North Blacklist ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 10.12.2017.

?

Olisiko North Blacklistalle tarvetta?

  1. Kyllä ja osallistuisin itsekin

    27 ääntä
    27,3%
  2. Kyllä, tulisin katsomaan BL-kisoja

    65 ääntä
    65,7%
  3. Ei ole tarvetta, katukisa sutinaa riittää pohjoisessa jo muutenkin

    7 ääntä
    7,1%
  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tuoreella leimalla varustettu rekisteriote lienee syytä olla mukana? ;)
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  2. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Tai vähintäänkin voimassa olevalla..
     
    Make.S, Vermilion ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Täh? Eihän varsinainen BL ainakaan vaadi rekisteröintiä. Pitääkö pohjoisessa olla leimakuntoinen auto??
     
  4. Pro Pätkis

    Pro Pätkis Gearhead

    Lainaus BL säännöistä:
    Autolla pitää tarpeen tullen pystyä ajaamaan määrätty lenkki yleisillä teillä (eli mielellään rekisterissä oleva auto). Muita sääntöjä autojen osalta ei ole.

    Ei ole pakko olla tuon mukaan katsastettu. Ei muuta kun kaikki vaan ajamaan vaikka putkirunkoisella kilpurilla. Ei täällä pohjoisessa näytä noita ilmoittautuneita tungokseen asti olevan. Onko muuten tietoa kuinka monta kertaa etelän BL autoilla on ajatettu joku lenkki ennen kisaa?
     
  5. Valmistelut käynnissä Pudasjärvellä.
    [​IMG]

    Kuva: Teppo Niskasaari
     
    Sierra, rosswell47 ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  6. mopster

    mopster Gearhead

    Mä oon ollu viimeiset 3 kautta mukana eikä ole kertaakaan ajettu mitään lenkkiä. Vantaan cruisingeissa on käyty Blacklist porukalla pyörähtämässä mutta sekin oli ihan vapaaehtoinen homma eikä sinne tullut kun puolet listan autoista. Toisin sanoen sitä ainoata sääntöä joka autoja koskee ei noudateta, ja viivalle voi käytännössä tuoda ihan mitä vaan. Onks se hyvä vai huono juttu, riippuu varmaan siitä millä ite ajat.
     
    Shirley, Blower Camino, Make.S ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. three hundred

    three hundred Gearhead

    Sähän ajat kisoihinkin...
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ihan paska juttu jos multa henk.koht. kysytään....

    Mun mielestä jos puhutaan ns. Katuautoista ni tän kokosessa läävässä kun suomessa ni pitäs kaikkien ihan jo omaks ja katsojien iloksi heittää se 20km lenkki ennen skaboja ;)

    Ja juu, itellä menee perheellisenä "yksinharrastajana" ja duunarina aikaa ennenkun toi sitsueisoni liikkuu mutta ilman muuta ajamalla paikalle ja jos särkyy ni särkyy. Matkaa lähimmällekin radalle lie ~ 250km minimissään? o_O
     
    Catiska, Swinger71 ja Poni -69 tykkäävät tästä.
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Ei vois vähempää kiinnostaa joku ajolenkki. Ei se tuo mitään lisää siihen vartin suoritukseen. Tosin, minä olenkin vain katsoja ja olen kiinnostunut kilvanajon katsomisesta.
    Run what you brung.
     
    Mikkis tykkää tästä.
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jos se lenkki heitetään esim. Lähimmän kylän/kaupungin läpi ni onhan siinä katsojille elämystä ja mahdollisesti syttyy uusia kiinnostuksen kipinöitä ;)
     
    Catiska ja wilburi tykkäävät tästä.
  11. superbird

    superbird Gearhead

    Samalla voisi harrastaa muutaman tunnin ajan autosuunnistusta.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No jos se miellyttää niin siitä vaan :D

    Mikäli se nyt aiheuttaa suunnatonta vaivaa ja kusikuplan kasvamista otsaan että sillä oletetulla "katuautolla" pitäs oikeesti ajaa joku lenkki ni oiskohan sit joko omistajan ajattelutavassa tai kenties kilpaluokan valinnassa jokin yhteneväisyys-ongelma? o_O

    Sama se mulle on sinällään miten kukin asian ajattelee mutta jos se on niin saatanan hankalaa ulkoiluttaa sitä kilvellistä ns. Katuautoa muualle kuin trailerilla vetämään se 400m ja sit takas trailerille ni eikö ois helpompaa jo unohtaa se katuautostatus ja keskittyä oikeeseen kilvanajoon? Ni jätettäis ne katuautoluokat sit niille joiden vermeillä oikeesti ajetaan siellä kadulla?

    Eikä oo sit tosiaan tarkotus että kukaan vetää poroja nokkaan mut eikös em. Kaltainen haluttomuus ajaa ois vähän sama ku maksais huorasta mutta jättäis palvelut ja sitämyöden nautinnon käyttämättä? o_O
     
    fenix, T5 ja Poni -69 tykkäävät tästä.
  13. superbird

    superbird Gearhead

    Kuinka paljon luulet osanottajia olevan jos trailer kuningatteret ja kuninkaat jäisi pois fyyran realstreet ja topstreet luokista. Samoin West coast street cupista. Suurin osa tulee kärryn tai bussin päällä. Uskon stripillä olevan sen jälkeen aika tyhjää.
     
  14. T5

    T5 Gearhead

    Eiks nyt kuitenkin puhuta Blacklististä?
     
    Shirley ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  15. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Niin tulee Pudikselle munki Chargeri trailerilla ku ei oo ensimmäistäkään täyskaasuvetoa tehty tälle keväälle talven tekniikkapäivitysten jälkeen.. ja testaamaan oon sinne ollu tulossakin pääasiassa,siinä sivussa oli tarkotus ”oikealla” katuvessalla kiusata isompia.
    Sitä vaan että Chargeri on rekattu ja leimattu ja ollu koko Suomessa olonsa ajan,joka kesä kilsoja tulee 3-5000km ja tänä keväänäkin jo yli 1000..
    Se on katuauto..
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Just tätä mä haen että niillä vehkeillä ajettaskin sit kans.

    Ja jos se on se katulenkki ihan ehdoton nounou niille trailerqueeneille/kingeille ni kai ne semmoset luokat saa sit suosiolla kuollakin pois ja "isommat" luokat kasvaa kokoa? o_O

    Koska miks sit yleensä puhutaan enää katuautoluokista jossei niissä ole ainoatakaan oikeaan katuautoiluun soveltuvaa autoa? ;)
     
  17. Etelän Blacklistalla oli tarkoitus järjestää ajolenkkejä ennen itse kisaa, mutta se on jäänyt viimeisillä kausilla tekemättä, koska se vaatii sen verran järjestelyitä ja säätämistä, että ajot jäisivät lopulta pariin vetoon päivän aikana ja se taas vituttaisi niin kuskeja kuin katsojiakin.

    Eli täydellisessä maailmassa lenkit ajettaisiin alkuun ja sitten vasta vedettäisiin kahinoita. Tämä tosin tarkoittaisi pitkälti sitä, että pitäisi järjestää ihan omat Blacklist-kisat jossa ei olisi mitään muita kuskeja eikä katsastettavia autoja etc.

    Eikä tämän hetken listalla olevilla autoilla ole mitään ongelmaa ajaa esim. 20km lenkkiä, joten kauden aikana pyritään järjestetään iltama tai päivä jolloin listalla olevat autot joutuvat heittää kadulla valvotusti lenkin, mikä ei kuitenkaan ole sitten pois itse kahinoista...
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mikä siinä vaatii järjestämistä että ko. Autoilla käydään heittämässä vaikka ~ puolen tunnin lenkki ja vaikka 1kpl valokuvaajia on tsekkaamassa/todistamassa että se lenkki on heitetty? Sehän on vaan ajoreitistä kiinni mutta tokihan asiasta saa hankalan kun oikeen yrittää ;)

    Mutta kunhan nyt heitin ajatuksia ilmaan ja toivottavasti ne joita vituttaa ajella kadulla niillä vehkeillään nyt sit alkais miettimään että kannattasko se leimaaminen kuitenkin unohtaa ja siirtyä isompiin luokkiin ja tehtäs tilaa niille vehkeille millä oikeasti ajellaan kadulla edes viikottain kesällä ;)
     
  19. Tervetuloa apumieheksi etelän hulinaan ja vastaamaan tuosta ajattamis osiosta siten, että kyseinen tapahtuma ei mene sekaisin ja kuskit kerkevät ajaa myös niitä itse haasteajoja.
    Viime vuonna saattoi pelkät katsastusjonot kestää useita tunteja, eikä esim. sisääntuloväylästä päässyt kuin yhteen suuntaan...
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ehdottomasti tulisin mikäli etäisyydet olisi vähänkään fiksummat ja siitä edes jonkinmoisen nimellisen korvauksen ja sisäänpääsylipun itse kisoihin saisin!

    Sen takia mä oonkin odotellu että toi "norttilista" ottas tuulta alleen koska ois kiva kun ois edes vähän siedettävämpien matkojen päässä noita tapahtumia mutta kun tuntuu että +200km on sitten mikä tapahtuma tahansa niin lienee ymmärrettävää että ei nyt ihan omakustanteisesti pysty repeämään jokapaikkaan ;)

    Mutta eikös teillä siellä etelässä oo aikapaljon asukkaita/km2 ni kai sieltä luulis talkooporukkaa löytyvän? :D
     

Kerro tästä muillekin!