SBC350 yleiskunnostus projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 1.11.2017.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Toi Quadrajetin "booaus-ongelma" ei ole muuten ihan helpoimmasta päästä selvittää. Me taisteltiin koko viimekesä tuon ongelman kanssa kilpurissa ja ei se ole vieläkään selvinnyt... Tosin meidän tapauksessa ongelma tulee vaan silloin kun kaasun painaa pohjaan nopeasti valoista lähdettäessä.
    Netistähän löytää todella paljon juttua, kun pistää Googleen vaikka "Quadrajet Hesitation Issue" tai jotain sinnepäin.

    Niiden toisioläppien aukeamisen nopeuttahan saa säädettyä, se nyt on ehkä kaikista helpoin keino yrittää päästä tuosta ongelmasta eroon. Liian kova bensanpaine voi aiheuttaa myös ongelmia, Jenkit sanoo, että Quadrajet tykkää suunnilleen 5.5 psi bensanpaineesta.

    Paljonhan noita muitakin mahdollisia ratkaisuja löytyy, mutta noista lähtisin itse hakemaan, kun ovat aika helppoja säätää.
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Pieniä säätöjä oon tehny. Enemmän vaan cruisinu ja putputellu sinne ja tänne. Tänään kirrasin reilusti tuota toisoiden jousta. Eli jossain jenkkiforumilla sanottiin, kun jousi alkaa aktivoitumaan niin siitä 1 täysi ja 1/4 kierros. En ihan ollu tyytyväinen vaan lisäsin vielä toisen vartin. Nyt kyllä on ainakin kohtalaisen hyvä. Paikaltaan kärsi kerrasta lätkiä perille asti. Ajossa on ihan pieni nytkäys kun toisiot lähtee mukaan muttei puutumista. Mutta sitten taas kun kierrokset alkaa nousemaan niin haluaisi mennäkkin niin puutuu ihan totaalisesti. Eli syy voi olla bensapumpussa tai bensan tasoa pitäisi nostaa(on kyllä säädetty kirjan mukaan) Pumppu on mekaaninen vuoden vanha mutta ihan bulkkipumppu.Carter 4685 .
    Ööööö
    Free Flow Rate: 40 gph/151 lph
    Maximum Pressure (psi): 7 psi
    Numeroita kun katsoo niin syy taitaa olla tässä.
    Camarossani oli vireystaso korkeampi ja mekaaninen sielläkin oli eikä se yskiny ikinä.
    Siellä oli Carter 6900

    Esim motarilla jos lähtee ohittamaan niin parempi pysyä vaan letkassa :D Sen muutin myös takaisin sen toision hangarin. Jos siellä oli muutetuissa reijissä niin rokeltaa jo alempaakin. Tää on oikeesti kivaa hieroa ja tutkia mitenkä vaikuttaa asiat. Ainiin, Sen alipaine vivun otin myös käsiin ja taittelin sen niin pitkälle sen näköiseksi mitä uusi vipu on. Nyt on kyllä paikallaan terhakas kaasuun vastaus. Taidan antaa olla nyt noin ennen kuin saan kasattua b-paineelle mittarin. Sillähän tuon näkee jos ajossa droppaa. Kiinteäksi en meinaa sellasta laittaa koska ei sovi tämän auton imagoon :D Sen verran pussihousu lepattaa hahah
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    quadrajetti on vissiin vähän nuuka bensanpinnasta myös tankissa, liekö pieni kohokammio ja tarkka pensapinnastaan, ittellä oldsissa ei täyskaasuvedot paikaltaan onnistu alta varttitankin.
    pensapumppuna on oldsin oma mekaaninen, muistaakseni delco.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olispa sporttivehkeeseen oivallinen lisuke paluulinjallinen bensaregu, jossa integroitu välisäiliö.
     
    DX tykkää tästä.
  5. 85840845

    85840845 Gearhead

    Onko tietäjiä, tänään yllättäen tuli käyntihäiriö, tuntuu että 4 sylinteriä olisi jollaintavalla pois pelistä, kone kuuma , niin 1 ja 6 , ja 4 ja 7 näyttäis käyvän jotenkin vajaalla, peltisarjan putket on näitten sylinterien kohdalta melkein käsin kosketeltavat ja muut ei kättä kärsi,
    Vaihdoin tulpat, auttoi vaan hetkellisesti, mutta heti kohta alkoi käymään huonosti, uusi puola ja jakajan kansi ja johdot, ei apua?????????
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Jos on dualplane imusarja niin kaasarissa tuketta kuskinpuolen suuttimessa/tyhjäkäyntipiirissä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Syttymoduli sekoilee?
     
  8. 85840845

    85840845 Gearhead

    Kyseesä on offenhausein imusarja, yhdellä 2 kurkkuisella, toiminut moitteeta aikaisemmin, voisko se olla siellä jakajassa, kone on pre .70 350, vaihdettu kärjetön jakaja. Kuitenkin kun laittaa irto tulpan piuhaan , niin kylä sinne kipinä tulee joka mukiin.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Edelleenkin jos on hei-jakaja ni se syttymoduli voi aiheuttaa IHAN MITÄ VAAN suoraan sanoen.... voi pimentyä kerrasta tai sekoilla em. Tavoilla o_O
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se tota kuitenkaan osaa tehä.
    Noi on just samassa imusarjan puolikkaassa, joten jotain siihen liittyvää. Mulla lähti kerran Q-jetistä se pieni lipare, joka lukitsee kakkoskurkut ryyppy päällä Oldsin 455 koneeseen (ymmärrettävästä syystä vain jonkun vuoden kokeilu). Se bongaili eestaas koneessa tuhoten noista pytyistä jokaisesta tulpan, kunnes viimein niittautui kutosen mäntään kiinni.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Sen kummemmin asiaa tuntematta mutta kuis se tommosessa 2-kurkkusen kanssa menee se kanavajako? Ja itse ymmärsin ettei tässä nyt ihan täyttä varmuutta ollut että mitkä pytyt siellä nyt on poissa pelissä? Isäukolla vaan temppuili se sytkämoduli kertaalleen sillai että ampu kipinää ihan miten sattuu ja välillä kävi hetken jopa lähes normaalisti kunnes sekos taas o_O

    Sit ei menny kovinkaan montaa hetkeä kun sippas kokonaan ja jäi kaupan pihaan :confused:
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    2-kurkkusen kanavajako menee just niinkun muissakin, eli juuri ne 1 6 4 7 ovat samassa kuskin puolen tasossa kuten paja jo mainitsikin.
    Kanavat on jaettu dual planessa sytkäjärjestyksen mukaan siten ettei perättäiset ole saman tason puolella.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. 85840845

    85840845 Gearhead

    Olisko nyt niin, että jakajasta ei lähde kipinää sylintereille 1 4 6 7, sytytysjärjestyksen 1 8 4 3 6 5 7 2 mukaan joka toinen, jakaja on mallia kärjetön, mutta ei kuitenkaan HEI, normi jakajankansi ja pyörijäkin sama kuin kärjellisessä.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei se jakaja osaa tollastakaan vikaa tehdä.
     
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Vaan jos nyt alkup. Viestiin on uskominen niin tulppien vaihto ainakin hetkellisesti vaikutti vikaan ni kyllähän se sytkäpuolen oireelta sillon vaikuttaa? Toki itse näkemättä/kuulematta/tutkimatta mahdottomuus tietää muuta kun mitä tänne kirjotellaan o_O
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vaikee kuvitella, mikä vika sytkässä sais sen valitsemaan järjestyksestä joka toisen hukkaamaan kipinän... Minkähänlainen se jakaja mahtaa olla? Ei HEI, mutta kärjetön. Kärkijakaja ignitorilla? Etäisyyssäätö? Ihan jotain muuta siellä jakajassa?
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaa nelipyttysen jakaja.
     
  18. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Tuleeko noille sitte jotenkin "vajaa" kipinä jos ne kuitenki jotenkin niin sanotusti käy o_O ei oo iso vaiva varmaan putsaa se kaasari ja eliminoida vika pois tai yksi mahdollinen vian aiheuttaja. Täs ajassa kun tätä on spekuloitu niin olis jo tehty monet kerrat :D
     
    Camino'79 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Paljonko Short Travel nostajilla kuuluu olla Preloadia?

    Mä laitoin vartin ja heti kun öljynpaine valo sammui, niin pelistä tippui varmaan kuusi pyttyä. :odeek:
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    No onpas tosiaan omituista..
    Tarkistin itsekkin mitä niille suositellaan ja Comppi sanoo että "zero to 1/4 turn".

    Onhan sun venajouset ok?
     

Kerro tästä muillekin!