Kardaanin tekoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja freaks, 30.5.2018.

  1. freaks

    freaks Gearhead

    Tekniikanvaihtoprojekti alkaa olla vain kardaania vailla ja koska lootassa sekä perässä on kiinteät laipat niin eihän kardaanista voi tehdä kiinteää...eihän, vaan pitää laittaa liuku johonkin, mihin, keskelle?
    Itse kardaanistahan tulee vain alle metrin mittainen.
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Onko perä kiinni rungossa, ns erillisjousitettu? No oli tai ei, kyllä se tarvii liun, kun moottori, vaihteisto ja kenties peräkin on kumityynyjen varassa. Jostain nelikko jenkistä voisi käydä etupään kardaani pienillä muutoksilla, niissä kun on laipat ja liuku jo valmiina.
     
  3. freaks

    freaks Gearhead

    Perä on kiinni rungossa eli erillisjousitettu
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Olisko Mersutyyppinen limppu ratkaisu?
     
  5. freaks

    freaks Gearhead

    Jos sopivat limput onnistuisi löytämään. Eikös mersussakin ole keskellä liukuyoke?
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vie suoraan johonkin paikalliseen kardaani koneistamoon, ne tekee kyllä liut ja laakerit ym, tarviivat mitat ja sulla varmaan on antaa ne pääty laipat/yoket? Crafterissa tais olla keskellä liuku ja tukilaakeri. Espoossa on http://www.ko-met.fi siellä päin en tiedä mikä? Avulias korjaame auttaa varmaan jos saat trailerilla auton paikan päälle.
     

Kerro tästä muillekin!