727 ryntäyttää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kippis, 1.6.2018.

  1. kippis

    kippis Gearhead

    juuri kun on pysäyttämässä niin loota ryntäyttää ja jossain tapauksessa sammuukin sitten. (jos kaasua ei kerkeä painaa).... eli tilanteessa kun on ajamassa parkkiin (ja kuskilla tietenkin siinä vaiheessa jalka jarrulla).
    tekee temput pakilla ja ykkösvaihdeella deellä.
    tuolla sen huomaa jos parkkipaikalla kääntää ja vääntää...

    muuten toi 140 euron (turbiinin kanssa) lodju toiminu erinomaisesti monta vuotta mut nyt on tullu tollanen erikoinen vika.

    kick downin säätö ei auttanu mitään, samalla lisäsin vähän öljyä ei vaikutusta...
    olisko turbiini jotenki tiensä päässä ?
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ettei nyt kumminkin moottori pääsis kääntymään semmoseen asentoon että joku letku tms. Pääsee aiheuttamaan alipainevuodon ennemmin? Koska en kyllä heti keksi miten aski vois ryntäyttää konetta o_O
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Kaasu jos on tangolla ja kumityyny paska ni siinäpä resepti ryntäilyille.
    Kaikkein pahin oli just parkissa kun itellä sudittelun seurauksena repes kuskinpuoleinen kumityyny.
     
  4. kippis

    kippis Gearhead

    vaijerilla on kaasu (c-body -72).
    siis lyö niinkun vedon päälle vaikka on juuri hiljentämässä parkkiin tai liikennevaloihin.
    menohaluja siis =)
     
  5. pptalo

    pptalo Gearhead

    Jos nyt oikein tajusin niin turbiini jumittaa. Eihän toi itse lootaan liity.
    Eli turbiinin vaihto edessä.

    Tunne sama kuin manuaalilla nostaisi kytkintä, mutta ei paina kaasua vaan jarrua.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se turbiini oikein voi lukkoon mennä paisti jos on lukkoturbiini.
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jokatapauksessa kuulostaa turbiiniongelmalta ;)
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    No mun muistilla se olis lukkoturbiini, mut ei taida oikeen toimia, kai. En osaa sanoa kuin se pitäs toimii...
    Siis se akseli joka menee turbiinin sisään on ontto ei umpi niin kun yleensä....
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Yks selventävä kysymys olis, nouseeko ryntäyksessä moottorin kierrokset?
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla rupes just eilen kytkee lukkoturbiinia jostain syystä jo ykkösellä, laatikko näyttäs olevan remppaa vailla, syytä en vaan tiedä kyllä miksi niin tekee.
    Lukollinen 904 kyseessä itellä siis.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lootan puolella ei ole oikein mitään mikä voi mennä silleen rikki että tunkee lukkoa päälle väärään aikaan. Turbiinin sisältä se vika löytyy kun lukkoa pois pitävä paine karkaa väärään paikkaan.
     
    xarper tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Noh TF3 ohjeen mukaan lähtee koko lukko pois käytöstä nyt, ei tolle tarvetta oo. Muutetaan sit lukottomaks koko aski joskus.
     
  13. kippis

    kippis Gearhead

    nyt on testilenkkejä ajeltu viikonlopun ajan ja tuntus toimivan. ainakaa sammunu ole kertaakaan. liikennevaloissakin kupattu hyvän aikaa + parkkiksilla pyöritty.
    joo ainoastaan tyhjäkäyntiä nostin ylemmäs.
    jos ne oli liian alas menny ja parkkiin kun ajo ja paino jarrua niin viimeisenä hätäpaskana (ennen kun sammu) ryntäsi menemään etiäpäin ?! jarru vieny vähäisetki alipaineet ?
     

Kerro tästä muillekin!