Chevy K 1500 -89 neliveto ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja motoup, 14.5.2018.

  1. motoup

    motoup 1st gear

    Eli ei lähe etupyörät vetämään. Jakolaatikko kunnossa, etuperän sähköinen kytkentäpatruuna kunnossa. Ilmoittaa nelivedon olevan päällä. Auto pukeilla vaihde ja neliveto päällä, vasen etupyörä lähtee pyörimään, mutta saat sen kengänpohjalla jarruttamalla pysähtymään, ei siirrä vetoa toiselle etupyörälle. Perän sisällä haarukka, joka kytkee nelivedon päälle, ilmeisesti liikuttamalla jonkinlaista spooriholkkia? Vika ilmeisesti jommassakummassa. Onko tuttu vika? ja jos on niin onko tietoa mistä näitä varaosia saa? En siis vielä ole lähtenyt purkamaan perää, olen katsonut vain räjäytyskuvat ja tehnyt sen pohjalta johtopäätöksiä. Oisko jollain enemmän kokemusta kyseisestä aiheesta?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tsekkaa että se vaikkupatruuna on varmasti pohjassa.
     
  3. DslCat

    DslCat Gearhead

    Mulla aikoinaan Blazerissa etukardaani antautui booriakselilta (vastaa kardaanin pituuden muutoksesta joustoissa). Pyörät ilmassa muka veti, mutta kun enempi momenttia vaadittiin, rupesi lipemään. Alkuperäiset boorit niin hienot, että rasvanipat unohtamalla muka-nelivedolla ajaa ittensä kiinni jonnekin. :confused:
    Karkeampi boori ja tuplamurros korjasi korotetun kardaanimurheet.o_O
     
  4. motoup

    motoup 1st gear

    Kiitti vinkistä. Täytyykin toi kattoo ennen kuin alkaa enemmän purkaa.
     
  5. motoup

    motoup 1st gear

    Vika löytyi kuoren alta. Ilmeisesti jonkun edellisen omistajan toimesta tehty jonkinlaista peräremppaa. Yks prikka oli lipsahtanut akselin sivuun. Ratas ei päässyt kytkeytymään kun prikka ei ollut paikoillaan. Onneksi ei ollut muuta vaurioo kuin prikka jengalla. Eli ei ihan perinteinen kulutusosavika. Nyt Pelaa. Kiitos vinkeistä.
     

Kerro tästä muillekin!