    Burgeri oli kyllä todella hyvää ainakin viime kerralla.
     
  12. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Kiitos vinkistä, täytyypä käydä hakemassa mökäöljyt lavalle
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En tiiä kerkeekö, oli Mobilisti tullut.
     
    Desoto57 tykkää tästä.
  14. Napolero

    Napolero 1st gear

    Videon tynkää tältä päivältä (8.6.2018)
     
    kaierkki ja leivonharri tykkäävät tästä.
  15. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  16. dixie

    dixie 3rd gear

    Nyt perjantaina cruising osuu samaan iltaan kuin historian toinen Espoo Panee ja Juhlii! Tämähän tarkoittaa sitä, että grilli on kuumana raflan yläparkkiksella. Pidentyneen safkanhakumatkan vastineeksi tarjolla on hyvä kattaus kaikilta espoolaispanimoilta kuskiystävällisinä pikkuannoksina ja edullisesti, ilman että tarvitsee kuluttaa ravintolan saranoita.

    https://www.facebook.com/events/179541176215915/
     
  17. tjl

    tjl Gearhead

    Tänne siis tänään kaikki, jotka eivät ole Haapsaluun lähteneet!
     
  18. ata

    ata Gearhead

    passerby tykkää tästä.
  19. 455STW

    455STW Gearhead

    Perjantaina?
     
  20. theropi

    theropi 3rd gear

    Kyllä ja panimokaupan kautta!
     

Kerro tästä muillekin!