Kokemuksia automaattisista hitsauskypäristä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja VRC, 15.4.2005.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Meinasin kysyäkkin onko kukaan tuolta noita tilaillut.Voisi kyllä kokeilla.
     
  2. Khalle

    Khalle 1st gear

    Minulla on ollut harrastekäytössä Esabin warrior, mutta en oikein tykännyt.

    Tilalle ostin optrelin P550 ja on ollut hintansa väärtti!
    Kevyempi käyttää ja värit on ei tummentuneena jotain ihan muuta kuin esabissa.
    Patterit on tehty helposti vaihdettaviksi ja suojalinssejä saa helposti. Suosittelen!
     
  3. cdi

    cdi Double Gearhead

    Ostin ittekkin kun kiinan halpikset tuli markkinoille.....ja niissä kaikissa alkaa tummuus 9 din ylöspäin. Just ja just näkee kolmen ja piikin puikon . Mä luulen kun sä olet lähteny miiatyyri linjalla pitäis siitä kiinni loppuun saakka eli väh din 8 :sta alkaen .pohjolan valkeista öistä ei apua tule.
     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Dineistä tiedä, mutta kyllä toi lähtee portaattomasti tummentamaan valosasta tummaan, eli siis ihan rälläköidä voi ja tummentaa miten haluaa, nyt ei ole pitkään aikaan hallille asiaa, mihin sen oman kypärän vein, mutta voin kokeilla kuvata, jos kamera pystyy....
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    tuli tilattua ebaystä capricen innoittamana moinen maski,jotenkin kun ei enää duunikseen hitsaile niin vaikeempaa on sokkona puikkoa saada hienosti raapastua tulille ja varsinkaan oikeessa kohdassa,ennen meni hienosti..
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  7. GBS

    GBS 2nd gear

  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Käsittääkseni 300euron tienoossa.
     
    GBS tykkää tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Toivotaan jotta on hyvä, kiinan kura on aina kiinan kuraa, mulla tosin tuli 2, ja molemmat samanmoisia, et luulis.... opettele se kohta tai merkkaa siihen säätönuppiin. Mulla oli eka testissä heti liika kirkkaalla, ei ole sitä napsu kohtaa josta tulis tummaks.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kattelin eilen Suomalaisten firmojen sivuilta noita halpismaskeja,niin esim ikh,kärkkäinen,puuilo,työkalutuonti myy ihan samaa maskia yli puolta kalliimmalla kuin ebassa.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Monestihan ne tulee samalta tehtaalta, merkki ja hinta on vaan eri.
     
  12. valpas

    valpas Gearhead

    Automaattimaskin kohdalla se ennen tummumista oleva DIN3-4 tummuus häiritsee näkemistä. Minä en sen läpi näe tarkasti hioa. Minulla pitää olla ehdottomasti vain ja ainoastaan se kirkas lasi. Eli automaattikasetti pitää kääntyä pois edestä. (Nykyisin pois oppiminen siittä ei meinaa onnistua, kun kasetin rikkoutumisen vuoksi jouduin toimimaan hetken sellaisella kiinteellä automaattimaskilla)
    Täytyy sanoa, että ahtaissa, ja tarkkuuutta vaativissa paikoissa päivittäin hitsaillessa maski menee aika huonon näköiseksi ulkopuolelta jo vuodessa. Kalliita maskeja en lähde hankkimaan.

    Evermatikillla on ihan toimiva maski (kun siinä on se kääntyvä tumman lasinkehikko), kun siihen laittaa kaikki Dustmasterin suodatinvarusteet vanhasta, ja automaattikasetin kiinasta siinen lasin tilalle, niin on kiva käyttää.

    Muun merkkinen maskikin käy, jos siinä se tumma lasi kääntyy ylös (vanhat hitsauskypärät). Se siinä on, että se automaattikasetti kannattaa suojata molemmin puolin ohuella polygarbonaatilla. Muuten rälläkän kipinät tuhoo sen alta aikayksikön.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hyvin toimii kinukki automaattimaski.Kypärän säädöt vaan vaan hieman heppoiset ja saa säädellä päähän usempaan kertaan,mutta ei oo enää paluuta vanhaan maskiin,on tuo automaatti pirun näppärä.
     
    valpas tykkää tästä.
  14. GBS

    GBS 2nd gear

    Onko se hiontamoodissa kirkas? Vai jääkö yhtään tummaks?
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Din 4 on hiontatila, eli samalla lailla tumma, kuin muissakin. Näkee jotain......
    Minun näköni vaatii ihan kirkkaan hiontatilan, jotta näen tarkasti hioa (hionnallahan se jälki tehdään, eikä hitsaamalla.:D Vähän sama aikoinaan, kun suunnittelijana olin, että en minä niin piirtää osannu, mutta olin hyvä veitsellä raaputtamaan väärät viivat pois. Sutta tuli silti aina silloin tällöin)
    Vanhaan hitsauskoppaan, jossa onkirkaslasi, niin siihen kääntyvään osaan kinkkien automaattikasetti. Ei vaan vävypoika oo saanu hankituks...... vielä.....
     
  16. GBS

    GBS 2nd gear

    Niinpä olikin kun luki ajatuksella. Mulla on siinä esabin ”euromaskissa” aavistuksen vieläkin tummempi se hiontalasi. Otin aikanaan kun häiritsee se sivuista tuleva valo. Se on kyllä liian tumma hiontaan. Nykyään on suojalsit origitechin alla niin heittää kopan ylös ja hioo......
     
  17. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Mulla on Esabin origotech automaattimaski mikä on aiva liian tumma mielestäni.Onko tuo vika vai ominaisuus.nyt käytössä jeesuksen vanha perintömaski.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Nyt tuli muutama automaattikasetti, joka sopii pienen tumman lasin tilalle, esim. vanhempiin hitsauskoppiin, joissa kääntyy se tummalasi.
    Ihan hienosti pelaa.
    Muutama ylimääräinenkin on. Kympillä luovun sellasesta/kpl.
     
  19. fennia

    fennia Gearhead

    3M Speedglas ollut käytössä useita vuosia. Olen tyytyväinen ollut. Kaiken näköisiä säätöjäkin löytyy. En hintaa muista, mutta ei toi kallis ole voinut olla, koska olen sen ostanut. Ei oikein perinteisellä visiirillä viittis hitsatakkaan.
     
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Mulla on ikh:n kalliimpi malli, ostin joskus 5v sitten ja hyvin toimii, muistaa vaan vaihtaa välillä sen ulomman muovin.
     

Kerro tästä muillekin!