Hydraulit & Kiruna-systeemit ja Ilmajousitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Anonymous, 26.10.2001.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Taino siis onhan lähes kaikki mahdollista, mut itse tekemällä ja ei tartteis vaihtaa koko etupäätä toiseen!
     
  2. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kerkesitkin, vielä siihen väliin vastaamaan! :)
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos pussia ei halua päälle, niin sit pitää muokata runkopalkkeja, kun näissä menee iskari sen palkin läpi...
    Elämä olisikin liian helppoa jos AEB-bodyjen sarjat kävisi suoraan.
    [​IMG]
    Mutta on noita joku asentanut.
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Siisti!:cool:
    Tarviiks nää mitään muutos katastus hommia, kun vähän samalla parannat ajettavuutta!?
     
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Katsastus hommiin en osaa sanoa.
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei ihan jenkki, mutta pajeron etupäätä joku on parannellu asentamalla jouset tukivarren päälle ja alkuperäiset vääntösauvat on löysätty

    Periaatteessa homma on sama.


    Ite näkisin vaivaa ja toteuttaisin homman niin, että pussit saa poistettua riittävän helposti ja leimalle nappaa ne irti



    Niijjoo
    siis ne tuet on kaaret sopivaan asentoon hitsattuna ja välissä tuki joka kulkee koneen päältä

    http://photobucket.com/gallery/user...2wyL1dQXzAwMDExNF96cHNjZDA2OTEyZS5qcGc=/?ref=

    Tossa linkki kuvaan
     
  7. Bukero

    Bukero Gearhead

    nämä vääntösauva tyyppiset tosiaan muokattavissa myös sieltä jousen takapäästä...
    eli bluestonen ideaa hieman muokaten.
    riski pulttipyssy kiertämään vääntösauvan säätöpulttia, sähköllä/p-ilmalla vapaa valinta
    ei herneitä,lievä vitsi:D, mutta toimii niinkauan kuin kierteet kestää.
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuo ylempi on just jonku a b tai e kopan etupää.

    Tuossa alemmassa iskari tulee reaktiotankoon alhaalta ja runkoon lisäks hitsattu kiinnike.

    Tuon alemman toteutuksen rakentaja kirjottelee myös od:lla.
    Nimimerkkiä en nyt muista.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Luulis riittävän dokumentti paremman puuttuessa. Itte ainakin poikkeuslupa hakuprosessin yhteydessä linkittelin osien kuvia trafin käsittelijälle ja läpi meni. Osien yhteydessä sivustolla mainittiin sopivuus kyseiseen ajoneuvoon. Voihan sen ilmajousituksen rakennella yleis osistakin, kun on vaan tarkoituksen mukainen systeemi.
    PS. Ei paha hinta sarjalla.:)
     
  11. Madmek

    Madmek 1st gear

    Perkele - nyt löytyikin sitten rotta kuorkki jota olen etsinyt kauan ja taitaa jäädä Impalan rakentaminen multa tällä kertaa. Muutama päivä pitää tallilla viettää, että saa kulkemaan ja ohjaamaan ja sitten täytyy varmaan myynttin tuo laittaa haikein mielin. Ei riitä aika (saatika raha) kahteen harrastepeliin.
     
  12. cadi58

    cadi58 1st gear

    Onko kukaan hankkinut vielä Accuairin endo ilmasäiliötä, missä kompura on säiliön sisällä ?
    Omaan autoon on tässäkuussa tulossa ridetechin hq sarjan pussit, mutta ohjauspuolta en ole vielä hommannut ja pitäisihän siihen joku järjestelmä alkaa hommaamaan :)
     
  13. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Nojoo mulla alkaa ilma alustassa takapää olemaan bo,sopeva muta nyt kaipaisin apuja etupäähän. Nyt kun tiputan keulan alas niin alatukivarsi ottaa iskaritorniin kiinni ja jää sen,takia sairaan korkeelle.

    Onkohan tässä mitään tehtävissä että autoo saatais senttejä alaspäin? Tuota iskaritornia on ehkä turha muokata koska sitten alatukivarsi ottaa kiinni tuonne palkkiin kuvan vasemmalla.?

    Droppi olka-akseleita tähän ei ole,saatavilla ellei jostain ameriikkalaisesta isoveljestä sovi melko bolt on

    Tästä näkee tuota etupään rakennetta. Tuo pohjaanlyöntikumi on jo pienennetty ja sen jälkeen tuo metallimetalliin osumine..



    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. 401

    401 2nd gear

    Upota se pussi siihen alatuki varteen.
     
    Filth tykkää tästä.
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ja se helpottaa iskarin korvakeen runkoon nojaamiseen .................................. miten?
     
  16. 401

    401 2nd gear

    Niin joo minä et se pussi pohjaa.kuvaa tuijotin liiaks ku siinä ei vielä ihan pohjannu alatukivarsi kai mihinkään.

    Enkä kyllä tajunnu ehkä vieläkään mikä ottaa ja minne,mutta rälläköi ja hitsaa kaikkea vähä niin eiköhän se siitä.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  17. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Joo tuo on vanha kuva kun vasta suunnittelin noita palikoits tonne. Ja tuoreempaa mulla ei tosta asennuksedts tähän hätään oli.. Pussukka on alatukivarren sisällä ja se ongelma oli tosiaan alatukivarren osuminen ylempään iskaritorniin metallimetallia vasten

     
  18. 401

    401 2nd gear

    Mitenkäs se tuolla yhellä nokkijalla iskarin korvakko nojaa runkoon?sitä koitin tuossa miettiä et olko siinä joku semmonen probleema.
     
  19. 401

    401 2nd gear

    Voipi olla sitten jo aika työläs juttu muilla keinoin ku roppaavilla olilla ja muuten on puol autoo viipaloitava pilalle.
     
  20. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    En ymmärtänyt kysymystäsi. Tässä vähän parempi kuva. En jaksanut laskea alustss alas asti..

    [​IMG]

    Tässä myös kuvaa noista olka-akseleista.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Autohan on amerikan GM pikkuveli ja monet rstkaisut on lainattu amerikan malleilta mutta en tiedä onko ohjauksen osissa mitään mikä sopisi ameriikkalaisesta (lähinnä nuo olka-akselit). Tuommosten teettäminenkin tulisi niin kalliiksi,ettei kannattaa yhtä paris teettää
     

Kerro tästä muillekin!