Enkkuperän säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja flw-65, 2.6.2018.

  1. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Yritin googlettaa ohjetta enkkuperän pinionin mutterin momentista (laakereiden preloadista siis ), mutta ei löytynyt kun Lontoon murteella olevia oppeja.
    Sopivan herkkää momenttiavainta jolla pyörintämomentin mittaisin en omista joten se täytyy unohtaa.
    Toisekseen lautaspyörä on paikoillaan ja se sotkee pinionin momentin (pyörintävastuksen )mittausta.
    Olisiko heittää jotain ohjetta...ei kehtaisi hajottaa koko palettia sen vuoksi että edellinen seppä tietämättömyyttään oli avannut pinionin mutterin....
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se on krymppirenkaalla oleva, niin hitusen yli kirraus siitä, mihin liike loppuu. Jos menee käsin käänneltäessä kovin tahmeaksi (kyllä sen huomaa pelkän pinioninkin, on siellä välys kuiten), niin sitten vaihtoehdot on melkeen avata ja uusia krymppi.
    Jos se on laakerien väli shimmattu, niin vetelet vaan kiinni asti.
    Lähtötiedoilla on vaikee muuta neuvoo.
     

Kerro tästä muillekin!